Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Otwieranie tylnej klapy przyciskiem lub klamką
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-11-2017, 14:27   

OK, drugi kabel z przycisku gdzie podpiąć?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-11-2017, 14:34   

Do drugiego styku dołożonego siłownika, po prostu przez przycisk puszczamy masę a nie +.
Chodzi o coś takiego:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-11-2017, 21:14   

plecho1, tak sobie myślę, że nie wiem czy nam ten układ zadziała, bo przecież zamek tylnej klapy w sedanie EU nie ma funkcji zamknij-otwórz z centralnego tylko po prostu się zamyka po walnięciu klapą i otwiera z dźwigni w kabinie lub kluczyka w klapie, więc czy podczas otwarcia centralnego zamka nie dojdzie do tego, że za każdym razem klapa się otworzy (odskoczy i będę musiał ją zamykać)? Dlatego nie ma siłownika centralnego w klapie, bo nie ma w niej fabrycznie żadnej klamki ani przycisku...

Poza tym zamek ma tylko taki mały przełącznik z boku, po przestawieniu którego nie ma możliwości otwarcia klapy dźwignią w kabinie. Wtedy działa tylko otwarcie z kluczyka w klapie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-11-2017, 21:19   

Nic takiego się nie stanie bo siłownik dokładany jest wyzwalany przyciskiem więc tylko naciśnięcie przycisku otworzy klapę. Ten siłownik nie będzie połączony z siłownikami w drzwiach a jedynie ten przekaźnik bistabilny w momencie zamykania i otwierania auta będzie dostawał odpowiednie sygnały dzięki którym będzie załączał lub rozłączał funkcję otwierania klapy przyciskiem.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-11-2017, 17:32   

plecho1 napisał/a:
Nic takiego się nie stanie bo siłownik dokładany jest wyzwalany przyciskiem więc tylko naciśnięcie przycisku otworzy klapę. Ten siłownik nie będzie połączony z siłownikami w drzwiach a jedynie ten przekaźnik bistabilny w momencie zamykania i otwierania auta będzie dostawał odpowiednie sygnały dzięki którym będzie załączał lub rozłączał funkcję otwierania klapy przyciskiem.
Wszystko jasne.

Przycisk otwierania klapy od Focusa II/C-Max-a I zamówiony: http://allegro.pl/show_it...ThmZTA4MmJiZQ== Podobno ma wymiary 95x41 mm, a otwór w blendzie Gala 114x38 mm, ale myślę, że jakoś się go dopasuje :wink: Jutro przymiarka siłownika do otwierania zamka klapy i przygotowanie kabli do przekaźnika i do klapy.

Przeszukałem przyciski otwierania klapy tylnej od chyba wszystkich marek aut i ten z Forda nie dosyć, że najtańszy to najbardziej pasujący do blendy w Galu...

[ Dodano: 01-12-2017, 21:56 ]
Przyszedł przycisk klapy od Forda, wiec od razu zacząłem przymiarki.

Na początku, nie wiem dlaczego, stwierdziłem że nie da się go zamontować pośrodku zaślepki blendy i wyszło dość kijowo:





Nie mogłem tego tak zostawić, więc podziałałem dalej i wyszło tak jakbym chciał :wink: Ten przycisk jest niemalże stworzony do Galanta, wystarczy usunąć 2 poprzeczki wewnątrz blendy pod zaślepką i dociąć zaślepkę do przycisku, a przycisk dla pewności posmarować w kilku miejscach klejem. Obciąć wtyczkę i puścić kable do wewnątrz klapy przez otwór po kołku blendy... Dodatkowo polakierowałem przycisk od spodu na czarno i to samo trzeba będzie zrobić z dociętą zaślepką blendy, wtedy będzie jak 100% oryginał.

Efekt końcowy, teraz muszę to powtórzyć na blendzie docelowej :mrgreen:







[ Dodano: 05-12-2017, 19:10 ]
Udało się dopasować sprężynę powrotną do siłownika i nawet jej nie widać :mrgreen: Pasuje idealnie pod osłonę gumową i natychmiast powoduje powrót siłownika do pozycji wyjściowej.

Tak mi na razie dobrze idzie z tym modem, że już się nie mogę doczekać efektu końcowego :wink:

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2017, 15:48   

I jak tam prace postępują?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-12-2017, 18:57   

Super! Masz wyczucie, bo akurat dzisiaj wziąłem się montaż przycisku w blendzie docelowej (nie mam fotek, ale wyszło tak jak na zdjęciach wyżej tylko trochę lepiej :D ) oraz montaż siłownika w klapie. Znalazłem na niego idealne miejsce po prawej stronie we wnęce:





Następnie wykręciłem zamek z klapy i w miejscu, które mi kiedyś wskazałeś zrobiłem otwór 5 mm pod specjalny plastik mocujący pręt siłownika. Próba "na krótko" i pięknie działa, ale nie za każdym razem siłownik otwiera zamek. Spójrz na fotkę, w zielonym kółku zaznaczyłem miejsce montażu pręta siłownika, a w czerwonym oś obrotu dźwigni otwierającej zamek. Tak sobie myślę, że w tym miejscu dołożony siłownik potrzebuje sporo siły do otwarcia zamka i może dlatego często za pierwszym razem siłownik nie otwiera zamka, dopiero po drugim strzale otwiera...



Nie mam pojęcia jaką moc ma ten siłownik, ale może sprawę rozwiązał by montaż mocniejszego siłownika?

Myślę, że gdyby była możliwość zamontowania pręta siłownika nad prętem od wkładki zamka (na zdjęciu na samej górze z tym podłużnym nacięciem) to ten siłownik bez problemu otwierałby zamek za każdym razem.

Skok siłownika na 100% jest wystarczający (sprawdzałem wpychając ręcznie siłownik w obudowę).
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2017, 19:32   

A może dało by się te dźwignię przedłużyć do góry wtdy potrzeba by było mniejszej siły.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-12-2017, 19:39   

plecho1 napisał/a:
A może dało by się te dźwignię przedłużyć do góry wtdy potrzeba by było mniejszej siły.
Ale do czego ją tam zamocować? Trzeba by było dokręcić jakąś blaszkę (można wykorzystać zrobiony przeze mnie otwór) i "wyjść" nad dźwignię od wkładki, ale tą "przedłużkę trzeba by umocować w 2 miejscach bo jak się poluzuje na jednej śrubce to lipa. A nie ma miejsca na drugie mocowanie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2017, 19:45   

Tak myślałem o tym otworze i o zrobieniu otworka w nicie który trzyma dźwignię od wkładki albo zmianie go na śróbę.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-12-2017, 19:54   

Cytat:
Tak myślałem o tym otworze i o zrobieniu otworka w nicie który trzyma dźwignię od wkładki albo zmianie go na śróbę
Dokładnie tak zrobię, a jak nie będzie działał jak należy to może taki siłownik dałby radę: http://allegro.pl/silowni...67.html#thumb/2

Nawet ma identyczną obudowę jak ten co mam teraz, więc otwory by mi pasowały.

[ Dodano: 07-12-2017, 20:54 ]
plecho1, tak sobie myślę, że zamek klapy ma sprężynę, która odciąga dźwignię otwierającą do pozycji 0, więc wyjmę tą sprężynę powrotną, którą włożyłem do dołożonego siłownika i która stawia dodatkowy opór i może będzie OK. Chociaż z drugiej strony ona bardzo miękka jest...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2017, 22:11   

Oczywiście siłowniki mają różną siłę i być może mocniejszy by się sprawdziła ale jednaj ta dźwignia w tym miejscu jest dość krótka i jeszcze w komplecie z tą sprężyną może potrzebna do poruszenia zamka jest na granicy możliwości siłownika więc może wyjęcie sprężyny pomoże.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-12-2017, 08:51   

plecho1 napisał/a:
A może dało by się te dźwignię przedłużyć do góry wtdy potrzeba by było mniejszej siły.

To chyba najlepszy pomysł jest.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-12-2017, 09:33   

Zrobione! Wystarczyło wyjąć tą dołożoną sprężynę z siłownika i działa pięknie za każdym razem. Najgorsze chyba za mną. W przyszłym tygodniu podłączenie elektryki i zobaczymy co z tego będzie :mrgreen:

[ Dodano: 22-12-2017, 21:09 ]
ZROBIONE i DZIAŁA! :mrgreen: Galant został wyposażony w otwieranie bagażnika z zewnątrz, jak w normalnym aucie :D Uczucie, kiedy gdzieś się zatrzymam, zapomnę otworzyć bagażnika wajchą przy fotelu kierowcy, staję przy klapie bagażnika i nie muszę szukać kluczyków w kieszeni tylko naciskam przycisk pod blendą i klapa się otwiera... bezcenne.

Dzięki raz jeszcze plecho1, bez Twoich rad ten projekt na pewno nie doszedłby do skutku. Wszystko zadziałało za pierwszym razem, podłączenie okazało się rzeczywiście banalnie proste :wink:

No to mała fotorelacja, jutro chcę umyć Gala to wrzucę jakiś filmik:

Potrzebne elementy:
1. Uniwersalny siłownik centralnego zamka, dokładnie taki jak w linku poniżej:
http://allegro.pl/silowni...6183540167.html
2. Przycisk otwierania klapy, prawie jak oryginalny pasuje przycisk z Forda Focusa II/C-Max I:
http://allegro.pl/klamka-...6173392562.html
3. Przekaźnik bistabilny sterowany + (plusem), taki jak na zdjęciach poniżej:


4. Dwie diody prostownicze 1A.
5. Sześć żeńskich końcówek do kabli, kilka metrów kabli różnych kolorów, lutownica, cyna, opaski zaciskowe (trytytki), taśma izolacyjna i trochę czasu i cierpliwości :wink:

1. Zdejmujemy lewy plastik ze słupka środkowego przy fotelu kierowcy, odpinamy zatrzaski korytka, w którym idą kable min. do tylnych drzwi i spośród wiązki przewodów wyodrębniamy sobie 2 kable, czyli fioletowy z czerwonym paskiem i szarymi kropkami oraz fioletowy z zielonym paskiem i szarymi kropkami. Są to kable idące do siłownika centralnego zamka tylnych drzwi. Wlutowujemy w każdy kabel po 1 przewodzie i przeciągamy do bagażnika w miejsce, w którym będziemy montować przekaźnik (przekaźnik pasuje idealnie w okolicach mocowania lewego zawiasu klapy bagażnika, bo jest tam blisko kabel ze stałym +12V, oryginalne miejsce masowe i kable z klapy).



2. W każdy kabel poprowadzony od w/w kabli siłownika drzwi tylnych wlutowujemy 1 diodę prostowniczą 1A szarym paskiem skierowaną w kierunku przekaźnika, takie diody: http://allegro.pl/dioda-p...6624423889.html
3. W wiązce kabli w bagażniku idącej do anteny elektrycznej odnajdujemy kabel czerwony z niebieskim paskiem i szarymi kropkami (to stałe napięcie +12V). Wlutowujemy się tam kablem montując po drodze gniazdo bezpiecznika (bezpiecznik 5A), oto kabel:

4. Następnie zarabiamy oczko na kablu i przykręcamy do widocznego na powyższym zdjęciu punktu masowego nowy kabel (to będzie masa do przekaźnika).
5. Przeciągamy do klapy 2 kable (najlepiej różnych kolorów, np. czerwony i czarny), bo jeden z nich to będzie masa do przycisku, a drugi +12V do siłownika.
6. Montujemy w/w uniwersalny siłownik w klapie. Pasuje idealnie we wnęce po lewej stronie w klapie, jak na fotkach poniżej (w czerwonym zaznaczeniu wkręty mocujące siłownik):



7. Odkręcamy zamek klapy i wiercimy otwór w dźwigni zamykającej i otwierającej zamek (zielone kółko). W czerwonym kółku zaznaczona oś obrotu dźwigni. Teraz dopasowujemy długość drutu od siłownika aby po jego zadziałaniu zamek się otworzył. Do zamocowania drutu siłownika w wywierconym otworze użyłem oryginalnego zatrzasku z dawcy (od silniczka sterowania klimatyzacją, nieważne). Najlepiej wykorzystać jakiś stary czy zapasowy akumulator do prób czy siłownik otwiera zamek oraz do sprawdzenia, który kabel od siłownika podłączyć do plusa, a który do minusa, bo od tego zależy czy trzpień siłownika będzie się wysuwał czy wciągał po podaniu napięcia (musi się wciągać).

8. Montujemy przycisk od Forda w zaślepce blendy nad rejestracją. Pasuje fajnie, trzeba wyciąć 2 poprzeczki blendy od środka, uważać żeby nie zamontować przycisku zbyt głęboko, bo blenda nie będzie przylegała po montażu do klapy i wkleić go na np. klej do szyb.






9. Do montażu przycisku w blendzie musimy usunąć z lewej strony kołek mocujący blendę do klapy, ale nie ma to znaczenia, bo po prawej stronie zaślepki jest wkręt i blenda po montażu nie odstaje od klapy, odcinamy wtyczkę od przycisku i otworem po kołku puszczamy kable do wnętrza klapy (po przykręceniu blendy dociska ona gumkę na przewodach i uszczelnia otwór, wszystko jest jak oryginał i szczelne).
10. Wszystkie kable podłączamy do w/w przekaźnika wg poniższego schematu i cieszymy się z otwierania klapy przyciskiem :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Hugo 22-12-2017, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-12-2017, 21:29   

Cieszę się, że mogłem coś tam podpowiedzieć :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.