Podwyższone obroty 2.0 [DiD] |
Autor |
Wiadomość |
patryk_2212
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2017, 08:46 Podwyższone obroty 2.0 [DiD]
|
|
|
Mam taki dziwny objaw w moim outlanderze, że przy dojeżdżaniu do świateł na włączonej klimatyzacji oraz przy wrzuceniu na luz podbija mi obroty do 1000. Sytuacja ustaje gdy się już zatrzymam albo podczas dojeżdżania odpuszczę na chwilę hamulec. Czy ktoś miał już taką sytuacją i czy w jest się czym przejmować? |
|
|
|
 |
Molo
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 182 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19-08-2017, 04:45
|
|
|
to chyba tak jest. Jeśli silnik jest niedogrzany i używasz ogrzewania / klimy to podwyższa obroty. To chyba moze sie tak objawiać. Czy przy nagrzanym też tak jest ? |
|
|
|
 |
patryk_2212
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2017, 16:43
|
|
|
Jak jest nagrzany silnik to jest taka sama sytuacja. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 23-08-2017, 22:24
|
|
|
a sprawdzales jakie ma bledy ? |
|
|
|
 |
grebob
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2017 Posty: 45 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-08-2017, 18:50
|
|
|
ja sprawdziłbym prąd ładowania oraz ewentualnie stan akumulatora |
|
|
|
 |
patryk_2212
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-09-2017, 14:12
|
|
|
Akumulator wymieniałem na wiosnę tego roku. Właśnie żadne błędy mi nie wyskoczyły po podłączeniu. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 16-09-2017, 18:35
|
|
|
to ja bym zaczal sprawdzac od odlaczenia panelu klimy |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
grebob
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2017 Posty: 45 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-10-2017, 11:33
|
|
|
usterka usunięta? Co było przyczyną? |
|
|
|
 |
patryk_2212
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-10-2017, 13:23
|
|
|
Podłączałem pod komputer i nie wykazało żadnego błędu, a nie mam innego pomysł jak zdiagnozować przyczynę. |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-10-2017, 00:08
|
|
|
Ja mam tą samą sytuację, ale tylko na zimnym silniku i szybko ten objaw znika. Dodatkowo ostatnio zaczął pojawiać się dźwięk prawdopodobnie kończącej się turbiny po puszczeniu sprzęgła, który również pojawia się tylko na zimnym motorze. Podobny do tego https://www.youtube.com/watch?v=hxd5glXzNKs
Jak się nagrzeje, to wszystko jest OK. |
|
|
|
 |
grebob
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2017 Posty: 45 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-10-2017, 10:22
|
|
|
To u mnie sytuacja wygląda podobnie. Teraz gdy na zewnątrz chłodniej kiedy włączam klimatyzację lub nadmuch powietrza podbija obroty do 1000 - 1100 podczas zbliżania się do skrzyżowania (czerwone światło) przy wciśniętym sprzęgle bądź na biegu jałowym ale tylko kiedy prędkość samochodu w granichach 20 km/h i poniżej.
Gdy silnik złapie temperaturę obroty wracają do 800 obr/min, więc wygląda na to, że tak opracowany został sterownik silnika w tym samochodzie - kiedy silnik zimny podbija obroty aby go jak najszybciej dogrzać. pozdrawiam |
|
|
|
 |
gifek
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2017, 17:20
|
|
|
Geneza wyższych obrotów jest nieco inna. W nagrzewnicy są zamontowane chyba 3 grzałki elektryczne które mają za zadanie w krótkim czasie podnieść temperaturę w kabinie.
Zużycie energii jest na tyle wysokie, że obroty muszą zostać podbite aby alternator mógł zaspokoić zapotrzebowanie na energię. od taka Ci historia
Mnie osobiście bardzo irytuje ten mechanizm - rozwiązaniem jest wyłączenie nawiewu - wtedy obroty silnika od razu spadną w okolice 800 |
|
|
|
 |
diament20
Forumowicz
Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 15-12-2017, 10:08
|
|
|
Potwierdzam ostatnią wypowiedź kolegi. Kiedy nabyłem Outka jakiś czas temu też miałem te same kołatanie muzgu, co to może być? i dopiero koledzy też tu na forum objaśnili mi temat. A teraz mogę tylko potwierdzić słuszność wypowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|