| [Cari 1.8] moduł zapłonowy  [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | riat   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Gru 2012
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2018, 08:50   [Cari 1.8] moduł zapłonowy  [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Szanowni Forumowicze, co to takiego moduł zapłonowy. Jest jeden czy dwa (bo są dwie cewki) Gdzie to jest w samochodzie. Domyślam się, że gdzieś w bezpośrednim otoczeniu silnika. I w ogóle jak to dziwadło wygląda.
 Pytam bo chyba mam coś z nim nie tak. Jadę i nagle dwa gary wysiadają. Robię reset (wyłączam na moment zapłon i włączam zpowrotem) i jest o'k przez 20-30 km i znowu to samo.
 To tyle. B. proszę o pomoc
 pozdrawiam
 r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2018, 09:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na schemacie 14627. 
   
  |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | riat   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Gru 2012
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2018, 09:12   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Pytanka, ten moduł na zdjęciu to na sprzedaż?
 r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2018, 09:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie, to fotka z internetu  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | riat   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Gru 2012
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2018, 15:27   moduł zapłonowy  [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1997 |   
 |  
               | 
 |  
               | co właściwie ten moduł zapłonowy robi? Na czym polega jego działanie i czy jest jakiś sposób aby go przetestować czy jest o'k? Ja nie wiem, oglądam ten mój silnik i nie mogę znaleźć ten moduł. Fak, że jest tam po tej stronie pełno kabli i wtyczek. Sam nie wiem co z tym zrobić.
 Przekopałem też manual naprawy i nic
 To tyle
 r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2018, 16:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | riat, masz silnik GDI, co? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | riat   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Gru 2012
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2018, 16:25   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie To jest 1,8 gls 16v 115km z jednym wałkiem rozrządu (SOHC  4G93) 1997rok
 zagazowany sekwencyjnym lpg
 r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ludinho1   Forumowicz
 ludinho1
 
 Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 31 Lip 2010
 Posty: 253
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-02-2018, 20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | u ciebie nie ma czegoś podobnego.  ecu zasila bezpośrednio tranzystory w cewkach.  jak ci zdychają dwa gary to pasuje właśnie do jednej z cewek |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | riat   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Gru 2012
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2018, 05:28   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam No właśnie. Chyba nie ma. Poza tym doczytałem się, że ten moduł zapłonowy to właściwie steruje tylko obrotomierzem. Jak pada to co obrotomierz wariuje i tylko to, nic więcej.
 Też myślałem, że to cewka na 1 i 4 gar. Kupiłem na allegro nowe cewki, no raczej nie nowe ale "z odzysku" i nadal jest to samo. Może masz pojęcie jak sprawdzić czy cewki są o'k w "warunkach domowych" ? I czy jest możliwe aby ECU padł z iskrą tylko na 1 i 4 cylinder? Mnie się wydaje, że jak pada to na amen.
 Miałem kiedyś Rovera w którym padł ECU. Wymiana była dosyć upierdliwa ale się udała. Czy w  Cari jest podobnie? Czy trzeba coś wgrywać de eppromu i takie tam cuda?
 To tyle
 Pozdrówka
 r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ludinho1   Forumowicz
 ludinho1
 
 Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 31 Lip 2010
 Posty: 253
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2018, 22:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | ten czujnik zasila cewki  ( a raczej tylko jest pośrednikiem w dostarczeniu plusa do nich )  i obrotomierz. i fakt że najczęściej tak się sypie że  auto śmiga ale nie działa obrot.  druga wersja uszkodzenia to kaput całkowity i wtedy trzeba by go obejść by-pasem i auto by hulało ale bez obrota.    więc nie jest to żaden moduł zapłonowy jak to się go określa  .   moduły zapłonowe to są w aparatach zapłonowych a w wersji z cewkami na głowicy zapłonem steruje ecu poprzez tranzystory w cewkach.          cewki możesz zmierzyć rezystancję i opryskać wodą i popatrzeć czy nie ma dyskoteki   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | riat   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Gru 2012
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2018, 06:29   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki ludinho1 Tylko jak zmierzyć tą rezystencję? Jak jadę i siądzie 1/4 ( zawsze te same) to wyłączam zapłon na sekundę, włączam  jest o;k. Na drodze nie ma warunków aby coś mierzyć, a jak przyjadę do siebie to już nie ma co mierzyć bo wszystko jest o'k. Miałem już tak, że jak wyprzedzałem sznurek tirów - bo oni tak jeżdżą - dobrze ponad stówą, nagle siadły 2 gary i brak mocy. Zamiast 115 km było 50. I to jest groźne. I tylko z tego powodu się tym zajmuję.
 Auto nie nowe, ma 300 000 z tego połowa to ja. Zagazowane, pali przy 130 10l lpg. Czyli jadę praktycznie za darmo, a jeżdżę dużo. Jeździ mi się nim super, nie przejmuję się, że go ukradną więc parkuję byle gdzie, a nawet jak ukradną to strata niewielka itd. Poza tym lubię tego "grata" bo nigdy mnie nie zawiódł. A miałem już różne auta i różnie to bywało. Gdyby tak można było kupić nową Cari to natychmiast bym kupił.
 Zrobiłem też tak, kupiłem na allegro cewki "z odzysku" zmieniłem na cylindrach 1/4 , było o'k przez kilka dni i wywaliło. Dlatego zacząłem podejrzewać EKU. A ponieważ majstrowanie z EKU to nie takie proste i panowie mechanicy się do takiej robótki nie palą więc postanowiłem zapomnieć. Ale wracam bo mnie to wkurza. To tyle. Może wiesz jak tu zbadać te cewki aby mieć 100% pewności, że są o'k?
 To tyle
 Pozdrawiam
 r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2018, 06:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | miałem to samo, ewidentnie cewka, musiałeś kupić identycznie padnięta albo wymieniłeś dobrą na dobrą, a padnieta nie ruszona  , cewkę mierzy się omomierzem, szczegóły w manualu 
 
   
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez mpoplaw 16-02-2018, 07:01, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | riat   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Gru 2012
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2018, 06:57   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki mpoplaw, niedługo niedziela, mam omomierz więc się tym zajmę
 To tyle
 pozdrówka
 r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2018, 07:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | warto zajrzeć w gniazdo kabla zapłonowego, tam ma się świecić czystą miedzią, jeśli w gnieździe jest śniedź to czyścimy aż będzie się lśniło |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | riat   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Gru 2012
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2018, 07:18   moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki mpoplaw zrobię tak. Ale widzę, że te "obrazki" dotyczą DOHC czyli motoru z 2 wałkami a ja mam SOHC czyli jeden wałek. I o ile wiem chyba nie było auta DOHC bez GDI. Ja mam GLS bez tych dziwactw GDI i może dlatego to auto nie robi mi atrakcji. Z tym GDI to chyba japońcy przekombinowali. W każdym razie panowie od lpg raczej unikają GDI
 Ale wracając do tematu, no nie wiem, nie mam tego manuala ad prądu w Cari żeby poczytać.Z drugiej strony jak do cewek idzie sygnał z ECU, a chyba tak jest bo nie widzę u siebie żadnego "delka" z którego  wychodziły 4 kable do świec i są 2 cewki po jednej na 2 gary to chyba nie ma znaczenia czy jest to motor z jednym czy dwoma wałkami.
 To tyle
 r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |