Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.0 benzyna 1998 Biegi raz dobrze wchodzą raz źle
Autor Wiadomość
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-03-2018, 16:52   Galant 2.0 benzyna 1998 Biegi raz dobrze wchodzą raz źle

Witam

Może ktoś z Was miał podobny problem. Po bardziej dynamicznej jeździe niż zwykle na odcinku może 2km, zwalnianie, zmiana biegów itp. biegi zaczęły ciężko wchodzić, dalej jechałem spokojnie i o dziwo biegi po paru kilometrach zaczęły wchodzić gładko, potem znowu pojawiła się problem i odpuszczał itp itd. Teraz raz jest dobrze raz źle. Dodam że jak bardzo powolutku wrzucam jakiś bieg przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle to trafiam na moment zgrzytanie, innym razem wchodzą gładko. Problem znika i pojawia się, ale zauważyłem że gdy jeżdżę na wyższych obrotach to problem pojawia się częściej. Pompowanie sprzęgłem nie pomaga. Już zaczyna mnie to mocno irytować.....

Czy to tarcza sprzęgła w jakiś dziwny sposób się zawiesza? czy może łożysko wyciskowe raz działa raz nie? wodziki, wybieraki, synchronizatory? Łapa sprzęgła?
Co sprawdzić?

Bardzo proszę o pomoc, sugestię co może być nie tak zanim wybiorę się do fachowca.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2018, 17:31   

Zaczac od kontroli stanu oleju w skrzyni, potem wymiana plynu w ukladzie sprzegla
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-03-2018, 17:41   

robertdg napisał/a:
Zaczac od kontroli stanu oleju w skrzyni, potem wymiana plynu w ukladzie sprzegla


W skrzyni wycieków nie ma, olej w skrzyni ma jakieś 3 lat.

W układzie sprzęgła olej ok i sądzę że zapowietrzony nie jest skoro pompowanie sprzęgłem nic nie dawało.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2018, 18:06   

tcr napisał/a:
W skrzyni wycieków nie ma, olej w skrzyni ma jakieś 3 lat.
Pewien jestes ze jest odpowiedni stan?

W ukladzie sprzegla plyn wymienia sie raz na 2 lata
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-03-2018, 19:22   

problem z biegami pojawił się nagle, potem wymieniałem osłonę przekładni, mechanik zajrzał i stwierdził że wycieków nie ma, znajomy wiec nie mam powodu mu nie wierzyć. Raczej mało prawdopodobne by gdzieś nagle wyciekł. A i jeszcze w nawiasie wspomnę że w skrzynie biegów a przynajmniej w zdecydowanej większości nie ma łożysk o wymiarach znormalizowanych - czego właśnie dowiedziałem się o owego mechanika - więc łożyska do skrzyni to na 90% ASO
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-03-2018, 20:01   

a mocowanie cięgien nie jest połamane? - pęka czasami w tych autach i trzeba spawać
mowa o tym:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2018, 20:37   

tcr napisał/a:
A i jeszcze w nawiasie wspomnę że w skrzynie biegów a przynajmniej w zdecydowanej większości nie ma łożysk o wymiarach znormalizowanych - czego właśnie dowiedziałem się o owego mechanika - więc łożyska do skrzyni to na 90% ASO
Tu napisze tylko tyle :lol: :lol: :lol:
W temacie skrzyn do Galanta jest znacznie wiecej na ten temat napisane i to nie jakies "wydumki"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-03-2018, 20:59   

tcr napisał/a:
w zdecydowanej większości nie ma łożysk o wymiarach znormalizowanych - czego właśnie dowiedziałem się o owego mechanika - więc łożyska do skrzyni to na 90% ASO

Ale komedia
robertdg napisał/a:
Zaczac od kontroli stanu oleju w skrzyni, potem wymiana plynu w ukladzie sprzegla

Właśnie tak
tcr napisał/a:
Dodam że jak bardzo powolutku wrzucam jakiś bieg przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle to trafiam na moment zgrzytanie

Zgrzytanie objawy nie do konca wysprzeglone sprzęgło mozliwe że docisk juz nie działa jak nalezy synchronizatory mało prawdopodobne
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10687
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-03-2018, 09:04   

milo napisał/a:
tcr napisał/a:
Dodam że jak bardzo powolutku wrzucam jakiś bieg przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle to trafiam na moment zgrzytanie

Zgrzytanie objawy nie do konca wysprzeglone sprzęgło mozliwe że docisk juz nie działa jak nalezy synchronizatory mało prawdopodobne

Dokłądnie coś z dosciskiem.
Odkręć odpowietrznik na wysprzegliku i pozwól niech płyn wycieka a ty dolewaj do zbiorniczka. w ten sposób wymienisz płyn i od razu odpowietrzysz układ.
Możesz spróbować pożniej podregulować skok na pedale pod kierownica... ale najpierw sprawdz poziom oleju w skrzyni ....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-03-2018, 18:59   

Marcino napisał/a:
milo napisał/a:
tcr napisał/a:
Dodam że jak bardzo powolutku wrzucam jakiś bieg przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle to trafiam na moment zgrzytanie

Zgrzytanie objawy nie do konca wysprzeglone sprzęgło mozliwe że docisk juz nie działa jak nalezy synchronizatory mało prawdopodobne

Dokłądnie coś z dosciskiem.
Odkręć odpowietrznik na wysprzegliku i pozwól niech płyn wycieka a ty dolewaj do zbiorniczka. w ten sposób wymienisz płyn i od razu odpowietrzysz układ.
Możesz spróbować pożniej podregulować skok na pedale pod kierownica... ale najpierw sprawdz poziom oleju w skrzyni ....


Ciekawy patent na odpowietrzenie - zacznę od tego, poziomu nie sprawdzę bez podniesienia, to zrobię w następnej kolejności

[ Dodano: 08-03-2018, 19:10 ]
robertdg napisał/a:
tcr napisał/a:
A i jeszcze w nawiasie wspomnę że w skrzynie biegów a przynajmniej w zdecydowanej większości nie ma łożysk o wymiarach znormalizowanych - czego właśnie dowiedziałem się o owego mechanika - więc łożyska do skrzyni to na 90% ASO
Tu napisze tylko tyle :lol: :lol: :lol:
W temacie skrzyn do Galanta jest znacznie wiecej na ten temat napisane i to nie jakies "wydumki"


jak możesz to podrzuć mi link do poczytania na ten temat - podobno jest tak że części z różnych skrzyń biorą i składają sprawną, co wcale nie oznacza że będzie źle. Może o tym świadczyć to że firmy które zajmują się regeneracją biorą starą skrzynię na wymianę - niby po co zepsutą mam oddawać?! Cena oddania starej jest dużo wyższa. Nikt przecież nie powie prawdy jak chodzi o kasę.

[ Dodano: 08-03-2018, 19:13 ]
Krzyzak napisał/a:
a mocowanie cięgien nie jest połamane? - pęka czasami w tych autach i trzeba spawać
mowa o tym:
Obrazek


Dziś cały dzień śmigałem i było ok - istna komedia z tymi biegami

[ Dodano: 08-03-2018, 19:20 ]
Dziękuję wszytki za dołączenie do tematu.
Wiem teraz od czego zacząć - a już się rozglądałem za skrzynią

Jeszcze wspomnę o jednej sytuacji - jakieś 2 lata temu jak robiłem długą trasę i przez długi czas tylko 5 bieg i spore obroty - po zatrzymaniu i próbie ruszenia biegi chodziły naprawdę ciężko i po dość krótkiej chwili już normalnie - po prostu jaja

Pozdrawiam wszyskich i dam znać jak coś znajdę
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-03-2018, 20:30   

tcr napisał/a:
jak możesz to podrzuć mi link do poczytania na ten temat

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41595
tcr napisał/a:
podobno jest tak że części z różnych skrzyń biorą i składają sprawną, co wcale nie oznacza że będzie źle. Może o tym świadczyć to że firmy które zajmują się regeneracją biorą starą skrzynię na wymianę - niby po co zepsutą mam oddawać?! Cena oddania starej jest dużo wyższa. Nikt przecież nie powie prawdy jak chodzi o kasę.
To sa tylko domysły spiskowo-konspiracyjne, zasada jest prosta, kazdy element idacy na regeneracje wymaga wymiany na taki z reguly nadajacy sie do regeneracji - chodzi o utrzymanie stanu towarowego, dlatego wielu podkresla ze jezeli element nie nadaje sie do regeneracji to kaucja przepada.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.