 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ramiona wycieraczek - jak zdemontować. Pilne! |
Autor |
Wiadomość |
Markatmag
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 06 Wrz 2015 Posty: 97 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-12-2017, 18:53
|
|
|
Niezupełnie jest nierozbieralny. Trzpienie na których mocowane są ramiona wycieraczek można zdemontować (wysunąć). Nad tuleją jest podkładka zabezpieczona pierścieniem (nie jest to seger a stalowy drucik). Wystarczy go podważyć (polecam nożyk introligatorski) i usunąć poprzez rozszerzenie i przesunięcie w górę trzpienia.
Przed przystąpieniem do konserwacji mechanizmu przyda się zaopatrzyć w dobry odrdzewiacz,suchy smar ptfe, benzynę do odtłuszczenia, papier ścierny, szczotkę drucianą i dużo cierpliwości. Trzpień pracujący w tulei na ogół jest mocno nadgryziony przez rdzę. Warto również zajrzeć do mechanizmu silnika. Ogólnie proces czasochłonny ale nie jest skomplikowany.
Ps. Mechanizm na zdjęciu powyżej pochodzi z pojazdu z układem kierownicy po prawej stronie (dodatkowy punkt mocowania na środku ramienia).
Koszt używanego mechanizmu EU 100-150pln wraz z silnikiem, ale jego wymiana to ostateczność (uszkodzenie mechaniczne). W większości wystarczy czyszczenie i konserwacja.
Edit 07/12/2017:
Zielony kolor - trzpień
Czerwony - pierścień zabezpieczający
Błękitny - podkładka
Niebieski - tulejka mechanizmu
Po zdemontowaniu zabezpieczeń obu trzpieni wystarczy delikatnie wybić trzpienie w stronę przeciwną do kierunku żółtej strzałki. Może stawiać lekki opór. |
|
|
|
 |
|
|