Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło hydrauliczne, dziwne problemy
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-11-2012, 20:49   Sprzęgło hydrauliczne, dziwne problemy

Mój Outlander ma prawie od momentu kupna problemy ze sprzęgłem hydraulicznym. Objawy są takie że raz działa idealnie, a raz są problemy.
1. Jeśli działa idealnie to pedał twardy, skrzyni dobrze rozłącza i nie ma problemów z biegami.
2. Czasem pojawiają się problemy z wysprzęglaniem skrzyni i nie można wbić biegu, z reguły pomaga puszczenie sprzęgła i wciśnięcie na nowo
3. Czasem nie można wogóle wbić biegu, trzeba odprawić czary, poruszać i popukać uwdzie a nagle zaczyna działać idealnie
4. Czasem sprzęgło zaczyna się aż ślizgać, pomaga wtedy upuszczenie trochę płynu odpowietrzeniem wysprzęglika, można później zrobić i 500km bez problemu

Sprzęgło było "naprawiane" przez kilku mechaników, mam wrażenie że coś poruszali, objaw znikał po to żeby wrócić za jakiś czas.

Co do moich prób naprawianie, to płyn jest świeży, hydraulika odpowietrzona. Wymieniłem wysprzęglik na nowy (zamiennik), bo na tym co miałem były już ryski na tłoczku, a nie jest to droga impreza. Wczoraj sprzęgło pracowało idealnie, po odpowietrzeniu pedał twardy, skrzynia wrzuca biegi idealnie. Dzisiaj nie mogłem wbić biegu żeby wyjechać z garażu, pedał miękki, po naciśnięciu słychać że coś tam pracuje pod maską, ale widać za mało. Jakieś sugestie co może być przyczyną? Przymierzam się do wymiany pompy (bo w końcu ona tylko została), albo chociaż wyciągnięcia jej i rozebrania i obejrzenia w środku. Jakieś inne sugestie co może być przyczyną
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-11-2012, 22:51   

Też wydaje mi się, że to pompa, jeśli sprzęgło Ci się ślizga, to może też być niedrożny jakiś przewód najczęściej gumowy.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 21-11-2012, 18:56   

Wyjąłem pompę (z wielkim bólem, bo w outlanderze trzeba ją wyciągać przez kokpit), rozebrałem i wygląda prawie jak nowa. Nie widać rys na cylinderku ani jakichkolwiek uszkodzeń na gumkach. Nie mam więcej pomysłów co można jeszcze sprawdzić.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-11-2012, 19:06   

Masz kompensator na przewodzie hydraulicznym :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 21-11-2012, 21:15   

robertdg napisał/a:
Masz kompensator na przewodzie hydraulicznym :?:
Tak, mam. Był jakiś czas temu rozebrany, przepłukany i założony z powrotem. Ale przy ostatnich modyfikacjach nie ruszany.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-11-2012, 23:02   

Na próbe możesz go usunąć - w sklepie motoryzacyjnym kupić złaczke mosiężną
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-11-2012, 12:46   

robertdg napisał/a:
Na próbe możesz go usunąć - w sklepie motoryzacyjnym kupić złaczke mosiężną
A jakieś wyjaśnienie do tego działania? Nie chciałbym tego ruszać bo jak kiedyś rozkręcałem trochę uszkodziłem gwint w wężykach i boje się że jak znowu przewody wejdą krzywo to już nie zamontuje z powrotem.
Nie rozbierałem tego urządzenia ale zakładam że to rodzaj zwężonej rurki lub czegoś w rodzaju labiryntu którym przepływa płyn, więc co tam może być źle? Zatkane raczej nie jest, płyn przepływa lekko.

Wymieniłem pompę na inną, po wstępnym odpowietrzeniu biegów nie można wrzucać przy zapalonym silniku. Po lepszym odpowietrzeniu z użyciem dwój osób biegi można wrzucać, ale czasem skrzynia haczy w momencie wciśnięcia sprzęgła. Jeśli puścić drążek biegów i spróbować podczas tego samego wciśnięcia sprzęgła to po chwili każdy bieg wchodzi. Mam wrażenie że to kwestia jakiegoś opóźnienia. Tego "kompensatora" jeszcze nie ruszałem.
 
 
RoLa 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2000r. 2,0 benzyna/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 1
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 04-01-2018, 19:54   

Witam,
Czy problem jest rozwiązany?? Jaka była przyczyna??
Mam podobne anomalia z sprzęgłem w Galancie 2,0 z 2000 roku. Czytałem o podobnych objawach w rożnych samochodach: alfa romeo, opel insignia, wspólny mianownik to hydrauliczny układ wysprzęglania. W Galancie kompletne sprzęgło wymienione. Wymieniony płyn od sprzęgła, odpowietrzony układ. Jak sprzęgło chodzi dobrze jest ok płynnie wysprzęgla. Jednak czasami pedał twardnieje, sprzęgło w tym czasie nadal działa. Daje w ów czas na luz i przyciskam parę razy sprzęgło aż zacznie działać z normalnym oporem (czyli w miarę lekko). Pompa pompuje i nie cieknie, wysprzęglik wysprzęgla i też nie ma wycieków. Zastanawia mnie wspomniany układ kompensacji. Zwłaszcza dziwi mnie że nic nie pisze w manualach o jego odpowietrzaniu. Czy pomaga jego wymontowanie?? Czy jest jakiś sposób na jego naprawę (odpowietrzenie) sprawienie by działał poprawnie bez demontażu??

Pozdrawiam Mitsumaniaków :rolleyes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.