Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.4 Mivec gaśnie przy obciążeniu
Autor Wiadomość
Master808 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-02-2018, 15:57   2.4 Mivec gaśnie przy obciążeniu

Witam wszystkich! Jestem właścicielem Outlandera MK1 2.4 Mivec 2006 automat. Od jakiegoś czasu moje auto trapi pewien problem. Mianowicie tuż po odpaleniu (zimny silnik, po przestanej nocy) auto bez problemu wchodzi na obroty ssania, pracuje równo itd. Jak tylko przekręcę gwałtownie kierownicą lub włączę klimę czy wrzucę jakiś bieg, obroty zaczynają gwałtownie falować i kończy się zgaśnięciem silnika praktycznie momentalnie lub gaśnie od razu. Później bardzo ciężko kręci i z trudem odpala. Auto zachowuje się tak, jakby nie radziło sobie pod obciążeniem. Sytuacja znika kiedy silnik jest rozgrzany lub kilka razy go odpalę i zgaszę czy mocno przegazuję po odpaleniu.

Zmieniłem już czujnik temperatury- pomogło, ale nie rozwiązało do końca problemu.

Zdjąłem także pasek osprzętu i problem znika całkowicie, pasek wymieniłem, ale to też nie rozwiązało sprawy.

Po podłączeniu do diagnozera wyskakuje tylko błąd sondy lambda Bank 1 Sensor 1 grzałka.

Czy ktoś z was spotkał się z taką sytuacją?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 16-02-2018, 16:05   

Podaj proszę kod błędu jaki wyrzucił. Moim zdaniem któreś łożysko w osprzęcie jest padnięte i stawia duży opór. Trzeba znaleźć które.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Master808 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-02-2018, 21:28   

Też tak myślałem, ale czemu problem znika przy rozgrzanym silniku, albo pojawia się także po wrzuceniu biegu? Kod to P0135.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 16-02-2018, 21:59   

Bo rozgrzane łożysko się rozszerza i stawia mniejszy opór, a automat to kolejne obciążenie dla silnika gdy wrzucisz bieg. Nie wiem tak tylko zgaduję. Trzeba wykluczyć te opcje jak coś.

Niepokojące jest natomiast uszkodzenie sondy korekcyjnej a raczej jej grzałki. Radził bym wymienić bo jak sama sonda padnie a CE dalej będzie świecił to nie zauważysz drugiego błędu.


P.S
Włącz sobie prywatne wiadomości.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 16-02-2018, 22:32   

Moim zdaniem może być w zasadzie pięć możliwości: rolka napinacza, rolka prowadząca, koło klimy, pompa wspomagania no i pompa wody. Jeżeli po zdjęciu paska takie cuda nie mają miejsca to te elementy do sprawdzenia. Jedyne co mnie zastanawia to utrudniony rozruch. Ja bym zaczął od pompy wspomagania skoro problem pojawia się po jej ruszeniu. Myśłałem o krokowcu ale tutaj nie ma takiej przepustnicy jak jest u mnie - przepustnica jest taka sama jak w 2.0 turbo. A w niej krokowca nie ma.

[ Dodano: 16-02-2018, 22:34 ]
Można się pokusić o wyczyszczenie przepustnicy jeszcze ;-)
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Master808 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 17-02-2018, 11:35   

Więc tak. Przepustnica wyczyszczona, wymieniona rolka prowadząca, napinacz, nowa pompa klimy, zostaje tylko pompa wspomagania. Natomiast dziwne jest to, że nawet jeśli nie tknę kierownicy, a wrzucę D lub R to auto i tak spada z obrotów i gaśnie momentalnie.

A skąd pomysł, że to pompa wody? Ona jest przecież napędzana paskiem rozrządu.

[ Dodano: 17-02-2018, 12:43 ]
Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy to nie jest jakiś czujnik, który odpowiada za zwiększenie obrotów, tym samym dawki paliwa i powietrza, podczas większego obciążenia? Bo nawet jeśli byłoby to łożysko na osprzęcie, to silnik powinien trzymać obroty, choćby miało dojść do zerwania paska czy jego spalenia przy zatartym łożysku, no tak mi się wydaje.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 17-02-2018, 18:15   

Skoro zrzucenie paska osprzętu leczy dolegliwości to nad czym tu się zastanawiać?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-02-2018, 20:11   

sprawdź ciśnienie na pompie paliwa.
 
 
Master808 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18-02-2018, 11:02   

Bzyk_R1 napisał/a:
Skoro zrzucenie paska osprzętu leczy dolegliwości to nad czym tu się zastanawiać?


Zastanawiam się co tu jest grane. Jak osprzęt łożyskowany może spowodować takie obciążenie i gaśnięcie silnika, a później trudny rozruch. Silnik ma na tyle mocy, że powinien poukręcać wszystko na swojej drodze, byle utrzymać obroty. Miałem tak kiedyś, że zatarła się klima to aż pasek się stopił i pękł, a silnik pracował do końca równo, nie zgasł nawet.

Dziwne jest także to, że jak ruszę, przejadę 200-300m, stanę to auto zgaśnie. Tak samo jest z wycofaniem z garażu, wrzucę R, wycofam, zatrzymam się i klops. Natomiast wystarczy się przejechać kawałek dalej, lub osiągnąć większe obroty ( ok 3000) i silnik się stabilizuje.

Sprawdzę tą pompę, dzięki za podpowiedź. Myślałem też o wtryskach, albo cewkach ale to jeszcze przede mną do przekopania.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 19-02-2018, 11:00   

Master808 napisał/a:
A skąd pomysł, że to pompa wody? Ona jest przecież napędzana paskiem rozrządu.

Pompa wody napędzana jest za pomocą paska osprzętu.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Master808 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 28-02-2018, 19:54   

Witajcie po przerwie. Sprawdziłem już osprzęt, pompę i niestety nadal stoję w kropce. Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem i sugerował też czujnik spalania stukowego. Zamówiłem i zobaczymy czy coś pomoże. :/
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-03-2018, 10:43   

Master808 napisał/a:
Witajcie po przerwie. Sprawdziłem już osprzęt, pompę i niestety nadal stoję w kropce. Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem i sugerował też czujnik spalania stukowego. Zamówiłem i zobaczymy czy coś pomoże. :/
Ja kiedyś u siebie w 2.0 podejrzewałem uszkodzenie tego czujnika. Na próbę go odłączyłem od ECU i sterownik jakby go nie zauważył. Kultura pracy silnika też się nie zmieniła zbytnio. Dopiero po przejechaniu jakiś 50km po mieście zapalił się CE z błędem uszkodzenie czujnika spalania stukowego. Wnioskuję na podstawie tego że podczas normalnej pracy przy jeździe czujnik ten nie powoduje tak drastycznych objawów.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2018, 19:44   

Master808, sprawdź luzy zaworowe.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Master808 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 06-03-2018, 02:54   

Myślałem już o tym. Dużo przy tym roboty?

Od wczoraj doszedł jeden objaw. Po wymianie akumulatora auto straciło ssanie.. ;( już normalnie ręce mi opadają.

[ Dodano: 06-03-2018, 15:56 ]
Piwor napisał/a:
Master808, sprawdź luzy zaworowe.


Rozmawiałem z mechanikiem i mówił że powinny tam być popychacze hydrauliczne i luz redukowany automatycznie. Czy to prawda?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-03-2018, 17:52   

Master808 napisał/a:
Rozmawiałem z mechanikiem i mówił że powinny tam być popychacze hydrauliczne i luz redukowany automatycznie. Czy to prawda?

Nie, w mivec-u jest regulacja na śrubkę.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.