Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
L200/Pajero Sport 2.5 HP - kontrola trakcji
Autor Wiadomość
ZYZY91 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2015
Posty: 36
Skąd: Polska
Wysłany: 05-02-2018, 23:22   L200/Pajero Sport 2.5 HP - kontrola trakcji

Ponownie piszę w dziale L200, bo niestety Pajero Sportów II było mało, a konstrukcja bliźnicza, więc chętnie poznam opinie właścicieli L200.

Od pół roku jeżdżę Pajero Sportem 2013 r. w automacie i zauważyłem dziwne zachowanie, tzn. przy małej prędkości (tocząc się powoli dojeżdżając do skrzyżowania), kiedy skręcam w lewo lub w prawo i dodaję gazu samochód jakby tracił moc, i dopiero podczas prostowania kół moc wraca. Kilka razy naciąłem się kiedy chciałem szybciej wyjechać z bocznej uliczki na główną i przy skręconych kołach samochód bardzo powoli przyspieszał, nawet kiedy dociskałem mocniej pedał gazu. Dopiero kiedy koła były bliskie wyprostowania dostawał nagły zastrzyk mocy i wyrywał do przodu. Na początku myślałem, że to problem zimnego silnika, bo najczęściej wyjeżdżając z domu po kilkuset metrach dojeżdżam do skrzyżowania z drogą z pierwszeństwem, ale kilka razy na rozgrzanym silniku też miałem taką niemiłą niespodziankę, jedynie na zimnym silniku jest to bardziej odczuwalne. Zachowanie jest takie samo dla napędu 2H i 4H. Czy to kontrola trakcji dusi silnik, żeby nie zarzucić tyłem? Podejrzewam kontrolę trakcji, bo w żadnej innej sytuacji nie zauważyłem takiego duszenia mocy. A może problem tkwi w czymś innym? Moje podejrzenia się utwierdziły po ostatnich opadach śniegu, kiedy zawracałem na drodze dwujezdniowej, a zawrotka była oblodzona i lekko pod górę. Kiedy zrobiło się pusto, dodałem gazu (koła skręcone), po chwili koła straciły przyczepność i moc momentalnie spadła, nawet miałem wrażenie, że silnik zgasł, ale samochód powoli jechał i dopiero po wyprostowaniu kół moc wróciła.

Chciałem sprawdzić, jak się auto zachowa po wyłączeniu kontroli trakcji (na zamkniętym zaśnieżonym placu), ale ponownie się zdziwiłem, kiedy naciskałem przycisk ASC OFF i nic się nie działo. Naciskałem krótko, długo, ze skrzynią w każdym ustawieniu i nic. Czy jest jakaś tajna procedura wyłączania kontroli trakcji? :-) W instrukcji jest napisane, że trzeba po prostu nacisnąć przycisk do prędkości 40 km/h, ale u mnie nic się nie dzieje. Jak włączam napęd w 4LLC, wtedy ASC, ABS i wszystkie wspomagacze się wyłączają, przyciskiem nie idzie.

Już się trochę przyzwyczaiłem i wiem, że nie pospieszę wbijając się w drogę poprzeczną, ale chciałbym wiedzieć, czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.