[C62A 1.5] Wymiana silnika 4g15 |
Autor |
Wiadomość |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2007, 18:58 [C62A 1.5] Wymiana silnika 4g15
|
|
|
Koledzy potrzebuje pomocy. Z mojego silnika olej juz calkiem sie wylewa. Kolo litra na 150 km
Chce wymienic silnik. Mam 8v a zazwyczaj mozna dostac 12v. Czy przy takiej wymianie z 8 na 12 potrzebuje tez wymienic komputer? Czy mapy wtrysku sa takie same? |
Ostatnio zmieniony przez akbi 30-05-2007, 17:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-05-2007, 20:15
|
|
|
Mapy wtrysku są inne ale silnik będzie spokojnie chodzić na tym ECU.
12V ma inny aparat zapłonowy - będziesz musiał taki zanabyć jak również przerobić lekko wiązkę elektryczną (podłączenie aparatu).
8V ma cewkę zewn, 12V w aparacie. |
|
|
|
 |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2007, 20:37
|
|
|
Mam jeszcze mozliwosc kupienia silnika 1,6 16v z wersji angielskiej z komputerem ale czy tam bedzie cos pasowac? Jak np. wiazka kabli i wtyczki do kompa? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2007, 21:09
|
|
|
ale jaki 1.6? - 4G92 czy 4G61?
ten drugi podejdzie jesli chodzi o mocowania, ale tu znow procz silnika, ECU i wiazki przewodow musisz zmienic skrzynie, polsie i kto wie co jeszcze... (nie wiem jakie sa podejscia do chlodnicy itp.)
natomiast ten pierwszy ma kompletnie inne mocowania i nie bardzo pasuje do budy C6x (tylko jako spora rzezba)
4G15 12v wlozysz spokojnie - jesli bedzie to silnik z osprzetem, to jeszcze do wymiany ECU i wiazka przewodow do przerobki (choc lepiej wymienic) |
|
|
|
 |
dominikpb [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2007, 23:36 wymiana silnika!
|
|
|
4g92 idealnie pasuje do budy c62a. Wiem bo 4 lata temu to zrobiłem i do dziś się cieszę tymi 113-stoma konikami. raczej problam tkwi w poduszkach które ja miałem razem z silnikiem z Lancera 93 w nadwoziu c66a. Ciut ciasno się zrobiło pod maską a przeróbki mocowań osprzętu(np.filtra pow.) są naprawdę minimalne. Z silnikem przełożyłem też automat i wszystko idealnie gra(oczywiście komputery też-a i instalację dla świętego spokoju). http://milczanska.w8w.pl/silnik/ |
Ostatnio zmieniony przez dominikpb 16-08-2009, 20:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-05-2007, 09:44
|
|
|
a to ciekawostka - mozesz zrobic zdjecia jak to wszystko wyglada i zamiescic na forum?
chetnie zobacze jak to tam pasuje
a z wezami do chlodnicy i reszta osprzetu nie bylo problemow? - przeciez 4G92 w CBx ma inaczej poprowadzone weze wspomagania i maglownice |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-05-2007, 10:37
|
|
|
To fabryczna wydumka..... Nadwozie C6 a w środku 4g92 - produkowana nie cały rok |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-05-2007, 12:17
|
|
|
Rzeczywiscie bylo cos takiego Bartku - tylko nie wiem, czy to C6x zwyczajny czy juz fabrycznie przygotowany do 4G92. I stad moja prosba o fotki. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-05-2007, 12:21
|
|
|
Model C66a z fabryki wyjeżdżał z 4g92 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-05-2007, 12:35
|
|
|
Moje pytanie dotyczylo tego, czy w zwiazku z nowym silnikiem wnetrze komory zostalo przystosowane (czytaj przebudowane) fabrycznie czy wykorzystano stare bez zmian - to, ktore mialo do tej pory 4G13/15/61/67 (a czasem i 63, bo mocowania pasuja ). |
|
|
|
 |
marcin1_30 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 12:55
|
|
|
Szczerze mówiąc nie ryzykowałbym wimiany na silnik z innego modelu,różnie z tym może być.Jeden mechanik zrobi to dobrze,drugi na sztuke i dopiero zaczną się kłopoty.A nie lepszym rozwiązaniem byłoby wyremontować stary?Wychodzi drożej,ale wiesz co masz,A jeśli wymiana to bierz tą 12V i niewile przerubek i śmigasz. |
|
|
|
 |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 14:59
|
|
|
ten 1,6 byl wyciagniety z lancera wersji angielskiej c62 z automatyczna skrzynia wspomaganiem i innymi bajerami. ma przejechane 38 tys mil i gosc chce za niego 1500 zl z komputerem. Zaraz jade na jeszcze jeden szrot spytac sie o taki motor jak ja mam a pozniej do japaneze ile wyniosa czesci jakbym tylko dol robil bo glowica miala kapitalke w listopadzie |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 09-05-2007, 15:18
|
|
|
co to znaczy "tylko dół"
jeżeli zamierzasz po prostu wymienić pierścienie to szkoda Twojej pracy. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 22:05
|
|
|
Chodziło mi o pierscienie, tłoki, panwki, szlify. Ogolna kapitalka bloku
[ Dodano: 09-05-2007, 22:31 ]
znalazlem wlasnie silnik z przebiegiem ponoc 100 tys z osprzetem oprocz alternatora tylko ze 12v i bym go chetnie zobaczyl i kupil ale nadal nie wiem co tam jest z ta wiazka elektryczna i czy jak sa inne komputery to czy spalanie mi wzrosnie lub czy bedzie glupial. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 09-05-2007, 22:57
|
|
|
Darek napisał/a: | Chodziło mi o pierscienie, tłoki, panwki, szlify. Ogolna kapitalka bloku
|
Jeżeli Ci się uda i przejedziesz na tym bez problemu kolejnych 50 kkm to gratulacje - było warto; jednak na Twoim miejscu szukałbym innego silnika, z możliwością odpalenia (choćby nawet wyjętego. bo jeżeli jest skrzynia i rozrusznik to da się zakręcić i zrobić pomiar kompresji) tymbardziej że auto ma już swoje lata. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
|