Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tyku
02-01-2018, 12:22
Eksploatacja po zakupie 1.8 I
Autor Wiadomość
puf 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 36
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 02-01-2018, 11:22   Eksploatacja po zakupie 1.8 I

Witam zastanawiam się jakie są koszty eksploatacyjne zaraz po zakupie auta plus ogl koszty części związane z zużyciem , wiadomo interesuje mnie wszystko co może się zepsuć/zużyć
Znalazłem kilka postów o tym lecz wszystkie są sprzed kilka lat a mnie interesuje stan na teraz ponieważ słyszałem ze auto jest drogie w utrzymaniu . Prosił bym o podanie ceny przy danej części i jeśli to możliwe to opis co ile mniej więcej jest zmieniana i o numer części

Wesołych Świat
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 04-01-2018, 21:44   

osobiście jeżdżę lancerem od czerwca i zrobiłem nim ok 10 tyś, trochę po lokalnych trasach, trochę dłuższych tras oraz przejazdy przez całą Polskę - nad morze i na Śląsk (30 km od czeskiej granicy)
koszty jakie ja osobiście poniosłem to- zaznaczam że nie ponosiłem kosztów robocizny bo na chwile obecną wszystko robiłem sam:
-wymiana filtrów:
- oleju cena ok 30zł
- kabinowy węglowy ok 50zł
- powietrza tu akurat kupiłem wkładkę K&N za 230zł bo są filtry za 70-80 zł, i są za ok 170 zł więc kupiłem wkładkę która się myje, koszt zestawu chemii do kilkakrotnego mycia to ok 50zł
-wymiana oleju - 180zł - za olej zapłaciłem akurat dużo bo zakupiłem olej z liqui moly, ale jak ktoś chce może sobie kupić tańszy olej
- jako że poprzednią moją furą by galant to zająłem się konserwacją - za samą chemie do konserwacji zapłaciłem ok 400-500zł
- musiałem kupić 2 zaślepki na dach zasłaniające otwory montażowe poprzeczki pod box dachowy - koszt 60zł za 1 szt
- musiałem wymienić rurkę od układu chłodzenia bo od spodu była skorodowana - koszt 60zł używana
- zakładałem hak koszt ok 400-500zł - już nie pamiętam dokładnie ile za zapłaciłem za hak
- co do eksploatacji to jeszcze na pewno będą hamulce prędzej czy później co do kosztów to już zależy od indywidualnego podejścia bo są tańsze i droższe części ja osobiście będę robił z przodu swap hamulców więc koszt wzrośnie
- co do spalania to już zależy jak ciężką masz nogę :P i w jakim cyklu jeździsz
 
 
puf 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 36
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 05-01-2018, 14:40   

a co z rozrządem ?
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 05-01-2018, 22:54   

mam łańcuch, obecnie rzekomo mam przebieg 130 000km, z komory silnika nie dochodzą żadne dziwne odgłosy które sugerowałoby że z łańcuchem dzieje się coś dziwnego

na wiosnę planuje kontrole luzów zaworowych i może pokusze sie o kontrole łańcucha
 
 
puf 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 36
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 05-01-2018, 23:15   

wiadomo pytam bo afery niezłe z tym łańcuchem ogl ja tak samo myślałem eksploatować samochód czyli raczej porządne części oleje i itp dzieki wielkie za pomoc . Czyli mit o drogiej eksploatacji obalony heh
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 05-01-2018, 23:28   

na pewno nie ma co wieżyc w historie że łańcucha się nie wymienia, bo to bzdura totalna, a to że się zrywa przed wcześnie to są udokumentowane przypadki że tak się stało, ale dużo jest niestety kręconych liczników i nagle okazuje się że na liczniku jest 100 000km a stan techniczny wskazuje że ma 300 000km
Trzeba trafić dobry egzemplarz i sobie o niego dbać
Co do kosztów to już zależy od podejścia do sprawy bo jedni uważaj że to normalne ceny i je akceptują a inni uważają że jak za 5l oleju zapłacisz więcej niż 6 dych to już drooogo

To jest moje zdanie na ten temat każdy ma prawo mieć własne
 
 
puf 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 36
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 06-01-2018, 00:03   

za 60 zl to ten olej to SB można wlać do starego golfa albo jakiegoś passerati zgadzam się ze każdy ma inne podejście ale niestety wiele ludzi myśli ze kupi tanio jakaś cześć a potem placz ze ledwo co wymieniał a juz trzeba kupowac kolejny raz
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 06-01-2018, 00:31   

to taki "temat rzeka" że tak powiem każdy ma swoje racje i uważa że ma racje :P (takie masełko maślane :lol: )
nie jestem zwolennikiem robienie po taniości ale za przepłacanie za części też mnie nie bawi a ceny niektórych to już czasem absurd
 
 
puf 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 36
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 06-01-2018, 19:49   

wiadomo ze nikt nie lubi dużo płacić ale ja wole raz zrobić na dobrych częściach i mieć spokój a co do niektórych cen to racja trzeba patrzeć na nie bardziej racjonalnie a i najdroższe nie zawsze znaczy najlepsze
A co do tej konserwacji to robiłeś podłogę sama i jeśli można wiedzieć to jaki środek najlepiej opisz caly zabieg tak z ciekawosci :mrgreen: 8)
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 07-01-2018, 20:35   

wiadomo na start mycie podwozia i suszenie (bardzo ważne żeby w profilach nie zamknąć wody), potem czyszczenie ognisk korozji (jeśli takie są) odtłuszczanie np.: benzyna ekstrakcyjna
co do konserwacji to coś reaktywnego na rdzę np.: ikorol, potem podkład epoksydowy a potem woski, ja używam Noxudol 700 (ewentualnie 750) do profili, a 900 do podwozia i nadkola
ale jeśli cie ten temat bardziej interesuje to odsyłam do działu galanta
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=43395
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.