Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzypiące zawieszenie gdy jest gorąco
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 15-06-2014, 00:46   

eve1988 napisał/a:
Ale to smarowanie to mam nadzieje że chwilowe rozwiązanie, do momentu wymiany?
nie życze źle, ale przez sworzeń może się urwać koło.

Chce mieć pewność że to na pewno sworzeń , po za tym nie mam żadnego luzu na sworzniu - byłem na SKP i diagnosta sprawdzał wielokrotnie i powiedział że mogę tak bezpiecznie jeździć . Szarpał za wahacz na wszystkie strony i w końcu ruszając przy sworzniu lekko zaskrzypiało , był zdziwiony bo luzu mu nie wykazało , więc to nie jest 100% pewne że to sworzeń .
Jeśli nie ma luzu - nie jest zużyty , tylko brakuje smaru to też trzeba wymienić ?
Jeśli wyszedł by jakikolwiek luz na SKP to nie bawił bym się w smarowanie nawet jakby wyciszyło .
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-06-2014, 10:17   

Jeżeli nie ma smaru to sworzeń kulowy szybciej się zatrze i wyrobi niz taki który pracuje ze smarowaniem, wbrew pozorom ten drobny element przenosi dość duże obciązenia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 15-06-2014, 14:35   

Oglądałem ten nowy sworzeń i gwintowany trzpień jest nieruchomy względem dolnej części - gniazda .
Nie wiem jak to działa ?
_________________

 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 15-06-2014, 14:56   

Ten gwintowany trzpień jest zakończony kulą która siedzi to w obudowie (częsci zewnętrznej)
sworznia.Ta zauważ ma zatoczenie (które siedzi na wcisk w wahaczu) i kanałek powyżej
na segera. Nowego palcami praktycznie nie ruszysz za gwint jest ciasno spasowany.
W aucie występują potęzne sily podczas pracy zawieszenia nieporównywalne do siły
nawet b. silnego gościa więc nie masz prawa rękoma tego ruszyć Hej!
_________________
mechanior
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 18-06-2014, 21:54   

Mam puszkę ze smarem Orlen greasen STP, jest napisane ze nadaje się do sworzni .
Rozcieńczyłem benzyną ekstrakcyjną i wprowadziłem pod gumę sworznia za pomocą cienkiej rurki i strzykawki . Naradzie jest ok .
8)
_________________

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-06-2014, 07:30   

krzysieg i będzie ok :wink:
Niektóre zamienniki mają smarowniczkę od spodu, żeby nie pracowały "na sucho" :wink:

mechanior napisał/a:
Jamato

Nie chlap bez sensu - zanim coś zamieścisz przeczytaj 2x.
Yamato :roll:
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 22-06-2014, 09:59   

MKM PRZEMYŚL Z TYMI SMAROWNICZKAMI I WYLUZUJ :D
_________________
mechanior
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 26-11-2017, 12:22   

Minęło sporo czasu od tego smarowania sworznia , nie wymieniałem go .
Nie było zastrzeżeń na przeglądzie do wczoraj , facet powiedział że jest nieprawidłowa zbieżność i znalazł przyczynę - sworzeń wahacza prawego , tego co kiedyś smarowałem .
Mimo to przegląd przeszedł :D
Nadal nie ma żadnych stuków skrzypienia a mimo to jest luz .
Auto jest w Jeleniej a mieszkam we Wrocławiu i tam chce dać do warsztatu , przejade ostrożnie te 115 km mam nadzieje że się nic nie stanie .
W tej samem stacji rok temu robiłem przegląd i nie było żadnych zastrzeżeń , autem przez rok przejechałem zaledwie ok 1000km nie wpadłem w żadną większą dziurę ...
Z tego co czytałem to najlepiej sprawdzić luz przez podniesienie lewarkiem i trzymając koło góra -dół z jednej strony ciągnąć z drugiej naciskać .
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.