Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] Skrzynia cvt
Autor Wiadomość
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 16-12-2017, 18:32   Re: Czy coś wiadomo?

michal_l napisał/a:
Czy coś wiadomo w tym wątku? Miałem podobne objawy wczoraj przy Outlanderze III 2.4 CVT. Po odpaleniu na wstecznym normalnie jechał, a do przodu tylko zwiększał obroty.
Wcześniej stał jakieś 8h w temperaturze ok -8 stopni
Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie ruszył bez problemu.
Jest załozona instalacja LPG, ale rusza na benzynie rzecz jasna


a jaki przebieg? Kiedys na forum pojawiły się opinie o większej trwałości skrzyń CVT w O3 ale pewnie były aktualne dla nowych aut :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bywało że mój O2 startował po nocy przy -20 C i nigdy problemu z CVT (jeszcze) nie było ale też i przebieg dopiero 96 kkm.
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-12-2017, 18:58   

ja nie spotkałem sie z opinią, ze cvt są jakoś szczególnie awaryjne czy nietrwałe. Powiem,nawet , ze współczuje tym,którym rozwali sie skrzynia stopniowa automatyczna DSG VW, naprawa tych skrzyń jest bardzo kosztowna i awaryjność duża. Co do skrzyń z O3 to chyba są to zblizone konstrukcyjnie skrzynie, bo i nie ma co tam skomplikować. Skrzynie CVT są jednak dość proste.
Jak prześledzisz wątki tych, którzy naprawiali skrzynie CVT w Out to przebija motyw typu zbyt rzadkiej wymiany oleju lub wymiany oleju w sposób niefachowy. Jezeli gość wymienia olej w skrzyni CVT O2 i miesci się u niego 4 litry podczas gdy nominalnie wchodzi tam 8 litrów to byc moze popełnino bład w sztuce. Czy inna sytuacja opisana na forum, ktos znalazł warsztat , który wymienił olej w skrzyni za 500 zł i pytanie czy to mozliwe (?) skoro oryginalny olej kosztuje ok 100 zł za litr czyli x 8 daje 800 zł sam olej, a filtr, uszczelka gumowa filtra (cena 60 zł) i koszty robocizny? W Szczecinie u Kisielnickiego kosztuje taka przyjemność ok 1200 zł ale warto , jeżeli chcesz mieć to zrobione dobrze. I jeszcze jedno, wielu uzytkowników skrzyni CVT w O2 nie wie, że poziom oleju sprawdza sie przy pracującym silniku ale nie pamietam czy dżwignia skrzyni jest w tym czasie na P czy na N.

[ Dodano: 17-12-2017, 19:02 ]
mój outek ma przebieg ok 160kkm i jak dotąd ze skrzynia nie było problemów ale olej w skrzyni CVT był wymieniony juz trzy razy , srednio co 50kkm
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 15-01-2018, 09:50   

alegator napisał/a:
poziom oleju sprawdza sie przy pracującym silniku


Możesz podać jakieś źródło tej informacji? To dość ciekawe. Instrukcja mówi tak:
1.Drive the vehicle until the transmission fluid temperature rises to the normal operating temperature [70 - 80°C (158 - 176°F)].
2.Park the vehicle on a level surface.
3.Move the selector lever through all positions to fill the torque converter and the hydraulic circuits with fluid, and then move the selector lever to the "N" position.
4.After wiping off any dirt around the dipstick, remove the
5.Check transmission fluid level is at the "HOT" mark on the dipstick. If the transmission fluid level is less than this, add DIAQUEEN J2 until the level reaches the "HOT" mark.
6.Securely insert the dipstick.

Faktycznie nie mówi wprost żeby wyłączyć silnik. W sumie to dość ciekawe. Inny przykład: tak jest opisana procedura wymiany oleju w silniku:

1.Start the engine and allow it to warm up until the temperature of the coolant reaches 80 - 90°C (176 - 194°F).
2.Remove the engine oil filler cap.
3.Remove the drain plug to drain oil.
4.Install a new drain plug gasket so that it faces in the direction shown in the illustration, and then tighten the drain plug to the specified torque.
6.Install the engine oil filler cap.
7.Let the engine run for a few minutes.
8.Stop the engine, and then check the oil level using the oil dipstick after a few minutes.

Z powyższego wynika, że punkty 2 do 6 robi się na pracującym silniku! Dla mnie to spora nowość. Albo należy przyjąć, że instrukcja serwisowa jest dla fachowców i nie należy jej czasem traktować bardzo dosłownie.
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-01-2018, 21:29   

witam
byłem wyjechany więc nie wchodziłem na forum. dla mnie sposób sprawdzania poziomu oleju CVT na pracującym silniku tez był niespodzianka. Po wymianie oleju w skrzyni u Kisielnickiego w szczecinie reklamowałem poziom oleju, który wydawał mi sie zbyt duży. mechanicy na miejscu wyjasnili mi w czym rzecz . To tez napisałem o tym. Jeżdzę po wymianie oleju juz 4 miesiace, przejechałem ok 5 tys km i nie stwierdziłem żadnych problemów.

[ Dodano: 19-01-2018, 22:24 ]
dodam, ze poziom oleju w skrzyni sprawdza sie w połozeniu dźwigni wybieraka N.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-07-2018, 08:23   

czy ktoś rozwiązał problem w/w problem ze skrzynią cvt? właśnie mnie cos tkiego spotkało.
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-09-2018, 09:58   

ja tylko nieśmiało dodam, ze "ślizganie się " skrzyni to niekoniecznie konieczność wymiany paska , taśmy albo bardziej łańcucha w skrzyni. Z moich badań wynika , że pasek zuzywa się rzadko . Jezeli juz sie zużyje to równiez i koła stozkowe a to juz bardzo kosztowna naprawa. Często powodem takiego slizgania sie moze byc hydraulika sterowania i uszczelniacze zaworów , znajdujacych sie wewnątrz skrzyni lub przemiennik momentu obrotowego. Wymiana u dobrego fachowca to 2-3 kzł. Radziłbym zawsze w takim przypadku pytać o ocene stanu technicznego w dobrym , doświadczonym w tych skrzyniach zakładach naprawczych
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-09-2018, 13:42   

z doświadczenia powiem że za ślizganie odpowiada przemiennik momentu obrotowego czyli sprzęgło hydrokinetyczne. 2-3 tys zł na wymianę to za mało :mrgreen:
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-09-2018, 08:45   

witam
tak zapewne jest to przemiennik momentu czy konwerter jak go zwał tak zwał. zazwyczaj powodem jest problem z obiegiem oleju i tu za to odpowiada specjalny zawór regulujący cyrkulacje oleju wewnątrz sprzęgła. Może tez byc przyczyną niewłasciwy olej lub zbyt mała ilość oleju w skrzyni. W skrzyni CVT poziom oleju sprawdza sie przy pracującym silniku (wybierak w położeniu jak napisałem wcześniej). Co do oleju to wiem , że wiele warsztatów wymienia oryginalny olej Mitsubishi na zamienniki, czasami bardzo niewłaściwe więc i tu moze byc przyczyna
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 02-10-2018, 09:58   

Dzień dobry. W jaki sposób zakończyła się ta naprawa jeżeli można wiedzieć, minęło 2 lata i pewnie jakieś zakończenie było. A może wymiana skrzyni lub sprzedaż auta?Prosimy o info :shock:
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-10-2018, 17:48   

nie wiem jak u poprzednika ale ja wymieniałem sprzęgło hydrokinetyczne, pompę oleju oraz dwa filtry wraz z olejem.
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 05-10-2018, 11:42   

Można poznać koszt tej imprezy? Dziekuje
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-10-2018, 08:19   

w zależności od tego gdzie i jak robimy to okolice 4-6 tys. zł.
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 06-10-2018, 09:04   

Dzięki.
 
 
Klimekk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Mlądz
Wysłany: 04-05-2019, 10:00   

Dzień dobry.
Jeszcze 2 miesiące temu nie miałem żadnego mitsubishi a teraz już mam 2. Nie zakładałem takiego obrotu sprawy, Ale jestem bardzo zadowolony. No może nie do końca.

Do rzeczy. OutlanderII 2.4 pb/lpg cvt 173 000 km
Kupiłem, jadę do domu. Trasa ponad 500 km. Po przejechaniu 50 km sprawdziłem ile da radę pojechać - 180km/h, a pojechałby i więcej. Góra 2 minuty takiej jazdy. Potem tempomat i 150km/h przez kolejne 150 km. Później kolejne 150km prędkość ok 130 - 140 i wreszcie kolejne 150 km prędkość 120 na tempomacie. W tym czasie 3 przystanki na ok 10 minut każdy. Później zjazd z autostrady, do domu ok 60km, zakręty, trochę górek i różnej jakości drogi krajowe. Jazda raczej dynamiczna z wyjątkami w terenie zbudowanym raczej powyżej 110km/h.
Wyjeżdżam z miejscowości, przyspieszam, przede mną ok 1,5 - 2 km pod górkę i w połowie nagle, bez żadnych oznak nie mam biegów. Auto szybko wtrąca prędkość i koniec. Silnik chodzi, Po dodaniu gazu obroty rosną,normalna praca ale stoję, a dokładnie staczam sie z górki. Pokazuje mi żółtą ikonkę silnika i transmission service required i wykrzyknik w kole zembatym.
Zatrzymałem auto, zgasiłam, poczekałam i nic. Silnik pracuje normalnie, elektryka też a biegów nie ma.
Na drugi dzień, rano sprawdzam na zimnym i dokładnie to samo.

Wcześniej, podczas mojej trasy nie było żadnych oznak że coś się dzieje, ani komunikatów.

Samochód po zakupie przejechał 500km i padła skrzynia.

Co się stało?
Dlaczego?

Dzięki wielkie za pomoc.
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 04-05-2019, 14:25   

Wg mnie coś z nim było nie tak, aczkolwiek jazda z prędkościami 180 i powyżej zawsze kończyła się nie ciekawie co było wielokrotnie opisywane na forum. W większości przypadków auto wchodziło w tryb awaryjny i po wystudzeniu skrzyni jechało dalej normalnie. U Ciebie widać cos innego . Współczuję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.