Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wyciek plynu chlodniczego z silnika
Autor Wiadomość
Vtec88 
Mitsumaniak
02828/KMM


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 122
Skąd: Tczew
Wysłany: 09-03-2018, 15:38   wyciek plynu chlodniczego z silnika

witam
Co moze byc przyczyna wycieku plynu z tego miejsca?

Po rozgrzaniu silnika mocno cieknie plyn chlodniczy z okolic skrzyni biegow, silnik sie zagrzewa..

film:
https://m.youtube.com/watch?v=h1WS49S1ydY
https://m.youtube.com/watch?v=hGufLY_rzpM
_________________
Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca :-)
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-03-2018, 16:36   

Wygląda na oringi na okularach - pod aparatem zapłonowym jest taka dwururka i czasem tam oringi parcieją i puszczają. Ew. każda inna rurka w okolicy - ogrzewanie przepustnicy, nagrzewnica.
 
 
Vtec88 
Mitsumaniak
02828/KMM


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 122
Skąd: Tczew
Wysłany: 09-03-2018, 16:58   

a pompa wody mogla sie skonczyc ? bo w ogole nie ma chlodzenia... po przejechaniu kilku kilometrow wskazowka na czerwonym i dym z pod maski...
Dodam, ze plyn dopiero zaczyna kapac jak sie silnik rozgrzeje
_________________
Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca :-)
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-03-2018, 17:47   

Skoro nie ma obiegu bo plyn sie ulatnia to jak chcesz aby chlodzenie bylo sprawne, co uzupelnisz to zdazy wyleciec, rozbieraj puszki filtra powietrza, uzupelniaj plyn i obserwuj szukajac miejsca wycieku, pozniej nalezy naprawic co trzeba
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-03-2018, 21:10   

Vtec88 napisał/a:
a pompa wody mogla sie skonczyc
jest z drugiej strony silnika
 
 
Vtec88 
Mitsumaniak
02828/KMM


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 122
Skąd: Tczew
Wysłany: 10-03-2018, 11:26   

wiec tak po rozebraniu aparatu i dojscia do zrodla wycieku widze ze woda leci od rozrzadu czyli pompy i plynie pomiedzy glowicami i wylatuje pod aparatem kolo skrzyni

jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ?
_________________
Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca :-)
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-03-2018, 12:20   

Vtec88 napisał/a:
jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ?

Mało możliwe... raczej na gół poleci bo pompa jest na bloku silnika
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-03-2018, 12:48   

Nie widziałem jeszcze czegoś takiego, ale nie wykluczam.
Tak wygląda dziura po zdjętej pompie. Teoretycznie jest możliwość, żeby tam ciekło i przedostawało się na skrzynię.
 
 
Vtec88 
Mitsumaniak
02828/KMM


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 122
Skąd: Tczew
Wysłany: 10-03-2018, 13:17   

no to nie mam pojecia skad ten wyciek. Juz chyba czas na zyletki...
_________________
Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca :-)
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-03-2018, 15:53   

Vtec88 napisał/a:
jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ?
Nie, gdyby pompa byla nieszczelna wyciek bylby w okolicy sprezarki klimatyzacji, ale skoro cieknie pod apatratem zaplonowym, to wypadaloby przejrzec rurki po tej stronie silnika, rura 10034 to lacznik w bloku silnika od pompy wody, moze oringi na niej sa uszkodzone


Najlepiej uzupelnic uklad chlodzenia i podac mu cisnienie robocze, wtedy napewno wyciek sie pokaze
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 10-03-2018, 19:20   

I na ciepłym bo materiał się rozszerza.
 
 
Vtec88 
Mitsumaniak
02828/KMM


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 122
Skąd: Tczew
Wysłany: 10-03-2018, 19:54   

robertdg napisał/a:

Najlepiej uzupelnic uklad chlodzenia i podac mu cisnienie robocze, wtedy napewno wyciek sie pokaze

wyciek nastepuje nawet na zimnym silniku zaraz po wlaniu plynu..
_________________
Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca :-)
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-03-2018, 20:02   

robertdg, znacznie częściej cieknie z oringów zaznaczonych na rysunku jako 10199P
to są te "okularki" od nagrzewnicy o których mówiłem na samym początku i dlatego stawiałem na nie
są dokładnie pod aparatem zapłonowym
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-03-2018, 20:22   

Radzę jednak sprawdzić rurkę o nr 10034, widywałem już przypadki jej przegnicia, bo jest z cienkiej blachy i w słabo przewiewnym miejscu i po prostu potrafi przegnić na wylot. To by tłumaczyło natychmiastowy wyciek po wlaniu wody/płynu.
 
 
Vtec88 
Mitsumaniak
02828/KMM


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 122
Skąd: Tczew
Wysłany: 10-03-2018, 21:51   

Hugo napisał/a:
Radzę jednak sprawdzić rurkę o nr 10034, widywałem już przypadki jej przegnicia, bo jest z cienkiej blachy i w słabo przewiewnym miejscu i po prostu potrafi przegnić na wylot. To by tłumaczyło natychmiastowy wyciek po wlaniu wody/płynu.


Wyciek jest z tego miejsca


wiec bardzo prawdopodobne, ze to ta rurka
woda leci miedzy glowicami i wyplywa na skrzynie pod aparatem
_________________
Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca :-)
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.