Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Falowanie obrotów
Autor Wiadomość
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 27-11-2017, 21:14   Falowanie obrotów

Witam
Ostatnio w moim Outku 2.4 benzyna, CVT, zauważyłem dziwne falowanie obrotów podczas zatrzymania, gdy skrzynia ustawiona jest na "D" - podjezdzam pod swiatla, zatrzymuje sie na czerwonym i obroty skaczą z ok 600 do ok 1100 rpm. Taki skok trwa sekunde, spadają, sekunda i znowu.
Dodam, iz obroty zawsze troche falowaly - w granicach 30 rpm gora/dol - tak bylo od nowosci i tlumaczono mi, iz jest to normalne. Ale te skoki o 500 obrotow to juz cos nowego, caly samochod sie trzesie od tego.
Klimatyzacja, i w ogole nawiew, jest w tym czasie wylaczony.
Nie dzieje sie tak za kazdym razem, tylko czasami.

Macie jakis pomysl czym moze to byc spowodowane ??

Pozdro
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-11-2017, 23:38   

U mnie też tak bywa, nie zawsze ale bywa. W moim przypadku na D faluje mniej więcej jeśli wierzyć wskazówce 300-800. Wlałem dwa razy STP do czyszczenia wtrysków przy tankowaniu ale też czasami wraca. Co ciekawe jak puszczę hamulec i podtoczę się kilka cm i znowu hamulec to bywa że przestaje falować...
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-12-2017, 15:39   

jeżeli silnik jest w porządku to warto wykonać diagnostykę skrzyni CVT. Do złacza OBD podłacza się komputer i przeprowadza jezdę próbna . Jest tam kilka parametrów, które warto sprawdzić.Może być, ze cos dzieje się ze skrzynia CVT w tym przypadku możliwe przemiennik momentu obrotowego czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Takie badanie skrzyni daje dużą wiedzę o stanie skrzyni. Jeżeli skrzynia jest ok to pozostaje silnik .

[ Dodano: 11-12-2017, 15:43 ]
dodam tylko , ze takim istotnym parametrem w skrzyni CVT jest poślizg paska . On się pojawia ale w sprawnej skrzyni powinien być minimalny i tylko okresowo. Więc warto sprawdzić to, tym bardziej, ze diagnostyka skrzyni nie jest ani skomplikowana ani droga.

[ Dodano: 11-12-2017, 15:50 ]
I jeszcze jedno: bardzo zalecana jest częsta wymiana oleju w skrzyni CVT. Nie co 100 tys a co 60 tys a nawet co 40 tys . Ja wymieniałem ostatnio olej z niemieckiego na oryginalny Mistsubishi i zauważyłem wyraźnie różnicę na korzyść oryginalnego . Może olej niemiecki (chyba Revanol) jest zbyt gesty a teraz jest chłodno. Inna sprawą jest metoda wymiany, koniecznie dynamiczna . Tak ale to wszystko wyjdzie w czasie diagnostyki
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2017, 12:17   

Cytat:
jeżeli silnik jest w porządku to warto wykonać diagnostykę skrzyni CVT. Do złacza OBD podłacza się komputer i przeprowadza jezdę próbna . Jest tam kilka parametrów, które warto sprawdzić.Może być, ze cos dzieje się ze skrzynia CVT w tym przypadku możliwe przemiennik momentu obrotowego czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Takie badanie skrzyni daje dużą wiedzę o stanie skrzyni. Jeżeli skrzynia jest ok to pozostaje silnik .


Jak słyszę CVT, sprzęgło hydrokinetyczne i przemiennik to mój portfel zaczyna nerwowo łapać się podszewki kurtki... Czy takim OBDII na bluetooth da radę zdiagnozować te błędy czy tylko Mitsubishi MUT?
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-12-2017, 22:50   

To w jaki sposób jest podłączone urządzenie diagnostyczne do złącza OBD nie ma chyba znaczenia. Podczerwień czy kabel to kwestia wyboru i wygody.Ja osobiście nie grzebałbym w ustawieniach centrali. Poczytajcie na forum o problemach goscia z wymiana radia fabrycznego w wersji amerykańskiej na europejska i kombinacji z ustawieniami ECU. Ostatecznie wyszło gorzej niz miało być.

[ Dodano: 13-12-2017, 22:54 ]
ale nie przesadzajmy , skrzynia CVT i silnik benzynowy 2,4 to naprawdę dobre i raczej niezawodne konstrukcje, jezeli coś sie dzieje to zazwyczaj efekt wcześniejszych błedów w eksploatcji lub obsłudze. No tak musi być skoro wersje w USA maja przebiegi po 400 000 mil

[ Dodano: 13-12-2017, 23:12 ]
a tak przy okazji to chciałbym sie dowiedziec jaki to płyn STP czyści wtryskiwacze czy rozpylacze (chyba lepsza nazwa) i dlczego te urzadzenia wymagają czyszczenia w silniku benzynowym? Powiem szczerze nie bardzo widzę sens ale moze czegoś nie wiem.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 21-12-2017, 18:49   

Słuchajcie. Oddałem auto na czyszczenie przepustnicy - okazało się iż była mocno zasyfiona wiec wydawało się ze problem z falowaniem obrotów został rozwiązany. Ale... nie został. Teraz zmieniła się trochę charakterystyka tego falowania: leci do 1100 utrzymuje sie tam na 1-2sek i spada.

Falowanie to występuję tylko i wyłącznie gdy włączona jest klima. Czy klima jest na auto czy na manualu nie ma znaczenia. Mało tego: jak załączam klimę to odrazu na kilka sekund podskakują obroty z 500 na 1100. Nigdy wcześniej się tak nie działo.
Gdy włączony jest sam nawiew to problem nie występuje.

Czyli przyczyna jest na 99% problem z klimą. Macie jakieś sugestie co dokładnie może to być i ile będzie mnie kosztowała naprawa ??:)
 
 
Daszak 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 CVT (2009)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-05-2018, 12:34   

miałem ten sam problem, też też została przeczyszczona przepustnica - jest lepiej ale po 2 miesiącach jazdy problem raz się pojawił.

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=103914
_________________
Mitsubishi Outlander II 2.4 CVT (2009, przed liftem)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.