Za dużo oleju w skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
sarwinek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt Motion
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 38 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 27-12-2016, 18:18 Za dużo oleju w skrzyni
|
|
|
Witam. Wymieniłem dziś olej w skrzyni w Colcie CZ3 1,3....olej był już dość mocno spracowany ...wlałem Castrola 75W90 ale problem tkwi w tym że trochę za dużo go nalałem..wchodzi 1,75 l a wlałem 2 l...do korka wlewowego był dość ograniczony dostęp wiec ściągnąłem koło i obudowę filtra powietrza...auto stało na lewarku ale opuściłem go w miarę na równo przy zalewaniu...no i wlałem całość hmmm teraz pytanie zostawić tak czy mała strzykawka z wężykiem i odessać te 250 ml??? Generalnie poprawa widoczna biegi wchodzą lżej... |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 27-12-2016, 18:24
|
|
|
Ja też zalałem za dużo coś koło 1.9l i szczerze - przejechałem ponad 6kkm i jest wszystko ok. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
digidy
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1,3 CZ3 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 15 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 06-01-2017, 19:23 Re: Za dużo oleju w skrzyni
|
|
|
sarwinek napisał/a: | Witam. Wymieniłem dziś olej w skrzyni w Colcie CZ3 1,3....olej był już dość mocno spracowany ...wlałem Castrola 75W90 ale problem tkwi w tym że trochę za dużo go nalałem..wchodzi 1,75 l a wlałem 2 l...do korka wlewowego był dość ograniczony dostęp wiec ściągnąłem koło i obudowę filtra powietrza...auto stało na lewarku ale opuściłem go w miarę na równo przy zalewaniu...no i wlałem całość hmmm teraz pytanie zostawić tak czy mała strzykawka z wężykiem i odessać te 250 ml??? Generalnie poprawa widoczna biegi wchodzą lżej... |
Odkręć korek kontrolny i samo zleci, będzie tyle ile być powinno. Oleju nie należy zalewać więcej niż zaleca producent, pojawiają się dodatkowe opory, niepotrzebne ciśnienia a przez to mniej wytrzymują elementy uszczelniające, oringi, simeringi... |
|
|
|
 |
celtic
Nowy Forumowicz
Auto: colt czc
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 24 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 23-11-2017, 15:06
|
|
|
mam głupie pytanie gdzie jest korek kontrolny ?? bo tez zalałem 2L przez wlewowy w oczekiwaniu na wypływ ale się nie doczekałem |
|
|
|
 |
poziom1989
Forumowicz
Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 66 Skąd: .......
|
Wysłany: 24-11-2017, 10:02
|
|
|
Ja zawsze wlewalem przy wymianie 2 L. |
|
|
|
 |
Maxi!
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 14 Skąd: Z internetu
|
Wysłany: 24-11-2017, 10:25
|
|
|
Na pewno lepiej wlać trochę za dużo oleju niż trochę za mało. Ja też mam 2L wlane. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10729 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-11-2017, 12:56
|
|
|
Będzie dobrze to tylko 15% więcej. Mogą być większe opory i się grzać ale niekoniecznie. Smarowanie będzie za to dobre. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|