Przesunięty przez: mkm 23-11-2009, 18:18 |
Tłumik - układ wydechowy - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 10-10-2017, 21:15
|
|
|
Sushi, albo komputer i błędy, albo (tfu, tfu!) mechaniczne uszkodzenie sondy podczas rozkręcania układu.
Tak czy owak jedź niech poprawiają. |
|
|
|
 |
Sushi
Mitsumaniak
Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 91 Skąd: 22
|
Wysłany: 11-10-2017, 18:20
|
|
|
Tam nie było co rozkręcać żeby uszkodzić sondę. No chyba, że ktoś bardzo zdolny albo życzliwy. Wymiana zajęła niecałe 20min.
Ale do meritum. W ASO byli tak uprzejmi, że chcieli 150zł za podłączenie do kompa. Tłumaczę co i jak, że po wymianie pierścienia zrobiłem może w sumie 10km i zapaliła się kontrolka, itd. A oni, że to zbieg okoliczności, że to nie ma nic wspólnego z sondą, bo ona znajduje się wcześniej. Jeden z nich jeszcze podszedł do sprawy w miarę normalnie, bo powiedział, że jeżeli okaże się, że to błąd odczytu sondy to zrobi tak, żeby to nie było 150zł. W takim razie zapytałem, a ile będzie (więdząc, że mogę podjechać do dobrego warsztatu gdzie mają kilka komputerów i za podłączenie zapłacę 50zł)? Skonsultował się ze swoim przełożonym, który stwierdził, że wtedy będzie... 150zł. Podziękowałem mówiąc, że więcej się u nich nie pojawię. Delikatnie mówiąc wkurzyłem się, bo trochę kasy już w tym ASO zostawiłem, a przymierzałem się do konserwacji podwozia u nich (byłem już po pierwszych rozmowach i umawiałem się na poniedziałek, bo podobno ma być ocieplenie), a tu taki zonk! Znajomy mechanik (swego czasu robił w aso) stwierdził, że to zwykłe naciąganie.
Miałem zamiar podjechać do wspomnianego warsztatu, ale najpierw odpiąłem klemy i odczekałem 3h. Po restarcie kontrolka już się nie świeci. Zanim ruszyłem odczekałem jakieś 20min na wolnych obrotach. Zrobiłem w sumie prawie 50km, w tym czasie odpalałem auto 6 razy - drugi raz po ponad 25km. Jak na razie wszystko ok.
Czy się zapali czy nie to w tej chwili 50/50. Nie chcę chwalić dnia przed zachodem, ale jak przez tydzień się nie zapali to na pewno był to błąd odczytu sondy, ewentualnie co mi przychodzi do głowy to obecna wilgoć i sporo wody w wydechu, co też może mieć na to jakiś wpływ.
Póki co plus tej wymiany jest taki, że nic mi już nie brzęczy:-] |
Ostatnio zmieniony przez Sushi 14-10-2017, 20:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-10-2017, 19:23
|
|
|
Heja! może ktoś szuka podwójnego tłumika do 1.8
Ktoś sprzedaje używkę takiego jak mam ja ale bez końcówek za 550 zł
https://www.olx.pl/oferta...html#7de7bcfe42
Cały z nierdzewki także przeżyję więcej niż oryginał
 |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
Ostatnio zmieniony przez Venom86 20-10-2017, 17:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 13-10-2017, 00:12
|
|
|
to ogłoszenie już sporo wisi albo wróciło znowu na portal - na pewno tłumik poznaje z zdj a czy wystawia ją ta sama os to nie pamiętam- ale widziałem ten tłumik chyba w sierpniu więc chyba chętnych brak |
|
|
|
 |
Sushi
Mitsumaniak
Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 91 Skąd: 22
|
Wysłany: 14-10-2017, 19:30
|
|
|
Kontynuując mój wątek:
Drugiego dnia zapalił się check engine. Dzisiaj byłem w warsztacie (nie w ASO). Diagnostyka wykazała błąd:
P0031 Obwód grzania sondy lambda (rząd 1, czujnik 1) za niski sygnał. Zaprosili mnie na warsztat i pokazali pod maską to:
Śmiali się, bo myśleli, że są w programie tvn turbo "Będzie pan zadowolony" Jestem na siebie wkurzony, że sam tego nie zauważyłem. Moim zdaniem to celowe naciąganie klientów ASO przy ul. Liściastej 104 w Łodzi. Teraz już wszystko rozumiem i na 99% to się nie wypięło przy wymianie pierścienia. W najlepszym wypadku skasowaliby mi błąd i wzięli 150zł (oczywiście nie mówiąc o wypiętym pinie). W najgorszym podmieniliby mi sondę na niesprawną. |
|
|
|
 |
Exeggcute
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 20-10-2017, 11:03 Końcówka wydechu 2.0 diesel
|
|
|
Jaka koncowke wybrac tak zeby wszyatko pasowalo i ladnie brzmialo, moze ktoa juz montowal. Dedykowane znalazlem tylko do silnikow benzynowych. |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 26-10-2017, 12:57
|
|
|
Jaką byś nie wstawił to końcówka nigdy nie zabrzmi |
|
|
|
 |
Skoczek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB Intense Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2018 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-01-2018, 11:54
|
|
|
Własnie wczoraj załozylem podwójnego Ultera i jestem w trakcie poszukiwań oryginalnego dyfuzora lub zderzaka Ralliarta. Myslę, ze zwezenie rozstawu Ultera pod Ralliarta nie bedzie problemem |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 18-01-2018, 12:17
|
|
|
Skoczek napisał/a: | Myslę, ze zwezenie rozstawu Ultera pod Ralliarta nie bedzie problemem | No właśnie jest problem. To są zupełnie inne wymiary. Rozstaw rur Ultera to 1065mm, w przypadku Ralliarta jest to 860mm. |
|
|
|
 |
Skoczek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB Intense Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2018 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-01-2018, 14:44
|
|
|
Wiem wiem, ja mowie ze przerobienie nie bedzie problemem odciecie i spawarka |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 18-01-2018, 21:44
|
|
|
Zagadaj z inżynierami z Ultera, bo w ten sposób możesz pogorszyć właściwości tłumika ( wyższe spalanie,głośniejsza praca, szybsza korozja, itp) oraz na bank stracisz homologację i certyfikat TUV. W RP to jeszcze jeszcze, ale jak wybierzesz się za granicę i pocelujesz na służbistów to może być nieciekawie.
Ten temat już przerabiałem. |
|
|
|
 |
Skoczek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB Intense Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2018 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-01-2018, 08:17
|
|
|
Bez przesady, za glosnosc i wszystkie parametry o ktorych mowisz odpowiada pucha, a jak rurka wylotowa bedzie po 10cm krotsza na strone to nic sie nie stanie |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 19-01-2018, 14:38
|
|
|
.swat. napisał/a: | Zagadaj z inżynierami z Ultera, bo w ten sposób możesz pogorszyć właściwości tłumika ( wyższe spalanie,głośniejsza praca, szybsza korozja, itp) |
Za zmianę końcówki ??
Coś chyba przesadzasz |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-01-2018, 18:12
|
|
|
Pewnie chodziło mu o średnice rur i ewentualne przytkanie układu.
W przypadku Ultera bym się nie przejmował - one są dla dżwięku, a nie osiągów
Skoczek, za głośność odpowiada również długość i średnica rury za puszką i to bardzo. |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 24-01-2018, 14:11
|
|
|
Albo ja czegoś nie rozumiem, albo wy chłopaki nie jarzycie. Nie chodzi o puchę. Przecież nie rozmawiamy o skróceniu długości końcówki wydechu, a o zmianie rozstawu rur, czyli zupełnie innym wymiarze, nie pasującym do wymiarów dyfuzora od Ralliarta.
@wiewiór nie o końcówkę chodzi, a rury dolotowe biegnące od puchy do końcówek, bo tam trzeba będzie ostro ciąć. Poza tym po wycięciu kilkudziesięciu centymetrów i dospawaniu reszty na bank zmienią się parametry układu wydechowego. To jest tłumik dedykowany, gdzie wymagane są odpowiednie parametry, a nie kawał rury z buczydłem. |
|
|
|
 |
|