 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
L200/Pajero Sport 2.5 HP - kontrola trakcji |
Autor |
Wiadomość |
ZYZY91
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2015 Posty: 36 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-02-2018, 23:22 L200/Pajero Sport 2.5 HP - kontrola trakcji
|
|
|
Ponownie piszę w dziale L200, bo niestety Pajero Sportów II było mało, a konstrukcja bliźnicza, więc chętnie poznam opinie właścicieli L200.
Od pół roku jeżdżę Pajero Sportem 2013 r. w automacie i zauważyłem dziwne zachowanie, tzn. przy małej prędkości (tocząc się powoli dojeżdżając do skrzyżowania), kiedy skręcam w lewo lub w prawo i dodaję gazu samochód jakby tracił moc, i dopiero podczas prostowania kół moc wraca. Kilka razy naciąłem się kiedy chciałem szybciej wyjechać z bocznej uliczki na główną i przy skręconych kołach samochód bardzo powoli przyspieszał, nawet kiedy dociskałem mocniej pedał gazu. Dopiero kiedy koła były bliskie wyprostowania dostawał nagły zastrzyk mocy i wyrywał do przodu. Na początku myślałem, że to problem zimnego silnika, bo najczęściej wyjeżdżając z domu po kilkuset metrach dojeżdżam do skrzyżowania z drogą z pierwszeństwem, ale kilka razy na rozgrzanym silniku też miałem taką niemiłą niespodziankę, jedynie na zimnym silniku jest to bardziej odczuwalne. Zachowanie jest takie samo dla napędu 2H i 4H. Czy to kontrola trakcji dusi silnik, żeby nie zarzucić tyłem? Podejrzewam kontrolę trakcji, bo w żadnej innej sytuacji nie zauważyłem takiego duszenia mocy. A może problem tkwi w czymś innym? Moje podejrzenia się utwierdziły po ostatnich opadach śniegu, kiedy zawracałem na drodze dwujezdniowej, a zawrotka była oblodzona i lekko pod górę. Kiedy zrobiło się pusto, dodałem gazu (koła skręcone), po chwili koła straciły przyczepność i moc momentalnie spadła, nawet miałem wrażenie, że silnik zgasł, ale samochód powoli jechał i dopiero po wyprostowaniu kół moc wróciła.
Chciałem sprawdzić, jak się auto zachowa po wyłączeniu kontroli trakcji (na zamkniętym zaśnieżonym placu), ale ponownie się zdziwiłem, kiedy naciskałem przycisk ASC OFF i nic się nie działo. Naciskałem krótko, długo, ze skrzynią w każdym ustawieniu i nic. Czy jest jakaś tajna procedura wyłączania kontroli trakcji? W instrukcji jest napisane, że trzeba po prostu nacisnąć przycisk do prędkości 40 km/h, ale u mnie nic się nie dzieje. Jak włączam napęd w 4LLC, wtedy ASC, ABS i wszystkie wspomagacze się wyłączają, przyciskiem nie idzie.
Już się trochę przyzwyczaiłem i wiem, że nie pospieszę wbijając się w drogę poprzeczną, ale chciałbym wiedzieć, czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak. |
|
|
|
 |
|
|