 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galant EAx5 V6 2.5 Automat |
Autor |
Wiadomość |
awm505
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EAx5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 4 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 14-12-2017, 15:15 Galant EAx5 V6 2.5 Automat
|
|
|
Witam.
Kupiłem ostatnio Galanta 2.5 V6 w automacie z tiptronic z 99 roku.
Mam go od dwóch tygodni, ale jako że byłem w międzyczasie za granicą jeździłem nim zaledwie 3 dni. Jazda próbna była krótka i bez zastrzeżeń. Podczas powrotu do domu były pewne sygnały, że coś jest nie tak. Mianowicie to wygląda jak ślizgające sprzęgło. Przy mocniejszym dociśnięciu gazu na trójce obroty wzrastają, ale auto bardzo muli, nie wzrasta moc. Wczxoraj podczas próby poczułem nawet woń jakby nadpalonego sprzęgła. Czy ktoś wie co to może być i jak się ustosunkować do sprzedającego? Poziom oleju w skrzyni jest w normie i był wymieniany.
Jest w małopolsce lub okolicy mechanik, który mógłby zdiagnozować dobrze problem?
Wydałem sporo kasy i nie stać mnie na takie dokładki w pierwszy miesiąc użytkowania auta... |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 15-12-2017, 12:31
|
|
|
Co znaczy muli? Będziesz tak trzymał wciśnięty gaz i nic się nie dzieje czy po chwili jednak się coś dzieje?
Co znaczy przy mocniejszym wciśnięciu gazu? Wciskasz kick-down czy nie? Piszesz, że na trzecim biegu tzn. ustawiłeś trzeci bieg manualnie czy byłeś na D?
Jak jedziesz z małą prędkością np 40-50km/h i masz 3 bieg to nic tam się zbierać nie będzie. Przy 40km/h to na 2 biegu też nic się dziać nie będzie. 2 bieg to się ładnie zbiera dopiero od 80km/h.
W automacie nie ma ma sprzęgła jak w manualu, więc jest stały poślizg do chyba 3500rpm, kiedy to pod wpływem ciśnienia oleju w konwerterze, następuje stałe połączenie silnik-skrzynia.
Zapachu nadpalonego sprzęgła też nie będzie. Śmierdzieć może tylko przyjarany olej. Sprawdź kolor oleju. Powinien być na tyle jasny, że ledwo go na bagnecie widać.
Sprawdzałeś poziom na rozgrzanej skrzyni, płaskim terenie i lewarku w pozycji N? Przed sprawdzeniem trzeba też przejść przez wszystkie pozycje wybieraka.
W najgorszym wypadku mogą być uszkodzone tarczki w skrzyni i tam się dzieje poślizg albo jest słabe ciśnienie oleju bo jest go za mało.
Konwerter raczej ok, bo to by wyglądało tak: działa, pyk, nie działa i już nic nie jedziesz bo nie ma w ogóle połączenia ze skrzynia.
Reasumując: sprawdź ilość oleju, jego kolor, powąchaj bagnet czy jedzie spalenizną.
Nagraj filmik z jazdy autem (nagrywasz zegary) kiedy to występuje opisane mulenie. |
|
|
|
 |
awm505
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EAx5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 4 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 21-12-2017, 16:36
|
|
|
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Byłem w zakładzie zajmującym się skrzyniami automatycznymi i przyczyn mulenia samochodu upatrują się bardziej w silniku. Olej w skrzyni niby był wymieniany, ale ocenili na oko że jest stary więc wybiorę się na wymianę. Poza tym rzeczywiście silnik się poci i ten zapach mógł być od spalonego oleju na wydechu, tutaj się mogłem pomylić.
Zauważyłem na biegu jałowym lekkie przerywanie, więc mam zamiar wyczyścić aparat zapłonowy z wszystkimi połączeniami. |
|
|
|
 |
|
|