Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podwyższone obroty 2.0 [DiD]
Autor Wiadomość
patryk_2212 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-08-2017, 08:46   Podwyższone obroty 2.0 [DiD]

Mam taki dziwny objaw w moim outlanderze, że przy dojeżdżaniu do świateł na włączonej klimatyzacji oraz przy wrzuceniu na luz podbija mi obroty do 1000. Sytuacja ustaje gdy się już zatrzymam albo podczas dojeżdżania odpuszczę na chwilę hamulec. Czy ktoś miał już taką sytuacją i czy w jest się czym przejmować?
 
 
Molo 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 182
Skąd: Tczew
Wysłany: 19-08-2017, 04:45   

to chyba tak jest. Jeśli silnik jest niedogrzany i używasz ogrzewania / klimy to podwyższa obroty. To chyba moze sie tak objawiać. Czy przy nagrzanym też tak jest ?
 
 
patryk_2212 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2017, 16:43   

Jak jest nagrzany silnik to jest taka sama sytuacja.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 23-08-2017, 22:24   

a sprawdzales jakie ma bledy ?
 
 
grebob 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-08-2017, 18:50   

ja sprawdziłbym prąd ładowania oraz ewentualnie stan akumulatora
 
 
patryk_2212 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-09-2017, 14:12   

Akumulator wymieniałem na wiosnę tego roku. Właśnie żadne błędy mi nie wyskoczyły po podłączeniu.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 16-09-2017, 18:35   

to ja bym zaczal sprawdzac od odlaczenia panelu klimy
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
grebob 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-10-2017, 11:33   

usterka usunięta? Co było przyczyną?
 
 
patryk_2212 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-10-2017, 13:23   

Podłączałem pod komputer i nie wykazało żadnego błędu, a nie mam innego pomysł jak zdiagnozować przyczynę.
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-10-2017, 00:08   

Ja mam tą samą sytuację, ale tylko na zimnym silniku i szybko ten objaw znika. Dodatkowo ostatnio zaczął pojawiać się dźwięk prawdopodobnie kończącej się turbiny po puszczeniu sprzęgła, który również pojawia się tylko na zimnym motorze. Podobny do tego https://www.youtube.com/watch?v=hxd5glXzNKs
Jak się nagrzeje, to wszystko jest OK.
 
 
grebob 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-10-2017, 10:22   

To u mnie sytuacja wygląda podobnie. Teraz gdy na zewnątrz chłodniej kiedy włączam klimatyzację lub nadmuch powietrza podbija obroty do 1000 - 1100 podczas zbliżania się do skrzyżowania (czerwone światło) przy wciśniętym sprzęgle bądź na biegu jałowym ale tylko kiedy prędkość samochodu w granichach 20 km/h i poniżej.
Gdy silnik złapie temperaturę obroty wracają do 800 obr/min, więc wygląda na to, że tak opracowany został sterownik silnika w tym samochodzie - kiedy silnik zimny podbija obroty aby go jak najszybciej dogrzać. pozdrawiam
 
 
gifek 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2017, 17:20   

Geneza wyższych obrotów jest nieco inna. W nagrzewnicy są zamontowane chyba 3 grzałki elektryczne które mają za zadanie w krótkim czasie podnieść temperaturę w kabinie.
Zużycie energii jest na tyle wysokie, że obroty muszą zostać podbite aby alternator mógł zaspokoić zapotrzebowanie na energię. od taka Ci historia :)

Mnie osobiście bardzo irytuje ten mechanizm - rozwiązaniem jest wyłączenie nawiewu - wtedy obroty silnika od razu spadną w okolice 800 :)
 
 
diament20 
Forumowicz

Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: mazowsze
Wysłany: 15-12-2017, 10:08   

Potwierdzam ostatnią wypowiedź kolegi. Kiedy nabyłem Outka jakiś czas temu też miałem te same kołatanie muzgu, co to może być? i dopiero koledzy też tu na forum objaśnili mi temat. A teraz mogę tylko potwierdzić słuszność wypowiedzi. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.