Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzona uszczelka pod głowicą czy głowica-carisma 4g92
Autor Wiadomość
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 12-10-2017, 21:40   Uszkodzona uszczelka pod głowicą czy głowica-carisma 4g92

Witam,

krótko i zwięźle, płyn chłodniczy przedostawał się nad tłok, przez co na wolnych działał na 3 tłoki, po przygazowaniu lub nagrzaniu na 4. Po wykręceniu zalanej świecy z nad 2 cylindra było czuć po smaku płyn chłodniczy. Wystarczyło, by po jeździe postał z 10-15 min i już po odpaleniu działał na 3 zamiast na 4 tłoki. Po rozgrzaniu norma, mocy nie stracił o dziwo.

Głowica zdemontowana, ale brak śladu na uszczelce by była pęknięta między kanałem chłodzącym. a kom. spalania. Na tulei 2 cylindra też nie ma pęknięcia, więc to nie wina bloku. Pozostanie głowica lub uszczelka - sama uszczelka dziwna, 2 warstwy metalu znitowane, i na to czarna powłoka, tylko, że z czarnej powłoki prawie już nic nie ma.

Pytanie, czy głowica może mieć pęknięcie gdzieś w środku ? ( z zewnątrz nie widać) , a może to przez zniszczoną czarną powłokę na uszczelce?

Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-10-2017, 21:54   

Zawieź głowicę do sprawdzenia szczelności. Jeśli będzie szczelna,to musisz ją planować. Sprawdź również,czy na bloku nie ma wżerów. Jeśli wszystko będzie ok. to nowa uszczelka,i nowe śruby głowicy powinny załatwić sprawę.
_________________

 
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 12-10-2017, 22:23   

Pytanie ostatnie, czy przedostawanie się płynu do komory spalania musi oznaczać pęknięcie/uszczerbek w uszczelce głowicy jeśli byłaby to jej wina? czy może brak tych uszkodzeń wskazuje bezpośrednio na uszk. samej głowicy? Pytam by zaoszczędzić sobie zbędnych kosztów.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 12-10-2017, 22:58   

Tak czy inaczej to musisz dać nową uszczelkę. Tak jak napisał Jacek trzeba zawieźć głowicę do sprawdzenia i do ewentualnego planowania. Takie gdybanie i ewentualne "a może tylko..." w tym przypadku nie ma zastosowania. Ktoś Ci napisze że głowica jest ok, złożysz i okaże się że od nowa trzeba rozbierać. A tak masz jedną robotę a sprawdzone praktycznie wszystko.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 21-02-2018, 20:22   

Dokończę temat. Winowajcą okazał się blok silnika jednak ( i po trochu poprzedni właściciel)
Historia: założyłem głowicę na nowej uszczelce ( wszystko zgodnie z manualem, sprawdzałem długość śrub głowicy czy nie są "rozciągnięte" suwmiarką jak i dokładnie wyczyściłem otwory w bloku właśnie na te śruby. Po złożeniu wszystkiego dalej to samo. Doktor- uszczelniacz do chłodnic o dziwo pomógł, chodził jak marzenie.... przez miesiąc xD Olej zaczął się dostawać do płynu, około 2 l na 30 KM :shock:

Ponowny demontaż głowicy, sprawdzenie uszczelki, głowicy.. nic nie było widać. Chciałem oddać głowicę do sprawdzenia, ale miły Pan z nowo otwartej firmy związanej z głowicami oznajmij : " Nabij w sprężarkę 10 bar, weź pistolet i jakiś gumowy korek wyszukaj, przyłóż to do otworów na śruby od głowicy w bloku i dmuchaj. Jeśli blok pada, to tylko w tych miejscach " tak właśnie wydmuchałem płyn chłodniczy dmuchając w otwory dolne przy 2 tłoku.

Mam wrażenie, że pęknięcie mogło być już od dawna, bo zastanawiało mnie, dlaczego co pół roku muszę zmieniać świece.. wszystko zwalałem na instalację LPG. A wracając... płyn chłodniczy zaczął dostawać się nad tłok dopiero po tym, jak wymieniałem cały rozrząd i odkręcając pompę wody utworzyło się podciśnienie w układzie chłodzenia i wraz z płynem wyleciały jakieś dziwne grudki (widocznie poprzedni właściciel zastosował uszczelniacz do chłodnic, a ja te wszystkie uszczelnienia wypłukałem) . Teraz tak sobie myślę... po co ja ten rozrząd ruszałem xD

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.