Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nagły brak przedniego napędu
Autor Wiadomość
Hunter79 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: Dolnoślaskie
Wysłany: 13-11-2017, 14:53   Nagły brak przedniego napędu

W dniu dzisiejszym poruszałem się z włączonym napędem 4x4 (jazda po mokrych lesnych duktach) po wyłączeniu sinika i ponownym zapaleniu zauważyłem że przestały się świecić kontrolki przedniego napędu (napęd rozłączony). Sprawdziłem połączenia przy zaworkach ciśnieniowych pod maską, nawet podmieniłem na inne używane - bez efektu. Dodam, że od pewnego czasu po około 15Km lub 30 minutach (dokładnie jak w zegarku) jazdy zapalała się pomarańczowa kontrolka mechanizmu ale po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu było ok. Czy problem może tkwić w zaworkach przy skrzyni? (czyściłem połączenia latem) czy szukać innej przyczyny?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-11-2017, 15:03   Re: Nagły brak przedniego napędu

Hunter79 napisał/a:
W dniu dzisiejszym poruszałem się z włączonym napędem 4x4 (jazda po mokrych lesnych duktach) po wyłączeniu sinika i ponownym zapaleniu zauważyłem że przestały się świecić kontrolki przedniego napędu (napęd rozłączony). Sprawdziłem połączenia przy zaworkach ciśnieniowych pod maską, nawet podmieniłem na inne używane - bez efektu. Dodam, że od pewnego czasu po około 15Km lub 30 minutach (dokładnie jak w zegarku) jazdy zapalała się pomarańczowa kontrolka mechanizmu ale po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu było ok. Czy problem może tkwić w zaworkach przy skrzyni? (czyściłem połączenia latem) czy szukać innej przyczyny?
Elektozawory pod filtrem powietrza nie dizałają.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Hunter79 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: Dolnoślaskie
Wysłany: 13-11-2017, 15:36   

Panie Zbyszku, czy to jest pewne ? zastanawia mnie dlaczego nagle po podmienieniu na inne które działały ( co prawda również po kilkunastu minutach zaczynały szwankować) nie ma żadnej reakcji. Nie chciałbym wymienić niepotrzebnych, czy po objawach które opisałem można wykluczyć czujniki załączanie przedniego napędu przy skrzyni, tych nie miałem możliwości podmienić? Ps. czy aby się dostać do czujnika załączanie przedniego mostu konieczne jest opuszczenie skrzyni??
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 13-11-2017, 20:00   

Szybkie pytanie, pomarańczowa kontrolka zaczyna mrugać po 15-30 jazdy na 2h czy 4h?
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Hunter79 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: Dolnoślaskie
Wysłany: 13-11-2017, 23:31   

Michał_PIII napisał/a:
Szybkie pytanie, pomarańczowa kontrolka zaczyna mrugać po 15-30 jazdy na 2h czy 4h?
Mrugała przy jeździe na 2h. Aktualnie nie mogę włączyć 4h, słychać pracę silownika, pomarańczowa zapala sie po przełączeniu na 4hlc...napedu na przód brak kontroli przednich kół nie świecą.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-11-2017, 07:59   

Hunter79 napisał/a:
Panie Zbyszku, czy to jest pewne ? zastanawia mnie dlaczego nagle po podmienieniu na inne które działały ( co prawda również po kilkunastu minutach zaczynały szwankować) nie ma żadnej reakcji. Nie chciałbym wymienić niepotrzebnych, czy po objawach które opisałem można wykluczyć czujniki załączanie przedniego napędu przy skrzyni, tych nie miałem możliwości podmienić? Ps. czy aby się dostać do czujnika załączanie przedniego mostu konieczne jest opuszczenie skrzyni??

Moze jest przerwa na przewodzie do elektrozaworów. Tylko te dwie przyczyny.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Hunter79 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: Dolnoślaskie
Wysłany: 14-11-2017, 09:24   

Dziękuje za podpowiedź, jak najlepiej sprawdzić tę wiązkę tzn. gdzie jest jej drugi koniec ? Ps. położyłem się dzisiaj pod autem na wyłączonym silniku w pozycji 2h - kręciłem przednim wałem i kręciło się uniesione przednie koło (wał spięty) po włączeniu silnika wał obracał się luźno i koło stało w miejscu(wał rozpięty) czyli siłownik jest sprawny jak to rozumieć?

[ Dodano: 15-11-2017, 11:16 ]
Czy jest bezpiecznik który odpowiada za pracę siłownika w dyfrze? Dzisiaj chciałem za radą Zbyszka sprawdzić wiązki przy elektrozaworach (probówką) i po zabiegu okazało się że teraz po odpaleniu przez chwilę świecą się tylne koła i od razu mruga tylko pomarańczowa kontrolka wcześniej świeciły przynajmniej tylne koła. Ponadto wcześniej słychać było silniczek elektryczny przy przełączaniu napędów a teraz cisza...może gdzieś przypadkiem zrobiłem zwarcie przy kostce. proszę o pomoc...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-11-2017, 13:55   

Bezpieczniki sa pod deską z lewej strony.
może masz uszkodzony czujnik na reduktorza. Jak tak o po zapaleniu się pomarańczowej, migającej kontroli nic nie będzie działać.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Hunter79 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: Dolnoślaskie
Wysłany: 15-11-2017, 19:18   

zbyszekm2 napisał/a:
Bezpieczniki sa pod deską z lewej strony.
może masz uszkodzony czujnik na reduktorza. Jak tak o po zapaleniu się pomarańczowej, migającej kontroli nic nie będzie działać.
Moglem uszkodzic go sprawdzajac wiazki na skutek np zwarcia przy wiazkach? Drugie pytanie ktory to czujnik i jak go sprawdzic, czy mozna miernikiem tak jak czujniki np zwierne do masy czy nie ma takiej mozliwosci i jest to loteria??
 
 
polar2000 
Forumowicz

Auto: Montero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29-11-2017, 10:51   

zbyszekm2,
Witam nie wiem czy to ma coś wspólnego z tematem ale podrzucę link do video i może kolega Zbyszek coś pomoże o co chodzi z Tymi kontrolkami ???

https://www.youtube.com/watch?v=DArJ7hIjsSI
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-11-2017, 12:55   

polar2000 napisał/a:
zbyszekm2,
Witam nie wiem czy to ma coś wspólnego z tematem ale podrzucę link do video i może kolega Zbyszek coś pomoże o co chodzi z Tymi kontrolkami ???

https://www.youtube.com/watch?v=DArJ7hIjsSI

Sprawa jest prosta. Jak włączyłeś na 4Hlc to wzeszedł tryb awaryjny bo któryś z czujników jest zepsuty na reduktorze. Może jakiś brud podszedł pod czujnik lub kulkę pod czujnikiem. Moze któraś kostka nie zwiera?
I dopóki nie wyłączysz zegarów i włączysz ponownie to nic już nie zrobisz wajchą reduktora.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
polar2000 
Forumowicz

Auto: Montero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29-11-2017, 21:25   

zbyszekm2 napisał/a:
polar2000 napisał/a:
zbyszekm2,
Witam nie wiem czy to ma coś wspólnego z tematem ale podrzucę link do video i może kolega Zbyszek coś pomoże o co chodzi z Tymi kontrolkami ???

https://www.youtube.com/watch?v=DArJ7hIjsSI

Sprawa jest prosta. Jak włączyłeś na 4Hlc to wzeszedł tryb awaryjny bo któryś z czujników jest zepsuty na reduktorze. Może jakiś brud podszedł pod czujnik lub kulkę pod czujnikiem. Moze któraś kostka nie zwiera?
I dopóki nie wyłączysz zegarów i włączysz ponownie to nic już nie zrobisz wajchą reduktora.



:prayer: :supz: Bardzo dziękuje, tylko takie małe sprostowanie napisałeś ze jeden z czujników jest "zepsuty" czy to się ma do tego że właśnie brak styku czy brud o to chodzi czy szukać uszkodzonego czujnika fizycznie ??? może się czepiam ale to chyba ważne bo jeśli mam tylko przeczyścić styki i wtyczki to ok a jeśli mam szukać po kablach to co innego
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-11-2017, 11:25   

polar2000 napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
polar2000 napisał/a:
zbyszekm2,
Witam nie wiem czy to ma coś wspólnego z tematem ale podrzucę link do video i może kolega Zbyszek coś pomoże o co chodzi z Tymi kontrolkami ???

https://www.youtube.com/watch?v=DArJ7hIjsSI

Sprawa jest prosta. Jak włączyłeś na 4Hlc to wzeszedł tryb awaryjny bo któryś z czujników jest zepsuty na reduktorze. Może jakiś brud podszedł pod czujnik lub kulkę pod czujnikiem. Moze któraś kostka nie zwiera?
I dopóki nie wyłączysz zegarów i włączysz ponownie to nic już nie zrobisz wajchą reduktora.



:prayer: :supz: Bardzo dziękuje, tylko takie małe sprostowanie napisałeś ze jeden z czujników jest "zepsuty" czy to się ma do tego że właśnie brak styku czy brud o to chodzi czy szukać uszkodzonego czujnika fizycznie ??? może się czepiam ale to chyba ważne bo jeśli mam tylko przeczyścić styki i wtyczki to ok a jeśli mam szukać po kablach to co innego

Wykręć wszystkie czujniki, posprawdzaj je, wyjmij kulki z gniazd, obejrzyj je, i sprawdz lusterkiem czy w gniazdach nie ma brudu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Hunter79 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: Dolnoślaskie
Wysłany: 03-12-2017, 10:36   

Mój problem rozwiązany (Dziękuję Zbyszku) po wymianie kupionego u Ciebie czujnika (całkowicie zepsuty), rozruszania pozostałych problem dalej występował. Zgodnie z Twoją sugestią sprawdziłem zabrudzenia w otworach w które wchodzą czujniki na skrzyni, jedna z kulek była zabrudzona i zablokowana. Teraz wszystko działa :biggrin:
 
 
zielony24 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 62
Skąd: Andrzejów
Wysłany: 04-12-2017, 21:03   

podepne się do tematu żeby nie zaśmiecać nowym podobnym tematem mój problem jest taki pajero III 3.2did 2001r skrzynia manual ciągle miga pomarańczowa kontrolka nie ważne jakie przełożenie po odpaleniu od razu zaczyna migacna zapłonie to sama wogule nie reaguje na zmianę 4h.4hl.4hlc brak napędów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.