Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej?
Autor Wiadomość
s0843 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2017, 12:21   Jaki olej?

Kupiłem Ralliarta.
Sprzedający twierdzi, że olej ostatnio wymieniał, ale wolę jednak być ostrożny.
Raz że nie wiem czy nie ściemniał, a dwa nie wiem na co wymienił.

Czy do Ralliarta/EVO kupuje sie jakiś specjalny olej? Wymienia sie to cholerstwo bardzo często, to może i jakieś specjalne wymagania ma?
Jeżdżę spokojnie, zero upalania. Nie będzie jakiś specjalnych warunków użytkowania.

Każdy syntetyk np 0W40 podejdzie? Czy jednak jeszcze jakas specyfikacja musi byc spełniona?

5l bańka wystarczy?

Dzięki z góry za odpowiedzi :)
 
 
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4107
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 10-11-2017, 20:52   

u mnie w 9 MOTUL 300V Competition 15W50, wymiana co 5tys
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 13-11-2017, 14:32   

W moim Outlanderze Turbo teraz jest:

https://products.liqui-moly.com/synthoil-race-tech-gt1-10w-60-2.html

Ja wymieniam co 10 tys i myślę, że jeśli nie upalasz auta to także możesz trzymać się takiego interwału w Ralliarcie.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
poziom1989 
Forumowicz

Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 66
Skąd: .......
Wysłany: 16-11-2017, 12:49   

Fragu napisał/a:
W moim Outlanderze Turbo teraz jest:

https://products.liqui-moly.com/synthoil-race-tech-gt1-10w-60-2.html

Ja wymieniam co 10 tys i myślę, że jeśli nie upalasz auta to także możesz trzymać się takiego interwału w Ralliarcie.


Ten sam olej mozesz miec pod inna nazwa: Meguin Racer 10W-60

Oraz przede wszystkim tanszy! Takze bierzcie pod uwage, ze tego typu oleje sprawdza sie tylko w niektorych jednostkach ale jest to rowniez zalezne od slylu jazdy.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-12-2017, 22:24   

Nie zakuwany, czy nie remontowany silnik powinien się zadowolić syntetykiem estrowym 5w-40. Fuchs, Millers, Amsoil, Gulf albo Redline.
To powiedzą ci: Norris Design, MG Autos, MA Developments, Opie Oils czy Ross Sport.

Firek, jak na stockowy silnik to "za ciężką" oliwę lejesz, no chyba, że ci pompa oleju już nie daje rady :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 06-12-2017, 09:26   

swinks_UK, w takim razie - co na zakuty?
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-12-2017, 13:54   

To powinien ci powiedzieć ten co budował silnik. :biggrin:
W moim przypadku Norris zalecał lać Fuchsa 15w50. Do tej pory lałem Gulf 5w40. Jako, że każde zakucie to indywidualna budowa, to najlepiej trzymać się zaleceń tego co wykonał robotę.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 06-12-2017, 14:34   

Niestety nie mam kontaktu do serwisu, który to robił. Outka kuli w Czechach.
Generalnie poprzedni właściciel lał Castrola 0w30...wg mnie straszny syf.
Po zakupie zmieniłem na Motula X cess 5w40 - po dwóch wymianach stwierdziłem, że olej ten jest jakiś dziwny. Totalnie jak woda :/

Teraz mam LM race tech 10w60.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-12-2017, 20:24   

Motul x-cess to fakt... nic dobrego. Na początek spróbuj Gulf Competition 5w40, Fuchs Titan Race Pro 5w40, ewentualnie Millers Nanodrive (ten olej się robi smoliście czarny już po 2k km). Wymiany co 10k km. Jak będzie żle to wtedy na cięższy olej. Ten 0w30 to pewnie nie była taka kompletna porażka, ma sens jak zalejesz np. Amsoil, ale pewnie ktoś chciał na skróty.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
s0843 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-12-2017, 21:05   

Firebee napisał/a:
u mnie w 9 MOTUL 300V Competition 15W50, wymiana co 5tys


W ASO zalali mi Motul 5W/30. Tak jest na fakturze.
Przywiozłem własny olej w bagażniku, ale jak Pan usłyszał co to, to prosił żeby tego nie robić.
Nie nalegałem. Olej ten stosuję w zwykłym Mitsubishi i w poprzednim samochodzie ;)
Już nawet nie będę pisał co to, aby nie rozpętać tutaj gównoburzy :D

Gościu z ASO powiedział jednak, że jeśli jeżdżę jak normalny człowiek normalnym autem, to można spokojnie wymieniac olej co 15tyś.
Co ciekawe w książce serwisowej rzeczywiście są wpisy co około 15tyś. I to auto faktycznie wtedy jeździło na serwisy, bo załapało się na jakąś akcję napraczą Mitsubishi i wpis na odpowiedniej stronie jest, a na stronie z przeglądami jest ten sam przebieg i ta sama data. W systemie tez odnotowane że to auto wtedy miało wymieniane to coś (nie wiem co to).
 
 
poziom1989 
Forumowicz

Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 66
Skąd: .......
Wysłany: 07-12-2017, 12:51   

swinks_UK napisał/a:
Nie zakuwany, czy nie remontowany silnik powinien się zadowolić syntetykiem estrowym 5w-40. Fuchs, Millers, Amsoil, Gulf albo Redline. :


Te oleje to w duzej mierze mieszanki olejow bazowych PAO + w roznej ilosci Estry.

Fragu napisał/a:

Po zakupie zmieniłem na Motula X cess 5w40 - po dwóch wymianach stwierdziłem, że olej ten jest jakiś dziwny. Totalnie jak woda :/


Jezeli chcesz sie upewnic czy dany olej sprawdza sie w konkretnej jednostce napedowej, nalezy wyslac probke do laboratium.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.