Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.4 CVT] Biały dym z wydechu
Autor Wiadomość
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2017, 20:30   [2.4 CVT] Biały dym z wydechu

Mam silnik jak w temacie. Zauważyłem że po odpaleniu w garażu podziemnym (temperatura +15 do +17 stopni) samochodu który postał dzień/dwa leci mi biały dymek podobny do pary wodnej. Dość wyraźnie czuć też zapach benzyny. Obroty na początku po odpaleniu pierwsze 10s ~1500 potem spadają do 900 na biegu P lub N. Dymek dalej grzecznie sobie leci. Po około 2min pojawiła się już pierwsza kreska temperatury płynu chłodniczego. Po rozgrzaniu auta podczas jazdy już nie zauważałem już dymienia.

No właśnie - mam problem? Czym jest to spowodowane? Też tak macie?

Sprawdziłem poziom płynu chłodniczego w celu szybkiej diagnozy czy to uszczelka - poziom na zimnym silniku to kilka 2-3mm ponad minimum. Nie za mało?
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 27-11-2017, 16:49   

Diagnoze uszczelki lub pęknięcia czegokolwiek możesz zrobić samemu. Na alegro są testery z płynem który zmienia kolor pod wpływem spalin w płynie chlodniczy. Koszt coś około 10-15 zł. Obserwuj plyn czy go nie ubywa i czy nie masz twardych węży po dłuższej jeździe. Możesz dolać ale nie musisz. Mieści się w przedziale pomiędzy zakresami więc spoko. Co do dymu jakiś pewnie idzie ,sprawdzę w piątek bo jestem w delegacji ,auto stoi na dworze.
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-11-2017, 23:34   

A ile powinno być płynu na zimnym silniku? MIN czy pomiędzy?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-12-2017, 01:28   

Pomiędzy znakami MIN a MAX. Szkoły są różne, jedni mówią że mniej więcej w połowie między znakami, inni że w 2/3.
Na pewno nie może być płynu mniej niż znak MIN, ani nie powinno być więcej niż znak MAX.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-12-2017, 06:45   

juniorkm7, "biały dym" to norma przy pewnej wilgotności (temperatura ma tu drugorzędne znaczenie).
Efekt wydechu - łapie wilgoć, która musi odparować .

Zapach benzyny także normalny - przez pierwsze kilkadziesiąt sekund silnik pracuje na "ssaniu" czyli bardzo bogatej mieszance.
Płyn chłodniczy "paruje", więc trochę go ubywa (pytanie kiedy go sprawdzałeś :wink: ) - jak mieści się między znacznikami to jest ok.

Uszczelki w Miśkach nie padają często :wink:
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 01-12-2017, 08:45   

Dla Ciebie najważniejsze jest stan miedzy zakresami, oraz to czy Ci go nie ubywa ani nie przybywa na zimnym silniku. Mówiąc krótko codziennie rano powinno być tyle samo.

[ Dodano: 05-12-2017, 18:25 ]
Witam. U mnie po tygodniowym postoju na dworze,po odpaleniu ,nie ma zbytniego dymu ,ale jak ruszyłem to jakiś czas był biały a właściwie para wodna wg mnie
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-12-2017, 15:26   biały dym

ilość płynu w układzie chłodzenia sprawdza się na zimnym silniku. Poziom płynu powinien zawierać się miedzy kreska max i min. Ten zakres jest w połowie zbiornika wyrównawczego . Tak jest ponieważ płyn chłodzący ma dużą rozszerzalność cieplna i po nagrzaniu jego poziom podnosi się w zbiorniku wyrównawczym znacznie powyżej max. A więc dolewając płyn nigdy nie wolno przekraczać zaznaczonego poziomu MAX. Jeżeli w silniku nie ma wycieków płynu to ubywa woda , zakładam , że w układzie jest mieszanka glikolu etylenowego i wody zdemineralizowanej lub destylowanej . A więc w razie zauważenia ubytków eksploatacyjnych - zwykle małych , powinno się dolewać w zasadzie samej wody zdemineralizowanej. Jeżeli sa wycieki to niestety trzeba dolewać gotowego płynu a najlepiej wcześniej sprawdzić źródło wycieku.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.