Skrzypiące zawieszenie gdy jest gorąco |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 15-06-2014, 00:46
|
|
|
eve1988 napisał/a: | Ale to smarowanie to mam nadzieje że chwilowe rozwiązanie, do momentu wymiany?
nie życze źle, ale przez sworzeń może się urwać koło. |
Chce mieć pewność że to na pewno sworzeń , po za tym nie mam żadnego luzu na sworzniu - byłem na SKP i diagnosta sprawdzał wielokrotnie i powiedział że mogę tak bezpiecznie jeździć . Szarpał za wahacz na wszystkie strony i w końcu ruszając przy sworzniu lekko zaskrzypiało , był zdziwiony bo luzu mu nie wykazało , więc to nie jest 100% pewne że to sworzeń .
Jeśli nie ma luzu - nie jest zużyty , tylko brakuje smaru to też trzeba wymienić ?
Jeśli wyszedł by jakikolwiek luz na SKP to nie bawił bym się w smarowanie nawet jakby wyciszyło . |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-06-2014, 10:17
|
|
|
Jeżeli nie ma smaru to sworzeń kulowy szybciej się zatrze i wyrobi niz taki który pracuje ze smarowaniem, wbrew pozorom ten drobny element przenosi dość duże obciązenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 15-06-2014, 14:35
|
|
|
Oglądałem ten nowy sworzeń i gwintowany trzpień jest nieruchomy względem dolnej części - gniazda .
Nie wiem jak to działa ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mechanior
Forumowicz
Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 51 Skąd: lublin
|
Wysłany: 15-06-2014, 14:56
|
|
|
Ten gwintowany trzpień jest zakończony kulą która siedzi to w obudowie (częsci zewnętrznej)
sworznia.Ta zauważ ma zatoczenie (które siedzi na wcisk w wahaczu) i kanałek powyżej
na segera. Nowego palcami praktycznie nie ruszysz za gwint jest ciasno spasowany.
W aucie występują potęzne sily podczas pracy zawieszenia nieporównywalne do siły
nawet b. silnego gościa więc nie masz prawa rękoma tego ruszyć Hej! |
_________________ mechanior |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 18-06-2014, 21:54
|
|
|
Mam puszkę ze smarem Orlen greasen STP, jest napisane ze nadaje się do sworzni .
Rozcieńczyłem benzyną ekstrakcyjną i wprowadziłem pod gumę sworznia za pomocą cienkiej rurki i strzykawki . Naradzie jest ok .
|
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-06-2014, 07:30
|
|
|
krzysieg i będzie ok
Niektóre zamienniki mają smarowniczkę od spodu, żeby nie pracowały "na sucho"
mechanior napisał/a: | Jamato |
Nie chlap bez sensu - zanim coś zamieścisz przeczytaj 2x.
Yamato |
|
|
|
 |
mechanior
Forumowicz
Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 51 Skąd: lublin
|
Wysłany: 22-06-2014, 09:59
|
|
|
MKM PRZEMYŚL Z TYMI SMAROWNICZKAMI I WYLUZUJ |
_________________ mechanior |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 26-11-2017, 12:22
|
|
|
Minęło sporo czasu od tego smarowania sworznia , nie wymieniałem go .
Nie było zastrzeżeń na przeglądzie do wczoraj , facet powiedział że jest nieprawidłowa zbieżność i znalazł przyczynę - sworzeń wahacza prawego , tego co kiedyś smarowałem .
Mimo to przegląd przeszedł
Nadal nie ma żadnych stuków skrzypienia a mimo to jest luz .
Auto jest w Jeleniej a mieszkam we Wrocławiu i tam chce dać do warsztatu , przejade ostrożnie te 115 km mam nadzieje że się nic nie stanie .
W tej samem stacji rok temu robiłem przegląd i nie było żadnych zastrzeżeń , autem przez rok przejechałem zaledwie ok 1000km nie wpadłem w żadną większą dziurę ...
Z tego co czytałem to najlepiej sprawdzić luz przez podniesienie lewarkiem i trzymając koło góra -dół z jednej strony ciągnąć z drugiej naciskać . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|