Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Przybywa oleju
Autor Wiadomość
takeda78 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Tuplice
Wysłany: 20-01-2018, 18:23   [3.2 DID] Przybywa oleju

Witam wszystkich

Pajero IV 2007 rok 125 kw.
Zauważyłem że przybywa oleju, auto mam 10 miesięcy olej wymieniony około 8000 km temu
wcześniej po kupnie (przed wymianą oleju) przejechałem około 6000 km i nic takiego nie miało miejsca.

przebieg (wg licznika 208000km) nie mam pewności czy jest to faktyczny.

Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 21-01-2018, 14:20   

Jest DPF?
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21-01-2018, 14:26   

Albo paliwo, albo płyn chłodzący. No chyba, że wierzysz w krasnoludki sikające do oleju ;)
Sprawdź, czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego, chociaż wtedy powinien tworzyć się tzw. majonez, czyli emulsja wodno-olejowa, a to byś pewnie zauważył na miarce czy zakrętce wlewu oleju.
Jeśli masz DPF, to strzelam, że zagadka nie jest trudna do rozwiązania :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
takeda78 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Tuplice
Wysłany: 21-01-2018, 20:16   

Dpf jest ale na 90% wyłączony jakąś chałupniczą metodą.
Przy odpalaniu kontrolka dpf zapala się i po chwili gaśnie.

Po podłączeniu komputera będzie możliwość sprawdzenia czy to faktycznie dpf ?

wstępnie już się umówiłem z mechanikiem który ma odpowiedni komputer ale dopiero w przyszłym tygodniu bo brak czasu ze względu na pracę.
I jeszcze jedno pytanie olej wiadomo muszę wymienić ale czy natychmiast czy może jeszcze z 50 km mogę przejechać zanim dotrę do mechanika ?

jeszcze jedna sprawa ktoś wie gdzie mogę znaleźć nominalne wartości przelewów wtrysków ?
bo jeszcze to bym chciał wykluczyć
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 21-01-2018, 23:26   

Rocznik 2007 a wiec na 90% jest to DPF.
Ile tego oleju Ci przybylo ?
Do 1 cm na bagnecie przy 8 000 km nie jest tragedią.

Na kompie niewiele sie prawdopodobnie dowiesz. Wzrost poziomu oleju to skutek niedokonczonych wypalan. Jak ktores z koleji sie powiodlo do dpf i tak moze okazac sie "czysty".

Dpf raczej nie jest wywalony - zapalenie sie kontrolki po wlaczeniu zaplonu i jej gasniecie - to tak wlasnie ma byc. A jezeli ktos cos grzebal to spierniczyl bo skoro podnosi sie poziom oleju to jest dotrysk paliwa przed wypalniem czyli dpf nie zostal prawidlowo dezaktywowany.

Jedyne remedium na problemy z dpf w roczniku 2007 to zmiana oprogramowania silnika - zalatwia to skutecznie Zbyszek. Dpf w koncu prwidlowo sie wypala i koncza sie problemy.

Nawet jak ktos u Ciebie wywalil dpf to warto go przyrocic. Koszt samego dpf jest niewielki ( nizszy niz oferty kompletnego go usuniecie ktore i tak nie daja gwarancji konca problemow). Mam przebieg wyzszy od Ciebie a obecnie nic sie u mnie juz od kilkudziesieciu tysiecy kilometrow z dpf nie dzieje - a wczesniej tez przbywalo oleju, dpf sie zatykal itd.

Ps. Co do wtryskow to oczywiscie warto je sprawdzic tyle ze jezeli mialby przelewac tyle paliwa aby wzrastal poiom oleju to w przpadku wyciecia dpf wczesniej zauwazylbys dymienie podczas jazdy a w przypadku brku wyciecia dpf to raczej by sie on juz skutecznie zatkał. Inna sprawa ze przy 200-250 tys. Km zwykle sie one juz konczą co dpf-owi nie pomaga.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-01-2018, 13:14   

DPF, przy wypalaniu zwiększa się poziom oleju.Czym krótsze trasy tym częściej wypala, tym szybciej przybywa oleju.
DPD możne i odcięty ale w jaki sposób?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
takeda78 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Tuplice
Wysłany: 22-01-2018, 15:30   

zbyszekm2 napisał/a:
DPF, przy wypalaniu zwiększa się poziom oleju.Czym krótsze trasy tym częściej wypala, tym szybciej przybywa oleju.
DPD możne i odcięty ale w jaki sposób?


Tego właśnie nie wiem, sama puszka wygląda ok więc pewnie jakiś emulator albo inne dziadostwo. Jak kupowałem to sprzedający twierdził że dpf jest wyłączony.

Chcę jeszcze sprawdzić wtryski ale nie znam wartości przelewowych jakie powinny być i czy jest jakaś tolerancja.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-01-2018, 08:37   

takeda78 napisał/a:

Chcę jeszcze sprawdzić wtryski ale nie znam wartości przelewowych jakie powinny być i czy jest jakaś tolerancja.

Ale sprawozdający będzie wiedział!
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
takeda78 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Tuplice
Wysłany: 30-01-2018, 11:34   

Wczoraj podłączyłem pajeraka do programu delphi poniżej link do albumu ze zdjęciami odczytanych wartości :

Album google delphi odczyt

Jeżeli ktoś będzie miał wolną chwilę to bardzo bym prosił o wyjaśnienie, co oznaczają niektóre wartości, główni chodzi mi o :
- kontrolka filtra cząstek stałych
- przebieg obliczony przez ECU (czy to jest rzeczywisty przebieg auta)
- status nasycenia sadzą na podstawie różnicy ciśnienia
- nasycenie sadzą przy przebiegu 1, 2
- ostatnia regeneracja (mam wartość 2 nie mam pojęcia co to znaczy)
- przebieg dla filtra cząstek stałych na podstawie ECU (różni się od tego na liczniku jak i od tego obliczonego przez ECU)
- przebieg 1, 2 przy uruchomieniu regeneracji
- tryb regeneracji 2 razy przed
- przebieg filtra cząstek stałych z czujnikiem temperatury, maks (różni się od wszystkich innych przebiegów)
- żądanie regeneracji filtra cząstek

Wiem powinienem pojechać do jakiegoś serwisu ale niestety w mojej okolicy nie ma takiego a przynajmniej nie ma takiego gdzie mógł bym podjechać i spać spokojnie w nocy że auto wróci w całości. Komputer pożyczony od kolegi mechanika amatora który niestety nie ma pojęcia co te wartości oznaczają.

Jeżeli ktoś mógłby pomóc i wyjaśnić to bym był bardzo wdzięczny.
Czy z takich parametrów można wyczytać że dpf jest ok lub że jest wyłączony ?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 30-01-2018, 14:22   

http://faq.out-club.ru/do...20075100ENG.HTM

Tu masz wszystko jeżeli chcesz porównać.

Dziwny jest ten przebieg - wychodziłoby na to ze samochód ma 290 tys km a 70 tys. km temu wymieniono DPF. maksymalna temperture wypalania zanotowano przy przebiegu 270 tys. km. Nie jestem specjalista ale wydaje mi się ze DPF działa i wszystko jest w normie tylko przebieg był ciachnięty. Poszukaj innych czujników zapisujących przebieg i będziesz znał prawdę o samochodzie.
 
 
takeda78 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Tuplice
Wysłany: 30-01-2018, 14:48   

jepm napisał/a:
http://faq.out-club.ru/download/pajero_iv/maintenance/Service_Manual_2008_2013/2009/13/html/M113300420075100ENG.HTM

Tu masz wszystko jeżeli chcesz porównać.

Dziwny jest ten przebieg - wychodziłoby na to ze samochód ma 290 tys km a 70 tys. km temu wymieniono DPF. maksymalna temperture wypalania zanotowano przy przebiegu 270 tys. km. Nie jestem specjalista ale wydaje mi się ze DPF działa i wszystko jest w normie tylko przebieg był ciachnięty. Poszukaj innych czujników zapisujących przebieg i będziesz znał prawdę o samochodzie.


Wielkie dzięki za link

Na liczniku mam 213k więc raczej na sto procent było grzebane.

Wczoraj zmieniłem olej a dzisiaj zrobię test przelewowy wtrysków.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 30-01-2018, 17:00   

takeda78 napisał/a:
Dpf jest ale na 90% wyłączony jakąś chałupniczą metodą.

Wygląda na to, że filtr DPF w tym aucie jest i poprawnie funkcjonuje - zresztą "chałupnicze" metody programowego wyłączenia filtra nie istnieją. :wink:

Natomiast przebieg auta może mieć zasadniczy wpływ na podnoszenie poziomu oleju. Procedura wypalania filtra DPF uruchamia dodatkowy, intensywny wtrysk paliwa w fazie wydechu. W motorach z dużym przebiegiem i gorszą szczelnością tłok-pierscień-cylinder, skroplony diesel przedostaje się po gładzi cylindra do miski olejowej powodując rozrzedzenie i podniesienie poziomu oleju.
Dodatkowo sytuację pogarsza malejąca z upływem czasu powierzchnia czynna filtra, co zwiększa częstotliwość wypalania.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
adama87 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2020
Posty: 1
Skąd: Husów
Wysłany: 14-01-2020, 19:25   

Witam
Gdzie mogę zrobic zmiana oprogramowania silnika żeby Dpf w koncu prwidlowo sie wypal mam 2010rok i cału czas podnosi poziom oleju
 
 
KrzysiekC 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 75
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-01-2020, 08:46   

Jaki masz przebieg samochodu.
Co do zmiany oprogramowania to w Twoim rejonie może być ciężko .
_________________
Krzysiek CarMitsu
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-01-2020, 08:02   

adama87 napisał/a:
Witam
Gdzie mogę zrobic zmiana oprogramowania silnika żeby Dpf w koncu prwidlowo sie wypal mam 2010rok i cału czas podnosi poziom oleju

W ASO możesz zrobić. Przybywanie oleju wiąże się z tym że robisz krótkie trasy. DPF cały czas w trybie wypalania.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.