| Jaki olej? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | s0843   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lis 2017
 Posty: 19
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2017, 12:21   Jaki olej? |   
 |  
               | 
 |  
               | Kupiłem Ralliarta. Sprzedający twierdzi, że olej ostatnio wymieniał, ale wolę jednak być ostrożny.
 Raz że nie wiem czy nie ściemniał, a dwa nie wiem na co wymienił.
 
 Czy do Ralliarta/EVO kupuje sie jakiś specjalny olej? Wymienia sie to cholerstwo bardzo często, to może i jakieś specjalne wymagania ma?
 Jeżdżę spokojnie, zero upalania. Nie będzie jakiś specjalnych warunków użytkowania.
 
 Każdy syntetyk np 0W40 podejdzie? Czy jednak jeszcze jakas specyfikacja musi byc spełniona?
 
 5l bańka wystarczy?
 
 Dzięki z góry za odpowiedzi
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Firebee   admin mitsumaniak
 
  
 Auto: A160, Space Gear,
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 4113
 Skąd: Grudziądz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2017, 20:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie w 9 MOTUL 300V Competition 15W50, wymiana co 5tys |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fragu   Mitsumaniak
 Łukasz
 
  
 Auto: jest
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2008
 Posty: 6077
 Skąd: okolice Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2017, 14:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | W moim Outlanderze Turbo teraz jest: 
 https://products.liqui-moly.com/synthoil-race-tech-gt1-10w-60-2.html
 
 Ja wymieniam co 10 tys i myślę, że jeśli nie upalasz auta to także możesz trzymać się takiego interwału w Ralliarcie.
 |  
				| _________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
 _______________________________________
 
 FIESTA ST150
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | poziom1989   Forumowicz
 
 Auto: ....
 Kraj/Country: Germany
 Dołączył: 17 Kwi 2015
 Posty: 66
 Skąd: .......
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-11-2017, 12:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 Ten sam olej mozesz miec pod inna nazwa: Meguin Racer 10W-60
 
 Oraz przede wszystkim tanszy! Takze bierzcie pod uwage, ze tego typu oleje sprawdza sie tylko w niektorych jednostkach ale jest to rowniez zalezne od slylu jazdy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2017, 22:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zakuwany, czy nie remontowany silnik powinien się zadowolić syntetykiem estrowym 5w-40. Fuchs, Millers, Amsoil, Gulf albo Redline. To powiedzą ci: Norris Design, MG Autos, MA Developments, Opie Oils czy Ross Sport.
 
 Firek, jak na stockowy silnik to "za ciężką" oliwę lejesz, no chyba, że ci pompa oleju już nie daje rady
   |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fragu   Mitsumaniak
 Łukasz
 
  
 Auto: jest
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2008
 Posty: 6077
 Skąd: okolice Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2017, 09:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | swinks_UK, w takim razie - co na zakuty? |  
				| _________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
 _______________________________________
 
 FIESTA ST150
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2017, 13:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | To powinien ci powiedzieć ten co budował silnik.   W moim przypadku Norris zalecał lać Fuchsa 15w50. Do tej pory lałem Gulf 5w40. Jako, że każde zakucie to indywidualna budowa, to najlepiej trzymać się zaleceń tego co wykonał robotę.
 |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fragu   Mitsumaniak
 Łukasz
 
  
 Auto: jest
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2008
 Posty: 6077
 Skąd: okolice Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2017, 14:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety nie mam kontaktu do serwisu, który to robił. Outka kuli w Czechach. Generalnie poprzedni właściciel lał Castrola 0w30...wg mnie straszny syf.
 Po zakupie zmieniłem na Motula X cess 5w40 - po dwóch wymianach stwierdziłem, że olej ten jest jakiś dziwny. Totalnie jak woda :/
 
 Teraz mam LM race tech 10w60.
 |  
				| _________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
 _______________________________________
 
 FIESTA ST150
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2017, 20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Motul x-cess to fakt... nic dobrego. Na początek spróbuj Gulf Competition 5w40, Fuchs Titan Race Pro 5w40, ewentualnie Millers Nanodrive (ten olej się robi smoliście czarny już po 2k km). Wymiany co 10k km. Jak będzie żle to wtedy na cięższy olej. Ten 0w30 to pewnie nie była taka kompletna porażka, ma sens jak zalejesz np. Amsoil, ale pewnie ktoś chciał na skróty. |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | s0843   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lis 2017
 Posty: 19
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2017, 21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Firebee napisał/a: |  	  | u mnie w 9 MOTUL 300V Competition 15W50, wymiana co 5tys | 
 
 W ASO zalali mi Motul 5W/30. Tak jest na fakturze.
 Przywiozłem własny olej w bagażniku, ale jak Pan usłyszał co to, to prosił żeby tego nie robić.
 Nie nalegałem. Olej ten stosuję w zwykłym Mitsubishi i w poprzednim samochodzie
   Już nawet nie będę pisał co to, aby nie rozpętać tutaj gównoburzy
   
 Gościu z ASO powiedział jednak, że jeśli jeżdżę jak normalny człowiek normalnym autem, to można spokojnie wymieniac olej co 15tyś.
 Co ciekawe w książce serwisowej rzeczywiście są wpisy co około 15tyś. I to auto faktycznie wtedy jeździło na serwisy, bo załapało się na jakąś akcję napraczą Mitsubishi i wpis na odpowiedniej stronie jest, a na stronie z przeglądami jest ten sam przebieg i ta sama data. W systemie tez odnotowane że to auto wtedy miało wymieniane to coś (nie wiem co to).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | poziom1989   Forumowicz
 
 Auto: ....
 Kraj/Country: Germany
 Dołączył: 17 Kwi 2015
 Posty: 66
 Skąd: .......
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2017, 12:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | swinks_UK napisał/a: |  	  | Nie zakuwany, czy nie remontowany silnik powinien się zadowolić syntetykiem estrowym 5w-40. Fuchs, Millers, Amsoil, Gulf albo Redline. : | 
 
 Te oleje to w duzej mierze mieszanki olejow bazowych PAO + w roznej ilosci Estry.
 
 
  	  | Fragu napisał/a: |  	  | Po zakupie zmieniłem na Motula X cess 5w40 - po dwóch wymianach stwierdziłem, że olej ten jest jakiś dziwny. Totalnie jak woda :/
 | 
 
 Jezeli chcesz sie upewnic czy dany olej sprawdza sie w konkretnej jednostce napedowej, nalezy wyslac probke do laboratium.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |