wyciek plynu chlodniczego z silnika |
Autor |
Wiadomość |
Vtec88
Mitsumaniak 02828/KMM

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 09-03-2018, 15:38 wyciek plynu chlodniczego z silnika
|
|
|
witam
Co moze byc przyczyna wycieku plynu z tego miejsca?
Po rozgrzaniu silnika mocno cieknie plyn chlodniczy z okolic skrzyni biegow, silnik sie zagrzewa..
film:
https://m.youtube.com/watch?v=h1WS49S1ydY
https://m.youtube.com/watch?v=hGufLY_rzpM |
_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-03-2018, 16:36
|
|
|
Wygląda na oringi na okularach - pod aparatem zapłonowym jest taka dwururka i czasem tam oringi parcieją i puszczają. Ew. każda inna rurka w okolicy - ogrzewanie przepustnicy, nagrzewnica. |
|
|
|
 |
Vtec88
Mitsumaniak 02828/KMM

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 09-03-2018, 16:58
|
|
|
a pompa wody mogla sie skonczyc ? bo w ogole nie ma chlodzenia... po przejechaniu kilku kilometrow wskazowka na czerwonym i dym z pod maski...
Dodam, ze plyn dopiero zaczyna kapac jak sie silnik rozgrzeje |
_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-03-2018, 17:47
|
|
|
Skoro nie ma obiegu bo plyn sie ulatnia to jak chcesz aby chlodzenie bylo sprawne, co uzupelnisz to zdazy wyleciec, rozbieraj puszki filtra powietrza, uzupelniaj plyn i obserwuj szukajac miejsca wycieku, pozniej nalezy naprawic co trzeba |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-03-2018, 21:10
|
|
|
Vtec88 napisał/a: | a pompa wody mogla sie skonczyc | jest z drugiej strony silnika |
|
|
|
 |
Vtec88
Mitsumaniak 02828/KMM

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10-03-2018, 11:26
|
|
|
wiec tak po rozebraniu aparatu i dojscia do zrodla wycieku widze ze woda leci od rozrzadu czyli pompy i plynie pomiedzy glowicami i wylatuje pod aparatem kolo skrzyni
jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ? |
_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-03-2018, 12:20
|
|
|
Vtec88 napisał/a: | jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ? |
Mało możliwe... raczej na gół poleci bo pompa jest na bloku silnika |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2018, 12:48
|
|
|
Nie widziałem jeszcze czegoś takiego, ale nie wykluczam.
Tak wygląda dziura po zdjętej pompie. Teoretycznie jest możliwość, żeby tam ciekło i przedostawało się na skrzynię.
 |
|
|
|
 |
Vtec88
Mitsumaniak 02828/KMM

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10-03-2018, 13:17
|
|
|
no to nie mam pojecia skad ten wyciek. Juz chyba czas na zyletki... |
_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-03-2018, 15:53
|
|
|
Vtec88 napisał/a: | jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ? | Nie, gdyby pompa byla nieszczelna wyciek bylby w okolicy sprezarki klimatyzacji, ale skoro cieknie pod apatratem zaplonowym, to wypadaloby przejrzec rurki po tej stronie silnika, rura 10034 to lacznik w bloku silnika od pompy wody, moze oringi na niej sa uszkodzone
Najlepiej uzupelnic uklad chlodzenia i podac mu cisnienie robocze, wtedy napewno wyciek sie pokaze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 10-03-2018, 19:20
|
|
|
I na ciepłym bo materiał się rozszerza. |
|
|
|
 |
Vtec88
Mitsumaniak 02828/KMM

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10-03-2018, 19:54
|
|
|
robertdg napisał/a: |
Najlepiej uzupelnic uklad chlodzenia i podac mu cisnienie robocze, wtedy napewno wyciek sie pokaze |
wyciek nastepuje nawet na zimnym silniku zaraz po wlaniu plynu.. |
_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2018, 20:02
|
|
|
robertdg, znacznie częściej cieknie z oringów zaznaczonych na rysunku jako 10199P
to są te "okularki" od nagrzewnicy o których mówiłem na samym początku i dlatego stawiałem na nie
są dokładnie pod aparatem zapłonowym |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-03-2018, 20:22
|
|
|
Radzę jednak sprawdzić rurkę o nr 10034, widywałem już przypadki jej przegnicia, bo jest z cienkiej blachy i w słabo przewiewnym miejscu i po prostu potrafi przegnić na wylot. To by tłumaczyło natychmiastowy wyciek po wlaniu wody/płynu. |
|
|
|
 |
Vtec88
Mitsumaniak 02828/KMM

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10-03-2018, 21:51
|
|
|
Hugo napisał/a: | Radzę jednak sprawdzić rurkę o nr 10034, widywałem już przypadki jej przegnicia, bo jest z cienkiej blachy i w słabo przewiewnym miejscu i po prostu potrafi przegnić na wylot. To by tłumaczyło natychmiastowy wyciek po wlaniu wody/płynu. |
Wyciek jest z tego miejsca
wiec bardzo prawdopodobne, ze to ta rurka
woda leci miedzy glowicami i wyplywa na skrzynie pod aparatem |
_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 |
|
|
|
 |
|