[2.4 CVT] Biały dym z wydechu |
Autor |
Wiadomość |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2017, 20:30 [2.4 CVT] Biały dym z wydechu
|
|
|
Mam silnik jak w temacie. Zauważyłem że po odpaleniu w garażu podziemnym (temperatura +15 do +17 stopni) samochodu który postał dzień/dwa leci mi biały dymek podobny do pary wodnej. Dość wyraźnie czuć też zapach benzyny. Obroty na początku po odpaleniu pierwsze 10s ~1500 potem spadają do 900 na biegu P lub N. Dymek dalej grzecznie sobie leci. Po około 2min pojawiła się już pierwsza kreska temperatury płynu chłodniczego. Po rozgrzaniu auta podczas jazdy już nie zauważałem już dymienia.
No właśnie - mam problem? Czym jest to spowodowane? Też tak macie?
Sprawdziłem poziom płynu chłodniczego w celu szybkiej diagnozy czy to uszczelka - poziom na zimnym silniku to kilka 2-3mm ponad minimum. Nie za mało? |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 27-11-2017, 16:49
|
|
|
Diagnoze uszczelki lub pęknięcia czegokolwiek możesz zrobić samemu. Na alegro są testery z płynem który zmienia kolor pod wpływem spalin w płynie chlodniczy. Koszt coś około 10-15 zł. Obserwuj plyn czy go nie ubywa i czy nie masz twardych węży po dłuższej jeździe. Możesz dolać ale nie musisz. Mieści się w przedziale pomiędzy zakresami więc spoko. Co do dymu jakiś pewnie idzie ,sprawdzę w piątek bo jestem w delegacji ,auto stoi na dworze. |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-11-2017, 23:34
|
|
|
A ile powinno być płynu na zimnym silniku? MIN czy pomiędzy? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 01-12-2017, 01:28
|
|
|
Pomiędzy znakami MIN a MAX. Szkoły są różne, jedni mówią że mniej więcej w połowie między znakami, inni że w 2/3.
Na pewno nie może być płynu mniej niż znak MIN, ani nie powinno być więcej niż znak MAX. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-12-2017, 06:45
|
|
|
juniorkm7, "biały dym" to norma przy pewnej wilgotności (temperatura ma tu drugorzędne znaczenie).
Efekt wydechu - łapie wilgoć, która musi odparować .
Zapach benzyny także normalny - przez pierwsze kilkadziesiąt sekund silnik pracuje na "ssaniu" czyli bardzo bogatej mieszance.
Płyn chłodniczy "paruje", więc trochę go ubywa (pytanie kiedy go sprawdzałeś ) - jak mieści się między znacznikami to jest ok.
Uszczelki w Miśkach nie padają często |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 01-12-2017, 08:45
|
|
|
Dla Ciebie najważniejsze jest stan miedzy zakresami, oraz to czy Ci go nie ubywa ani nie przybywa na zimnym silniku. Mówiąc krótko codziennie rano powinno być tyle samo.
[ Dodano: 05-12-2017, 18:25 ]
Witam. U mnie po tygodniowym postoju na dworze,po odpaleniu ,nie ma zbytniego dymu ,ale jak ruszyłem to jakiś czas był biały a właściwie para wodna wg mnie |
|
|
|
 |
alegator
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 103 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-12-2017, 15:26 biały dym
|
|
|
ilość płynu w układzie chłodzenia sprawdza się na zimnym silniku. Poziom płynu powinien zawierać się miedzy kreska max i min. Ten zakres jest w połowie zbiornika wyrównawczego . Tak jest ponieważ płyn chłodzący ma dużą rozszerzalność cieplna i po nagrzaniu jego poziom podnosi się w zbiorniku wyrównawczym znacznie powyżej max. A więc dolewając płyn nigdy nie wolno przekraczać zaznaczonego poziomu MAX. Jeżeli w silniku nie ma wycieków płynu to ubywa woda , zakładam , że w układzie jest mieszanka glikolu etylenowego i wody zdemineralizowanej lub destylowanej . A więc w razie zauważenia ubytków eksploatacyjnych - zwykle małych , powinno się dolewać w zasadzie samej wody zdemineralizowanej. Jeżeli sa wycieki to niestety trzeba dolewać gotowego płynu a najlepiej wcześniej sprawdzić źródło wycieku. |
_________________ Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę |
|
|
|
 |
|