[3.5V6 GDI] błąd P0190/dalsze problemy z praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
Wojt_i
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 3 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: 02-01-2018, 22:58 [3.5V6 GDI] błąd P0190/dalsze problemy z praca silnika
|
|
|
We wrześniu stałem sie szczęśliwym (jak sie wydawało) posiadaczem Pajero III z silnikiem 3,5 V6 GDI i manualna skrzynia.
Niedługo po zakupie zaczęły sie problemy z układem paliwowym.
1. Szarpnięcie + check
Zakończone wymiana pompy wysokiego ciśnienia i czujnika ciśnienia na listwie.
2. Pompa w baku
3. Problemy z odpalaniem i finalnie druga pompa w baku padła.
Rozwiazanie -> wymiana pompy przewodów i baku.
4. Zamulony na zimnym silniku na ciepłym max 100
Regeneracja wtryskiwaczy.
5. Pomogło, śmiga w pełnym zakresie obrotów, pojawił sie jednak problem z biegiem jałowym. Na światłach trzeba było trzymać na gazie bo inaczej gasł, komputer pokazał wypadanie zapłonow. Dodatkowo pocięta uszczelka pod listwa wtryskowa puszczała paliwo.
-> po wymianie uszczelek i wysuszeniu świec poskładane.
6. Nie wracamy na drogę, bieg jałowy stanowi problem. Falowanie obrotów i gaśnięcie jeśli nie jest podtrzymywany za pomocą gazu. Nowy czujnik na listwie a błąd P0190 nadal sie wyświetla. Dodatkowo nie chce sie wkręcić wyżej niż 3k obrotów.
Co dalej??
Sprawdzić przewody od czujnika?
Jest gdzies drugi czujnik?
Czy moze pompa WC znów zawodzi??
Proszę o jakieś sugestie bo powoli głupieje, nie wiem gdzie szukać problemu a unieruchomiony Misiek doskwiera coraz bardziej. |
Ostatnio zmieniony przez Wojt_i 22-01-2018, 07:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 03-01-2018, 11:03
|
|
|
Koledzy od GDI (nie Pajero - ale to podobno zawsze tak samo) - obstawiają zatkane mikrofiltry w pompie. Pompie wysokiego cisinienia. |
|
|
|
 |
Wojt_i
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 3 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: 03-01-2018, 11:10
|
|
|
Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić.
Problem w tym ze były wymieniane przy wymianie pompy.
A odłożony dodatkowy filtr paliwa przed sama pompa moze mieć wpływ na takie zachowanie??
Filtr wymienilem po wymianie baku na nowy. |
|
|
|
 |
pelasio
Forumowicz

Auto: pajero '01 3.5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 81 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-2018, 17:04
|
|
|
Przy pompie wtryskowej jest taki mały czerwony filterek paliwa. Wyjmij go i zobacz jaki będzie efekt. U mnie to było rozwiązaniem opisywanych przez ciebie problemów.
Jeżdżę bez tego filterka już ze dwa lata i jest wszystko ok.
Jak sprawdziłem pod komputerem wydajność pompy bez tego filtra to mieści się w zakresie podanym przez serwis ale te wyniki nie były jakieś rewelacyjne, z filtrem były poniżej zakresu efektywnej pracy pompy wywalało check i nie wkręcał się właśnie na obroty.
Generalnie każdy dodatkowy filtr to jakaś bariera w swobodnym przepływie paliwa. Wyciągnij też ten dodatkowy filtr, on tylko przeszkadza akurat w tym układzie paliwowym. |
_________________ Pelasio |
|
|
|
 |
Wojt_i
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 3 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: 21-01-2018, 12:30
|
|
|
Po wymianie mikrofiltrow zdecydowanie pomogło.
Niestety zeby nie było zbyt kolorowo padły kolejne uszczelki.
Wymiana uszczelek i tym razem miało byc dobrze, niestety problem z saloonem i pozniej nie chciał zapalić. Wyjęte i wyczyszczone świece załatwiły sprawę.
Tym razem jednak jest jeszcze gorzej.
Odpala bez problemu ale zaraz gaśnie 1-2 sekundy.
Z wciśniętym gazem pracuje jednak nie wyżej niż 3k.
Nie trzyma tez stałych obrotów tylko lekko faluje.
Nie wyrzuca jednak żadnych błędów.
Po kilku minutach podtrzymywania pracy gazem okazało sie ze katalizator nagrzał sie do czerwoności.
Odkręciłem kata i odsunąłem na bok. Nie zmieniło to jednak nic.
Gdzie szukać przyczyny?
Co jeszcze sprawdzić? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-01-2018, 13:12
|
|
|
zadzwoń 602673905 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|