[EAxA] Otwieranie tylnej klapy przyciskiem lub klamką |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-11-2017, 12:22 [EAxA] Otwieranie tylnej klapy przyciskiem lub klamką
|
|
|
Szlag może człowieka trafić, jak często korzysta z bagażnika i za każdym razem aby go otworzyć musi otworzyć drzwi kierowcy i pociągnąć za dźwignię przy fotelu albo wyciągnąć kluczyki ze stacyjki i otworzyć klapę kluczykiem. Nie wiem jak nazwać tego kto to wymyślił, debil, idiota, imbecyl, każde z tych słów zdaje się być zbyt mało obraźliwe dla pomysłodawcy tego rozwiązania. Dlaczego Galant kombi ma w klapie siłownik centralnego zamka i klamkę do otwierania klapy, podobnie Carisma hatchback (sedan pewnie też) ma siłownik i wkładkę do otwierania, a Galant sedan nie ma ani tego ani tego, Bóg jeden raczy wiedzieć dlaczego. Już kilka razy się zdarzyło, że ktoś o mało nie urwał mi blendy nad tylną tablicą rejestracyjną próbując otworzyć bagażnik (ostatnio wulkanizator chcąc włożyć koło do bagażnika), bo przecież ta blenda tak wygląda jakby musiał być pod nią jakiś przycisk lub klamka...
Dlatego postanowiłem wreszcie coś z tym zrobić. Trochę pokombinowałem i trochę się dowiedziałem. Galant ES (wersja USA) z lat 1998-2002 z wyglądu ma taki sam zamek klapy (otwory mocujące wydają się być w tych samych miejscach), z tą różnicą, że w zamek jest wbudowany siłownik centralnego zamka Z tego co mówił jeden ze sprzedawców części do takiego Gala to w pilocie centralnego zamka jest osobny przycisk i otwiera się klapę na pilota Ja nie mogę XXI wiek, a sposób otwierania klapy w moim Galu jak ze średniowiecza...
Załóżmy teraz, że zamek klapy z Gala ES pasuje do Gala EA i jego siłownik podłączymy do np. siłownika centralnego zamka z tylnych drzwi aby się ryglował i odryglowywał razem z drzwiami, to czy jest jakaś szansa żeby wykorzystując poniższe klamoty:
1. Przycisk otwierania klapy (wygląda jakby miał pasować idealnie na środku od spodu blendy nad tablicą rejestracyjną zamiast oryginalnej zaślepki):
http://allegro.pl/klamka-...6941816604.html
2. Siłownik centralnego zamka z tylnej klapy Galanta kombi (montaż pomiędzy powyższym przyciskiem a zamkiem klapy, po otrzymaniu sygnału z przycisku siłownik służyłby do otwarcia klapy):
http://allegro.pl/silowni...7046601231.html
no i do tego oczywiście zamek klapy z Galanta ES.
Czy jest jakaś szansa żeby to jakoś poskładać? Najgorsze dla mnie są kabelki, co gdzie i jak? Np. nie mam pojęcia co za kable podłączyć pod przycisk otwierania, który ma 2 piny, tak by po jego wciśnięciu zadziałał siłownik z pkt 2 i otworzył zamek klapy?
Wszystkie podpowiedzi mile widziane, myślę, że niejeden użytkownik sedana będzie tym tematem zainteresowany. |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-11-2017, 12:45
|
|
|
Szczególnie upierdliwy temat dla kogoś, komu się zacina zamek, no i klapę można otworzyć tylko w jeden sposób Japończycy popełniają jednak błędy przy projektowaniu swoich aut |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-11-2017, 12:47
|
|
|
Juz dawno mam otwieranie klapy bagaznika elektrycznie uniwerslny siłownik i przycisk w kabinie lub z pilota chyba najprostszy sposób |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-11-2017, 13:05
|
|
|
milo napisał/a: | Juz dawno mam otwieranie klapy bagaznika elektrycznie | Zdradź więcej szczegółów. Co, gdzie i jak? milo napisał/a: | przycisk w kabinie | Nie interesuje mnie, moim zdaniem jest bez sensu, skoro w kabinie masz też pod ręką oryginalną dźwignię. milo napisał/a: | z pilota chyba najprostszy sposób | To wiąże się z montażem nieoryginalnej centralki zamka? To też mnie nie interesuje, bo chcę mieć oryginalną.
Daj jakieś fotki gdzie przykręciłeś ten siłownik i w którym miejscu "popycha" zamek aby klapa się otworzyła? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-11-2017, 13:13
|
|
|
Siłownik http://allegro.pl/uniwers...6679647345.html
Cytat: | Daj jakieś fotki gdzie przykręciłeś ten siłownik i w którym miejscu "popycha" zamek aby klapa się otworzyła?
|
Nie mam fotek dawno było miedzy linka siłownika a zamkiem musi być luz tzn szarpnięcie siłownika otwiera zamek montaż prosty
Hugo napisał/a: | Nie interesuje mnie, moim zdaniem jest bez sensu, skoro w kabinie masz też pod ręką oryginalną dźwignię |
Dla mnie pasuje przycisk znalazłem z ikona bagaznika po co mam ciagac jak wystarczy przycisnąc |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-11-2017, 13:26
|
|
|
No fajne to, a teraz jak wykombinować aby nie szło otwierać klapy z przycisku pod blendą jak drzwi będą zamknięte z centralnego? milo napisał/a: | Dla mnie pasuje przycisk znalazłem z ikona bagaznika po co mam ciagac jak wystarczy przycisnąc | Spoko, na pewno lepiej, ale tą dźwignię jakoś przeżyję Jakby szło wykorzystać przycisk PANIC do otwierania klapy z pilota byłoby super, ale jak to ogarnąć? http://allegro.pl/obudowa...6724369349.html |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-11-2017, 13:41
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jakby szło wykorzystać przycisk PANIC do otwierania klapy z pilota byłoby super, ale jak to ogarnąć? |
Jesli jest wyjscie sygnału z sterownika zamka centralnego na otwieranie klapy to plus ale watpię zeby było
Hugo napisał/a: | No fajne to, a teraz jak wykombinować aby nie szło otwierać klapy z przycisku pod blendą jak drzwi będą zamknięte z centralnego? |
Zamek centralny jest sterowany masą trzeba pokombinowąć |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-11-2017, 16:53
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Chyba zdublowałem tematy Niestety jak można przeczytać w tym temacie nie da się zrobić elektrycznego otwierania klapy tylnej z oryginalnego 2-przyciskowego pilota... Na tym akurat mi za bardzo nie zależy, wolałbym otwierać klapę z przycisku w blendzie. Nie byłby to żaden problem montując jakikolwiek siłownik pod cięgno zamka i podłączyć do niego przycisk, ale jak rozwiązać kwestię braku możliwości otwarcia klapy przyciskiem po zamknięciu drzwi z centralnego zamka? |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-11-2017, 17:04
|
|
|
Ale słuchaj Hugo, chyba lepiej żeby odcinało ten przycisk po zamknięciu auta bo jeszcze ktoś Ci do niego wejdzie przez bagażnik |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-11-2017, 17:05
|
|
|
larelijux, dokładnie o tym napisałem wyżej, że nie wiem jak to rozwiązać. Reszta to bułka z masłem |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-11-2017, 19:05
|
|
|
Dało by się to dość prosto zrobić jakby ze sterownika zamka wychodził jakiś sygnał po zamknięciu auta i był cały czas aktywny kiedy auto zamknięte (funkcja immobilisera) lub po otwarciu i był cały czas aktywny jak auto otwarte. Jeśli znajdę odpowiedni przekaźnik bistabilny to może coś wykombinuję. Gdzieś czytałem o patencie z czujnikiem ruchu zamontowanym pod zderzakiem, zamek bagażnika otwierało się ruchem nogi ale z takim rozwiązanie trzeba by dodatkowo pokombinować aby nie działało po np. włączeniu zapłonu żeby bagażnik nie otwierał się podczas jazdy
[ Dodano: 19-11-2017, 19:15 ]
Za pomocą tego przekaźnika i dwóch diod prostowniczych da się to dość prosto zrobić http://ase.hoste.pl/sklep...bistabilny-4rsp |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-11-2017, 19:30
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Za pomocą tego przekaźnika i dwóch diod prostowniczych da się to dość prosto zrobić |
Sygnał wejsciowy to plus a trzeba minus
Sterowanie jest masą w centralnym zamku ten bedzie lepszy http://ase.hoste.pl/sklep...lny-on-off-4wpm |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-11-2017, 19:49
|
|
|
plecho1, do oryginalnego sterownika zamka centralnego w Galach po lifcie dochodzi z tego co pamiętam aż 16 kabli. Mam nadzieję, że jakiś taki kabel się znajdzie. Poszukam jednego albo drugiego i gdybym znalazł to wykonasz dla mnie taki układ, o którym piszesz? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-11-2017, 20:02
|
|
|
Jednak nie trzeba szukać tego sygnału choć w przypadku jakby był taki to do wszystkiego wystarczył by zwykły przekaźnik samochodowy. W przypadku tego bistabilnego trzeba dostać się do przewodów zasilających idących do siłowników. Na tych dwóch przewodach zmienia się polaryzacja w zależności czy otwieramy czy też zamykamy auto. Trzeba tylko znaleźć na którym pojawia się plus przy zamykaniu i na którym przy otwieraniu i pod te przewody się podłączyć.
Tu schemacik jak to trzeba połączyć
Ps. Siłownik ze schematu to siłownik który montujemy w klapie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-11-2017, 20:32
|
|
|
To super, sytuacja się klaruje. plecho1 napisał/a: | W przypadku tego bistabilnego trzeba dostać się do przewodów zasilających idących do siłowników | Do siłowników w drzwiach? |
|
|
|
 |
|