 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Falowanie obrotów |
Autor |
Wiadomość |
tropis
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-11-2017, 21:14 Falowanie obrotów
|
|
|
Witam
Ostatnio w moim Outku 2.4 benzyna, CVT, zauważyłem dziwne falowanie obrotów podczas zatrzymania, gdy skrzynia ustawiona jest na "D" - podjezdzam pod swiatla, zatrzymuje sie na czerwonym i obroty skaczą z ok 600 do ok 1100 rpm. Taki skok trwa sekunde, spadają, sekunda i znowu.
Dodam, iz obroty zawsze troche falowaly - w granicach 30 rpm gora/dol - tak bylo od nowosci i tlumaczono mi, iz jest to normalne. Ale te skoki o 500 obrotow to juz cos nowego, caly samochod sie trzesie od tego.
Klimatyzacja, i w ogole nawiew, jest w tym czasie wylaczony.
Nie dzieje sie tak za kazdym razem, tylko czasami.
Macie jakis pomysl czym moze to byc spowodowane ??
Pozdro |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-11-2017, 23:38
|
|
|
U mnie też tak bywa, nie zawsze ale bywa. W moim przypadku na D faluje mniej więcej jeśli wierzyć wskazówce 300-800. Wlałem dwa razy STP do czyszczenia wtrysków przy tankowaniu ale też czasami wraca. Co ciekawe jak puszczę hamulec i podtoczę się kilka cm i znowu hamulec to bywa że przestaje falować... |
|
|
|
 |
alegator
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 103 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-12-2017, 15:39
|
|
|
jeżeli silnik jest w porządku to warto wykonać diagnostykę skrzyni CVT. Do złacza OBD podłacza się komputer i przeprowadza jezdę próbna . Jest tam kilka parametrów, które warto sprawdzić.Może być, ze cos dzieje się ze skrzynia CVT w tym przypadku możliwe przemiennik momentu obrotowego czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Takie badanie skrzyni daje dużą wiedzę o stanie skrzyni. Jeżeli skrzynia jest ok to pozostaje silnik .
[ Dodano: 11-12-2017, 15:43 ]
dodam tylko , ze takim istotnym parametrem w skrzyni CVT jest poślizg paska . On się pojawia ale w sprawnej skrzyni powinien być minimalny i tylko okresowo. Więc warto sprawdzić to, tym bardziej, ze diagnostyka skrzyni nie jest ani skomplikowana ani droga.
[ Dodano: 11-12-2017, 15:50 ]
I jeszcze jedno: bardzo zalecana jest częsta wymiana oleju w skrzyni CVT. Nie co 100 tys a co 60 tys a nawet co 40 tys . Ja wymieniałem ostatnio olej z niemieckiego na oryginalny Mistsubishi i zauważyłem wyraźnie różnicę na korzyść oryginalnego . Może olej niemiecki (chyba Revanol) jest zbyt gesty a teraz jest chłodno. Inna sprawą jest metoda wymiany, koniecznie dynamiczna . Tak ale to wszystko wyjdzie w czasie diagnostyki |
_________________ Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2017, 12:17
|
|
|
Cytat: | jeżeli silnik jest w porządku to warto wykonać diagnostykę skrzyni CVT. Do złacza OBD podłacza się komputer i przeprowadza jezdę próbna . Jest tam kilka parametrów, które warto sprawdzić.Może być, ze cos dzieje się ze skrzynia CVT w tym przypadku możliwe przemiennik momentu obrotowego czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Takie badanie skrzyni daje dużą wiedzę o stanie skrzyni. Jeżeli skrzynia jest ok to pozostaje silnik . |
Jak słyszę CVT, sprzęgło hydrokinetyczne i przemiennik to mój portfel zaczyna nerwowo łapać się podszewki kurtki... Czy takim OBDII na bluetooth da radę zdiagnozować te błędy czy tylko Mitsubishi MUT? |
|
|
|
 |
alegator
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 103 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-12-2017, 22:50
|
|
|
To w jaki sposób jest podłączone urządzenie diagnostyczne do złącza OBD nie ma chyba znaczenia. Podczerwień czy kabel to kwestia wyboru i wygody.Ja osobiście nie grzebałbym w ustawieniach centrali. Poczytajcie na forum o problemach goscia z wymiana radia fabrycznego w wersji amerykańskiej na europejska i kombinacji z ustawieniami ECU. Ostatecznie wyszło gorzej niz miało być.
[ Dodano: 13-12-2017, 22:54 ]
ale nie przesadzajmy , skrzynia CVT i silnik benzynowy 2,4 to naprawdę dobre i raczej niezawodne konstrukcje, jezeli coś sie dzieje to zazwyczaj efekt wcześniejszych błedów w eksploatcji lub obsłudze. No tak musi być skoro wersje w USA maja przebiegi po 400 000 mil
[ Dodano: 13-12-2017, 23:12 ]
a tak przy okazji to chciałbym sie dowiedziec jaki to płyn STP czyści wtryskiwacze czy rozpylacze (chyba lepsza nazwa) i dlczego te urzadzenia wymagają czyszczenia w silniku benzynowym? Powiem szczerze nie bardzo widzę sens ale moze czegoś nie wiem. |
_________________ Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę |
|
|
|
 |
tropis
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-12-2017, 18:49
|
|
|
Słuchajcie. Oddałem auto na czyszczenie przepustnicy - okazało się iż była mocno zasyfiona wiec wydawało się ze problem z falowaniem obrotów został rozwiązany. Ale... nie został. Teraz zmieniła się trochę charakterystyka tego falowania: leci do 1100 utrzymuje sie tam na 1-2sek i spada.
Falowanie to występuję tylko i wyłącznie gdy włączona jest klima. Czy klima jest na auto czy na manualu nie ma znaczenia. Mało tego: jak załączam klimę to odrazu na kilka sekund podskakują obroty z 500 na 1100. Nigdy wcześniej się tak nie działo.
Gdy włączony jest sam nawiew to problem nie występuje.
Czyli przyczyna jest na 99% problem z klimą. Macie jakieś sugestie co dokładnie może to być i ile będzie mnie kosztowała naprawa ??:) |
|
|
|
 |
Daszak
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 CVT (2009)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-05-2018, 12:34
|
|
|
miałem ten sam problem, też też została przeczyszczona przepustnica - jest lepiej ale po 2 miesiącach jazdy problem raz się pojawił.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=103914 |
_________________ Mitsubishi Outlander II 2.4 CVT (2009, przed liftem) |
|
|
|
 |
|
|