Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Otwieranie tylnej klapy przyciskiem lub klamką
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-11-2017, 12:22   [EAxA] Otwieranie tylnej klapy przyciskiem lub klamką

Szlag może człowieka trafić, jak często korzysta z bagażnika i za każdym razem aby go otworzyć musi otworzyć drzwi kierowcy i pociągnąć za dźwignię przy fotelu albo wyciągnąć kluczyki ze stacyjki i otworzyć klapę kluczykiem. Nie wiem jak nazwać tego kto to wymyślił, debil, idiota, imbecyl, każde z tych słów zdaje się być zbyt mało obraźliwe dla pomysłodawcy tego rozwiązania. Dlaczego Galant kombi ma w klapie siłownik centralnego zamka i klamkę do otwierania klapy, podobnie Carisma hatchback (sedan pewnie też) ma siłownik i wkładkę do otwierania, a Galant sedan nie ma ani tego ani tego, Bóg jeden raczy wiedzieć dlaczego. Już kilka razy się zdarzyło, że ktoś o mało nie urwał mi blendy nad tylną tablicą rejestracyjną próbując otworzyć bagażnik (ostatnio wulkanizator chcąc włożyć koło do bagażnika), bo przecież ta blenda tak wygląda jakby musiał być pod nią jakiś przycisk lub klamka...

Dlatego postanowiłem wreszcie coś z tym zrobić. Trochę pokombinowałem i trochę się dowiedziałem. Galant ES (wersja USA) z lat 1998-2002 z wyglądu ma taki sam zamek klapy (otwory mocujące wydają się być w tych samych miejscach), z tą różnicą, że w zamek jest wbudowany siłownik centralnego zamka :shock: Z tego co mówił jeden ze sprzedawców części do takiego Gala to w pilocie centralnego zamka jest osobny przycisk i otwiera się klapę na pilota :shock: Ja nie mogę XXI wiek, a sposób otwierania klapy w moim Galu jak ze średniowiecza...
Załóżmy teraz, że zamek klapy z Gala ES pasuje do Gala EA i jego siłownik podłączymy do np. siłownika centralnego zamka z tylnych drzwi aby się ryglował i odryglowywał razem z drzwiami, to czy jest jakaś szansa żeby wykorzystując poniższe klamoty:

1. Przycisk otwierania klapy (wygląda jakby miał pasować idealnie na środku od spodu blendy nad tablicą rejestracyjną zamiast oryginalnej zaślepki):
http://allegro.pl/klamka-...6941816604.html
2. Siłownik centralnego zamka z tylnej klapy Galanta kombi (montaż pomiędzy powyższym przyciskiem a zamkiem klapy, po otrzymaniu sygnału z przycisku siłownik służyłby do otwarcia klapy):
http://allegro.pl/silowni...7046601231.html

no i do tego oczywiście zamek klapy z Galanta ES.

Czy jest jakaś szansa żeby to jakoś poskładać? Najgorsze dla mnie są kabelki, co gdzie i jak? Np. nie mam pojęcia co za kable podłączyć pod przycisk otwierania, który ma 2 piny, tak by po jego wciśnięciu zadziałał siłownik z pkt 2 i otworzył zamek klapy?

Wszystkie podpowiedzi mile widziane, myślę, że niejeden użytkownik sedana będzie tym tematem zainteresowany.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-11-2017, 12:45   

Szczególnie upierdliwy temat dla kogoś, komu się zacina zamek, no i klapę można otworzyć tylko w jeden sposób :? Japończycy popełniają jednak błędy przy projektowaniu swoich aut
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-11-2017, 12:47   

Juz dawno mam otwieranie klapy bagaznika elektrycznie uniwerslny siłownik i przycisk w kabinie lub z pilota chyba najprostszy sposób
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-11-2017, 13:05   

milo napisał/a:
Juz dawno mam otwieranie klapy bagaznika elektrycznie
Zdradź więcej szczegółów. Co, gdzie i jak?
milo napisał/a:
przycisk w kabinie
Nie interesuje mnie, moim zdaniem jest bez sensu, skoro w kabinie masz też pod ręką oryginalną dźwignię.
milo napisał/a:
z pilota chyba najprostszy sposób
To wiąże się z montażem nieoryginalnej centralki zamka? To też mnie nie interesuje, bo chcę mieć oryginalną.
Daj jakieś fotki gdzie przykręciłeś ten siłownik i w którym miejscu "popycha" zamek aby klapa się otworzyła?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-11-2017, 13:13   

Siłownik http://allegro.pl/uniwers...6679647345.html
Cytat:
Daj jakieś fotki gdzie przykręciłeś ten siłownik i w którym miejscu "popycha" zamek aby klapa się otworzyła?

Nie mam fotek dawno było miedzy linka siłownika a zamkiem musi być luz tzn szarpnięcie siłownika otwiera zamek montaż prosty
Hugo napisał/a:
Nie interesuje mnie, moim zdaniem jest bez sensu, skoro w kabinie masz też pod ręką oryginalną dźwignię

Dla mnie pasuje przycisk znalazłem z ikona bagaznika po co mam ciagac jak wystarczy przycisnąc :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-11-2017, 13:26   

milo napisał/a:
Siłownik http://allegro.pl/uniwers...6679647345.html
No fajne to, a teraz jak wykombinować aby nie szło otwierać klapy z przycisku pod blendą jak drzwi będą zamknięte z centralnego?
milo napisał/a:
Dla mnie pasuje przycisk znalazłem z ikona bagaznika po co mam ciagac jak wystarczy przycisnąc
Spoko, na pewno lepiej, ale tą dźwignię jakoś przeżyję :mrgreen: Jakby szło wykorzystać przycisk PANIC do otwierania klapy z pilota byłoby super, ale jak to ogarnąć? http://allegro.pl/obudowa...6724369349.html
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-11-2017, 13:41   

Hugo napisał/a:
Jakby szło wykorzystać przycisk PANIC do otwierania klapy z pilota byłoby super, ale jak to ogarnąć?

Jesli jest wyjscie sygnału z sterownika zamka centralnego na otwieranie klapy to plus ale watpię zeby było
Hugo napisał/a:
No fajne to, a teraz jak wykombinować aby nie szło otwierać klapy z przycisku pod blendą jak drzwi będą zamknięte z centralnego?

Zamek centralny jest sterowany masą trzeba pokombinowąć
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-11-2017, 16:53   

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

Chyba zdublowałem tematy :oops: Niestety jak można przeczytać w tym temacie nie da się zrobić elektrycznego otwierania klapy tylnej z oryginalnego 2-przyciskowego pilota... Na tym akurat mi za bardzo nie zależy, wolałbym otwierać klapę z przycisku w blendzie. Nie byłby to żaden problem montując jakikolwiek siłownik pod cięgno zamka i podłączyć do niego przycisk, ale jak rozwiązać kwestię braku możliwości otwarcia klapy przyciskiem po zamknięciu drzwi z centralnego zamka?
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-11-2017, 17:04   

Ale słuchaj Hugo, chyba lepiej żeby odcinało ten przycisk po zamknięciu auta bo jeszcze ktoś Ci do niego wejdzie przez bagażnik :wink:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-11-2017, 17:05   

larelijux, dokładnie o tym napisałem wyżej, że nie wiem jak to rozwiązać. Reszta to bułka z masłem :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-11-2017, 19:05   

Dało by się to dość prosto zrobić jakby ze sterownika zamka wychodził jakiś sygnał po zamknięciu auta i był cały czas aktywny kiedy auto zamknięte (funkcja immobilisera) lub po otwarciu i był cały czas aktywny jak auto otwarte. Jeśli znajdę odpowiedni przekaźnik bistabilny to może coś wykombinuję. Gdzieś czytałem o patencie z czujnikiem ruchu zamontowanym pod zderzakiem, zamek bagażnika otwierało się ruchem nogi ale z takim rozwiązanie trzeba by dodatkowo pokombinować aby nie działało po np. włączeniu zapłonu żeby bagażnik nie otwierał się podczas jazdy :)

[ Dodano: 19-11-2017, 19:15 ]
Za pomocą tego przekaźnika i dwóch diod prostowniczych da się to dość prosto zrobić http://ase.hoste.pl/sklep...bistabilny-4rsp
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-11-2017, 19:30   

plecho1 napisał/a:
Za pomocą tego przekaźnika i dwóch diod prostowniczych da się to dość prosto zrobić

Sygnał wejsciowy to plus a trzeba minus
Sterowanie jest masą w centralnym zamku ten bedzie lepszy http://ase.hoste.pl/sklep...lny-on-off-4wpm
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-11-2017, 19:49   

plecho1, do oryginalnego sterownika zamka centralnego w Galach po lifcie dochodzi z tego co pamiętam aż 16 kabli. Mam nadzieję, że jakiś taki kabel się znajdzie. Poszukam jednego albo drugiego i gdybym znalazł to wykonasz dla mnie taki układ, o którym piszesz?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-11-2017, 20:02   

Jednak nie trzeba szukać tego sygnału choć w przypadku jakby był taki to do wszystkiego wystarczył by zwykły przekaźnik samochodowy. W przypadku tego bistabilnego trzeba dostać się do przewodów zasilających idących do siłowników. Na tych dwóch przewodach zmienia się polaryzacja w zależności czy otwieramy czy też zamykamy auto. Trzeba tylko znaleźć na którym pojawia się plus przy zamykaniu i na którym przy otwieraniu i pod te przewody się podłączyć.
Tu schemacik jak to trzeba połączyć



Ps. Siłownik ze schematu to siłownik który montujemy w klapie.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-11-2017, 20:32   

To super, sytuacja się klaruje.
plecho1 napisał/a:
W przypadku tego bistabilnego trzeba dostać się do przewodów zasilających idących do siłowników
Do siłowników w drzwiach?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.