[4G63] Wyciek oleju miedzy silnikiem a skrzynią biegów |
Autor |
Wiadomość |
mple [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2006, 23:15 [4G63] Wyciek oleju miedzy silnikiem a skrzynią biegów
|
|
|
Witam
Czy spotkał sie ktos kiedys z tym problemem ? Jesli tak to czy jest problem z wymiana tego zimeringu, dostępnościa ?? Wedlug instrukcji serwisowej silnika jest on pomiedzy blokiem silnika a kołem zamachowym. Jak może być cena tej pierdoły ?
Ubytek jest dosc upierdliwy, nie to ze sie leje, ale ta setke oleju na 100 km ubywa
Mam tez drugie pytanko - czarny wydech - wydaje mi się ze to zbyt bogata mieszanka na wysokich obrotach, czy mozliwe ze sonda lambda nie pracuje w pełnym zakresie ? a może przepływomierz - dodam że jak tak miałem w BMW 325i to wlasnie była to kwestia przeplywomierza i sondy.
model mojego eclipse to 1G 2,0 16V DOHC GS 1993r. |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 30-05-2007, 01:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2006, 21:05
|
|
|
Ciężka sprawa - jeśli to simmering na wale od strony skrzyni, to trzeba cały dół silnika rozebrać - ściągnąć miskę olejową itp. Pracy jest sporo. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-09-2006, 21:12
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ściągnąć miskę olejową |
po 06.92 czyli w 7-bolt nie treba sciągać miski, ale uszczelniacza nie ma w rozsądnych podróbkach - zostaje ori od Japaneze za 100 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mple [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2006, 15:40
|
|
|
no wedlug tej instrukcji serwisowaej silnika (w PDF-ie: engine_4g63_92) strony:102 i 106 wynikalo by ze wystarczy zdjac kolo zamachowe .... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 15:50
|
|
|
parafrazując:
1. Bartek ma zawsze rację
2. jak nie ma racji patrz pkt. 1 |
|
|
|
 |
kaleos
Mitsumaniak Nordschleife rulez

Auto: Eclipse 1G GSX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 243 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-09-2006, 21:45
|
|
|
sorka ze podlacze sie pod temat, ale wlasnie kupilem misie i chyba mam podobny problem. Tez ledwo leci ale jednak. Bylem juz w dwoch warsztach i za uszczelke wolaja sobie 150zl a najgorsze ze za wymianie 600-700zl i auto mam zostawic na 2 dni. Moj wypust to 01.1992 wiec przed 06.1992r. Rozumiem ze to duzo pracy, silnik, skrzynia ale tyle kasy? Czy moze tylko w Szczecinie sie tak cenią?
A co do ori to jesli w Japaneze 100zl to 1/3 mniej niz mi proponowali |
_________________ "Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia" J.C. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-09-2006, 22:23
|
|
|
Ten uszczelniacz to naprawdę duża robota wymagająca wyjęcia skrzyni biegów, zdjęcia koła zamahowego, sprzęgła i miski olejowej. Mi w garażowych warunkach zajęła 2 wieczory.... Porządnie wykonana taka praca POWINNA kosztować min. 500 zł....
Krzyzak, chciałbym żeby tak było |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mple [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2006, 11:28
|
|
|
no ja sobie daje spokoj z tym, dolewki to ok 2 setki na 700 - 800 km wiec przy mojej jezdzie nie robi mi to problemu a na bagnet i tak w takich autach trzeba czesto spogladac bo taka specyfika silnikow wysokoobrotowych. ...Co innego jak by lecialo litr na 1000 km. |
|
|
|
 |
zieli [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2007, 23:03
|
|
|
witam mam chyba ten sam problem przynajmniej tak mi sie wydaje ze leci mi z łaczenia skrzyni z silnikiem tuz pod aparatem (uszczelke pod aparatem wymieniłem) jak odpale silnik to widac jak olej sie zbiera czy moze jest to cos innego i czy pomogło by zaklejenie tej dziury silikonem. potrzebuje pomocy bo naprawde mocno leci |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 10:40
|
|
|
Spróbuj może wlać jakiegoś ceramizera? napewno nie zaszkodzi a może pomoże:) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-05-2007, 11:10
|
|
|
Nieststy może również z uszczelki pod głowicą dawać olejem |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 11:24
|
|
|
Bartek napisał/a: | Nieststy może również z uszczelki pod głowicą dawać olejem | ... albo z góry, spod pokrywy zaworów. Jeśli pamiętasz, tak właśnie było u mnie. Góra czysta, a cały dół zarzygany olejem. Dopiero po zdjęciu głowicy wyszło na jaw, że to jednak spod dekla się lało. |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 16:15
|
|
|
u mnie bylo podobnie... diagnoza w serwisie mitsu brzmiala: "pekniety blok, skrzynia i miska"... a po wymianie uszczelki pokrywy zaworow suchutko nie ufam serwisom mitsu... |
|
|
|
 |
zieli [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 16:42
|
|
|
wlałem juz srodek uszczelniajacy ale nic nie pomogło ale tak sobie mysle czy to jest mozliwe zeby olej leciał z łaczenia bo jesli tak to chyba całe sprzegło jest zalene olejem a tak nie powinno byc wiec mysle sobie ze jest to moze uszczelka pod głowica albo moze z pod pokrywy zaworów ale jak wymieniałem uszczelniacz w aparacie nie widziałem zadnego zacieku z pod pokrywy zaworów, czy mozna to jakos sprawdzic. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-05-2007, 00:52
|
|
|
zieli, najlepiej jakbyś zdjęcie zrobił.
Z uszczelniacza wału przy skrzyni raczej nie - skoro widzisz olej nad skrzynią. Jakby go docisk tam chlapał to byś nie ruszyl z miejsca bo całe sprzęgło w oleju.
Dolewanie uszczelniacza do silnika to kiepski pomysł. Wycieku nie zatamuje a silnik nie lubi takich specyfików.
Ceramizer tym bardziej - on ma wogóle zupełnie inne działanie.
Wytrzyj wszystko do sucha, odpal na chwilę i obserwuj |
|
|
|
 |
|