Błędy wypikane |
Autor |
Wiadomość |
Kalwar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-11-2017, 05:43 Błędy wypikane
|
|
|
Witam. Od niedawna posiadam Pajero z 3.0 V6. I tak sobie je szykuję powoli. Pojawił się problem z pracą ma benzynie. Silnik nie ma za wiele siły i na zimnym strzela czasem. Nie chętnie ale wkręca się na obroty. Na gazie ok. Wypikałem błędy i wyszło 41 i 11. Opis któy znalazłem mówi że 41 to wtryski... mogły paść czy jakiś sterownik?
11 to czujnik temp płynu on może dawać takie objawy? Dodam że pokazuje temp. W aucie jest zmieniony zbiornik i nie wiem jaka jest pompa paliwa czy np mniejsza lub mniej wydajna może dawać takie objawy??? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-11-2017, 06:40
|
|
|
Czujniki temperatury są dwa, i jeśli był by błąd związany z czujnikiem temperatury to dotyczył by tego który daje sygnał dla sterownika silnika i mógłby być on odpowiedzialny za Twoje problemy. Jeśli ten czujnik jest taki jak w Carismie to możesz spróbować go sprawdzić za pomocą sposobu opisanego w tym temacie na pierwszej stronie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 w podpunkcie diagnoza błędu 21 (ECT sensor) .
Jednak błąd 11 dotyczy raczej uszkodzenia sondy lambda.
Błąd wtryskiwaczy może się czasem pojawiać podczas pracy na gazie w starych instalacjach LPG z powodu złej ich emulacji przez sterownik LPG. Nie powinien on jednak mieć wpływu na prace silnika. |
|
|
|
 |
Kalwar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-11-2017, 08:04
|
|
|
Tak Mi wyszło według opisu błędów że to nie lambda tylko czujnik temp płynu ale może mam opis od innego modelu. A gdzie ten czujnik o którym piszesz się znajduje? I co z błędem 41? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-11-2017, 09:46
|
|
|
Czujnik od zegarów jest jednopinowy i jest wkręcony w obudowę termostatu a ten od ECU dwupinowy powinien być wkręcony gdzieś niedaleko ale chyba już w głowicę od strony ściany grodziowej. Jeśli silnik na benzynie chodzi dobrze na wszystkich cylindrach a błąd ten pojawia się tylko podczas pracy na LPG to nic nie musisz z tym robić. Napisz jaki dokładnie masz sterownik LPG bo to on ma wbudowany emulator który może zawodzić. |
|
|
|
 |
Kalwar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-11-2017, 10:10
|
|
|
Na gazie chodzi dobrze. Sterownik stag ale nie wiem jaki wygląda jak 300-6. Problem z benzyną. Strzela na zimnym i słabo wkręca się na obroty tak ospale. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-11-2017, 12:37
|
|
|
Może to być sonda bo ma wpływ na dawkę paliwa. Dobrze by było podpiąć się pod sterownik Evoscanem i sprawdzić jak wygląda jej praca, czy w ogóle pracuje co mogło by potwierdzić jej uszkodzenie. Tu masz temat o interfejsie i o programie Evoscan http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Interfejs to bardzo popularny kiedyś VAG KKL na czipie FTDI232 kosztujący niecałe 50zł wraz z przesyłką. Takim sprzętem zdiagnozujesz silnik, podejrzysz właśnie parametry sondy czy czujnika temperatury czy też wiele innych. |
|
|
|
 |
Kalwar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-11-2017, 15:48
|
|
|
Coś Ci się link źle wkleił, jeśli sprzedawca nie kłamie, to ten powinien działać http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html
Tylko aby zadziałał z Miśkiem to trzeba zrobić w nim zworkę po między pinami 1 i 4, u siebie wstawiłem mały przełącznik suwakowy. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 15-11-2017, 16:00
|
|
|
Kalwar napisał/a: | Wypikałem błędy i wyszło 41 i 11. Opis któy znalazłem mówi że 41 to wtryski... mogły paść czy jakiś sterownik? 11 to czujnik temp płynu on może dawać takie objawy? |
Tak dla porządku...
Podstawowa zasada diagnozowania elektroniki - zwłaszcza silnika - to kilkakrotne powtórzenie odczytu z każdorazowym kasowaniem błędów po odbyciu jazd próbnych we wszystkich stanach temperatury i obciążenia silnika. W tym konkretnym przypadku powinna być też odłączona instalacja gazowa w możliwie szerokim zakresie. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Kalwar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-11-2017, 08:53
|
|
|
Na zimnym jak odpalę na benzynie trzyma 1500 obr tak na prawdę dopóki nie zacznie się rozgrzewać wtedy też trochę szarpie i potrafi strzelić. Później pracuje równiej tyle że nie za żwawo na te obroty wchodzi. Może to ten czujnik temp.? |
|
|
|
 |
|