Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS
Autor Wiadomość
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 17-10-2015, 12:23   

U-96 napisał/a:
Zamontuję zwykły przełącznik zamykający/otwierający obwód na tunelu przy podłokietniku (sa tam wolne miejsca) blisko będzie do g forca, i jego będzie odcinał od zasilania lub załączał, w efekcie nie trzeba będzie za każdym razem resetować komputera aby skasował błąd (sprawdziłem) Zasilanie g forca idzie własnie z tej 10- ki pod deską.

Ooo, b. fajny pomysł! Szczerze kibicuję i chętnie popatrzę na efekt (może jakieś zdjęcia? :) )! Może i ja bym sobie coś takiego zmajstrował.. Jesteś pewien, że można odłączać obwód G-Force'a w trakcie jazdy, bez potrzeby powtórnego wyłączenia/załączenia zapłonu?
Prawda jest taka, że ABS w ciężkim terenie naprawdę przeszkadza i sam miałem parę takich sytuacji, że przez niego zrobiło mi się ciepło.. Natomiast prosty "workaround" jest taki: wolniej jeździć w terenie :)
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-10-2015, 06:48   

Zgadzam się Potrze, ABS przeszkadza w terenie i system włącza pompę niepotrzebnie jak są zaciapane błotem rotory
Wyłączanie ABS przez odcięcie g forca od zasilania sprawdziłem na razie na sucho w garażu
Sądzę że będzie działać, wrzucę fotki jak zamontuję
Ale to jeszcze chwilę musi poczekać, zrobię to razem z montażem oświetlenia led na dachu (przód/tył) i relingów, co by było do czego odciągi przeciw gałęziowe czepiać
Dodatkowe oświetlenie będzie sterowane przełącznikiem amorów, a w gnieździe obok będzie wyłącznik ABS.
_________________
Artur
 
 
areksport 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO SPORT 3,0 00'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Wysłany: 16-03-2017, 21:54   

witam ma pajero sporta z 00 r. w/g auto daty wyskoczyły mi 2 błedy 25- 2/4 wd sw1
oraz 26 2/4wd sw 2 pali sie na zielono lampka napędów na zielono oraz od czasu do czasu abs na zółto może ktoś doradzi ?
 
 
kubaeso 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 144
Skąd: swiebodzin
Wysłany: 19-03-2017, 03:19   

elektrozaworki na prawym nadkolu w komorze silnika do sprawdzenia
 
 
areksport 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO SPORT 3,0 00'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Wysłany: 19-03-2017, 17:38   

jest to cześć wymienna ?
 
 
kubaeso 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 144
Skąd: swiebodzin
Wysłany: 20-03-2017, 04:13   

można kupić używki z rozbitków lub nowe nie ma problemów z tym
 
 
areksport 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO SPORT 3,0 00'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Wysłany: 20-03-2017, 07:49   

ok popatrzę dziękuję
 
 
Rwoberto 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.5 gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 06-12-2017, 20:17   

Witam, może ktoś mi pomoże zdiagnozować problem.....mam pajero z 92r.
A lampka abs świeci się cały czas nie gaśnie nawet na chwilę. (Wczesniej działał) Z tego co mi się udało ustalić to:
-Opornosc czujników z przodu i z tylu jest taka jak powinna zarówno przy wtykach na wachaczach jak i przy sterowniku
-g sensor przy sterowniku na pinach ma 2.53v czyli też dobrze.
-na kablach żółto białych oraz na niebieskim przy pompie jest napięcie
- kable w złączu diagnostycznym tj: zielono czerwony i żółto pomarańczowy ma polaczenie ze sterownikiem ale nie da się wymrogac błędów.
-po włączeniu zapłonu przekaźniki przy pompie robią dwa szybkie kliknięcia- nie wiem czy to dobrze?
I teraz nie wiem jak sprawdzić czy jest zasilanie na sterowniku oraz masę oraz ktore piny sprawdzić od hydrauliki (ich odporność) ktoś pisał wczesniej ale na sterownik z dwoma wtykami a mój ma 3 wtyki.
Z góry dziękuję za wszystkie odp.
_________________
Robert
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2017, 09:00   

-na kablach żółto białych oraz na niebieskim przy pompie jest napięcie

Sprawdziłeś czy pompa włącza się na krótko ?

- kable w złączu diagnostycznym tj: zielono czerwony i żółto pomarańczowy ma polaczenie ze sterownikiem ale nie da się wymrogac błędów.

Co masz na myśli "nie da się wymrugać błędów" ?
Zrobiłeś zworę i próbowałeś ?

-po włączeniu zapłonu przekaźniki przy pompie robią dwa szybkie kliknięcia- nie wiem czy to dobrze?
Wydaje mi się że powinno być jedno kliknięcie

I teraz nie wiem jak sprawdzić czy jest zasilanie na sterowniku oraz masę oraz ktore piny sprawdzić od hydrauliki (ich odporność) ktoś pisał wczesniej ale na sterownik z dwoma wtykami a mój ma 3 wtyki.
Musisz ściągnąć schemat elektryczny twojego układu, możesz mieć dodatkowy bezpiecznik w puszce przy drzwiach z lewej strony, z tego co pamiętam były też wersje które miały w konsoli poniżej radia dodatkowy bezpiecznik, gdzieś to jest na forum opisane i chyba dotyczyło 3 wtyk w centralce ABS- poszukaj
Warto też podłączyć drugi sterownik (jak masz dostęp)
Na koniec (tak robiłem u siebie) rozwinąłem całą wiązkę przewodów, i sprawdzałem po kolej każdy, masy mają po drodze złączki zaciskowe które tracą kontakt, znalazłem również przewody które pękły za starości, niestety musisz sprawdzić każdy przewód, również te które idą do G-sensora, na prawym słupku z przodu masz wtyki, które pozwolą ci sprawdzić przewody w wiązce
Ogólnie droga przez mękę z ABS w PII, i niestety SKS wiązki elektrycznej

Skup się na wymruganiu błędów - będzie łatwiej

Powodzenia
_________________
Artur
 
 
Rwoberto 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.5 gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 07-12-2017, 15:32   

U-96, No i się udało wymrogac błędy za pomocą omomierza/voltomierza wyczytałem to z serwis manual (na zworke i do aku. -nie było żadnej reakcji na kontrolce abs)
Wychodzi mi błąd :
32 - G force i
33- stop
(Wrzucam wyjaśnienie błędu skopiowane z serwis manual)
KOD 32
Sygnał wyjściowy czujnika "G"
1) Zaparkować pojazd na poziomej powierzchni. Korzystanie z testera wielofunkcyjnego,
sprawdzić napięcie czujnika "G". Zobacz instrukcje Wielozadaniowego testera (MUT)
dla określonej procedury testowej. Napięcie powinno wynosić 2 - 3 wolty. Jeśli napięcie
nie jest zgodne z opisem, przejdź do kroku 3). Jeśli napięcie jest zgodne z opisem, zanotuj
górne położenie środkowe czujnika "G", i usunąć umieszczony czujnik "G"
pod konsolą środkową obok dźwigni zmiany biegów. Zobacz "G" SENSOR w REMOVAL &
INSTALACJA.
2) Sprawdź napięcie, gdy czujnik jest przechylony o 50 stopni w lewo
centrum. Napięcie powinno wynosić 0,3-0,7 V. Czujnik przechyłu 50 stopni do
prawo od centrum i sprawdź napięcie. Napięcie powinno wynosić 4.3-4.7 woltów. Gdyby
napięcie jest zgodne z opisem, zastępuje ECU znaną dobrą jednostką i
powtórzyć test. Jeśli napięcie nie jest zgodne z opisem, wymienić czujnik "G".
3) Jeśli napięcie czujnika "G" jest mniejsze niż 0,2 V, przejdź do następnego
krok. Jeśli napięcie czujnika "G" przekracza 4,8 V, przejdź do kroku 9). Gdyby
Napięcie czujnika "G" wynosi 0,3-4,7 V, sprawdź, czy w pojeździe nie ma masy
połączenie (luźna śruba montażowa) na czujniku. Napraw w razie potrzeby. Gdyby
podłączenie jest w porządku, wymień czujnik "G".
4) Włącz zapłon. Używając DVOM, sprawdź napięcie 7,0-7,5 V przy
Złącze 103 złącza ECU. Patrz: rys. 3. Jeśli napięcie jest takie jak
opisane, przejdź do następnego kroku. Jeśli napięcie nie jest zgodne z opisem, obróć
zapłon jest wyłączony. Odłączyć złącza czujnika ECU i "G". Za pomocą
omomierza, sprawdź ciągłość między stykiem nr 103 i złącza złącza ECU
podłoże pojazdu. Jeśli istnieje ciągłość, naprawić wiązkę przewodów między
ECU i czujnik "G". Jeśli ciągłość nie istnieje, należy zastąpić ECU
znaną dobrą jednostkę i powtórzyć test. Zobacz ELEKTRONICZNE URZĄDZENIE STERUJĄCE (ECU) pod
DEMONTAŻ I INSTALACJA. Patrz: rys. 17.
5) Odłącz złącze czujnika "G". Włącz zapłon. Czek
dla 7,0-7,5 V między zaciskiem nr 1 (niebieski przewód) a pojazdem
ziemia. Jeśli napięcie jest zgodne z opisem, przejdź do następnego kroku. Jeśli napięcie nie jest
zgodnie z opisem, naprawić wiązkę przewodów między ECU a czujnikiem "G".
6) Podłącz złącze czujnika "G". Sprawdź napięcie na zacisku
Nr 3 (niebieski / biały przewód) i uziemienie pojazdu. Napięcie powinno wynosić 2-3
wolty. Jeśli napięcie jest zgodne z opisem, przejdź do kroku 8. Jeśli napięcie nie jest takie
opisane, włącz zapłon, aby przełączyć pozycję ACC. Odłącz czujnik "G"
złącze. Za pomocą omomierza sprawdzić rezystancję między zaciskiem nr 3
(Niebieski / biały) i podłoże pojazdu. Opór powinien wynosić 500 omów lub
jeszcze. Jeśli rezystancja jest taka, jak opisano, wymienić czujnik "G".
7) Jeśli rezystancja nie wynosi 500 omów lub więcej, wyłącz zapłon.
Odłącz czujnik "G" i złącza ECU. Sprawdź ciągłość między
terminal nr 3 i uziemienie pojazdu. Jeśli ciągłość nie istnieje,
zastąpić ECU znaną dobrą jednostką i powtórzyć test. Jeśli ciągłość istnieje,
naprawić wiązkę przewodów między ECU a czujnikiem "G".
8.Włącz zapłon. Za pomocą DVOM sprawdź napięcie na ECU
terminal nr 110 i uziemienie pojazdu. Patrz rys. 3. Napięcie powinno wynosić 2-3
wolty. Jeśli napięcie jest zgodne z opisem, należy zastąpić ECU znaną dobrą jednostką
i powtórz test. Jeśli napięcie nie jest zgodne z opisem, naprawić wiązkę przewodów
między ECU a czujnikiem "G".
9) Odłącz złącze czujnika "G". Za pomocą omomierza sprawdź
ciągłość między terminalem nr 2 (czarny / czerwony) a masą pojazdu. Gdyby
ciągłość istnieje, wymienić czujnik "G". Jeśli ciągłość nie istnieje,
sprawdzić ciągłość między stykiem nr 111 ECU a masą pojazdu. Gdyby
ciągłość, napraw wiązkę przewodów między ECU a czujnikiem "G".
Jeśli ciągłość nie istnieje, należy zastąpić ECU znaną dobrą jednostką i
powtórzyć test.

Mam nadzieję że komuś to się przyda.

Dzisiaj przelecialem wszystkie te punkty z omomierzem i wyszło mi że w punktach 1,4,5,6,8 i 9 się zgadzają wartości. :D
Natomiast z punktem 2 mam problem, :?: bo nie wiem dokładnie jak to sprawdzić, kombinując z omomierzem wydaje mi te 4,6v ( miernik podłączony na niebieski i niebiesko-biały) ale obojętnie w którą stronę przechyle g-sensor czy w prawo czy w lewo to wartość nie spada do 0.3-0.7v tylko ciągle jest ok 4.6v.
Czy to znaczy że źle mierze czy zepsuty ten g sensor i to objaw zepsucia?
Nie wiem czy istotne ale bezpiecznika za radiem nie mam. A te pod lewą nogą kierowcy 10a i 15a od stopu sa ok
Silnika pompy abs nie podłączalem na krótko bo nie jestem pewien jak.
_________________
Robert
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2017, 20:29   

Robert

Szacun
Kawał dobrej roboty !

ad. 2 kluczowe moim zdaniem jest "lewo/centrum , prawo/centrum" położenia G sensora
Sprawdź jeszcze raz przechył pod kątem 45 stopni względem osi samochodu
Czyli symulując nurkowanie Miśka w dół, lewym kołem przednim, potem prawym
I wtedy odczytaj pomiar
Błąd 33 stop
Obawiam się że to może być napięcie podawane na światła stopu

W wiązce z tego co kojarzę jest mostek, który rozdziela napięcie na 2 przewody
jeden idzie do świateł stopu, a 2 do sterownika, upewnij się jeszcze na swoim schemacie elektrycznym
Mostek może być utleniony i napięcie nie przechodzi na dołożony przewód do sterownika
(albo masa, nie pamiętam dokładnie, walczyłem z tym dawno )

Pozdr.

[ Dodano: 07-12-2017, 20:37 ]
Jeszcze dodam zdanie na temat "mrugania" błędów

Z mruganiem niewiele to ma wspólnego......... :P

Kontrolka ABS pulsuje....... za pierwszym razem myślałem że [edit] można przy wpatrywaniu się w nią. Potem wziąłem się na sposób i nagrałem telefonem pulsowanie błędów
Łatwiej odczytać

Pozdr.
_________________
Artur
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 07-12-2017, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rwoberto 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.5 gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 07-12-2017, 23:26   

U-96, zostawiłem ten g sensor w spokoju (przy pomiarze przechylalem go we wszystkie strony)
Wszystkie przejścia czy napiecia jakie udało się pomierzyc w całej wiazce abs były dobre, więc przeszedłem do błędu 33.
kostka była nie dopieta i masę na jakimś kabelku przy zderzaku poprawiłem.
Po ponownym sprawdzeniu błędów okazało się że błędów BRAK. Patrzę na kontrolke abs-u i sukces -zgasla. :D
Okazało się że miałem tylko 1błąd nr 33... he życie

Jakby komuś się nie dało sprawdzić błędów przy pomocy pulsowania :wink: kontrolki abs to wepnijcie się jedna końcówka woltomierza do pinu 4 złącza diagnostycznego czyli kabel żółto-pomaranczowy , a drugą do minus akumulatora. Włączacie zapłon i powinno skakać napięcie na woltomierzu w rytm dziesiątek i jedności.
_________________
Robert
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-12-2017, 08:08   

Robert

To jeszcze, przydałoby się zrobić jeden patent, do którego sam się przymierzam
Ale jak to zwykle czasu brak i takie tam inne projekty w trakcie

W terenie (chyba że nie jeździsz w ciężkim) zdecydowanie lepiej jeździć bez ABS-u
Dlatego przydałby się włącznik/wyłącznik ABS
Sądzę że najprościej byłoby założyć włącznik na zasilaniu G sensora

Myślałeś o tym ?

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
Rwoberto 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.5 gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 08-12-2017, 10:26   

Artur o tym g sensor to pamiętam ze zasilanie jest na niebieskim kablu (pkt.5 w powyższej rozpisce błędu 32) pewnie tam wystarczyłolo by zamontować ten przełącznik i gotowe.

W terenie ciężkim nigdy nie byłem i raczej nie będę, za dużo wsadzilem w Pajerko. Odnowienie ramy i spodu pojazdu + parę fajnych oryginalnych części (najważniejsze chłodnica i magiel serwis mitsu :b ) ciekawi mnie jaki będzie fabryczny luz na kierownicy bo jeszcze go nie zmieniłem.Powinien prowadzić się jakby wyjechał z fabryki w 92r. He ( o dziwo miskiem jak pierwszy raz zakręt brałem po kupnie to mnie miło zaskoczył, elegancko się prowadzą po czarnym jak na takie stare auto).
Starczy tego bo to chyba nie na temat.
_________________
Robert
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.