Swiatla dzienne |
Autor |
Wiadomość |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 15-03-2018, 12:13 Swiatla dzienne
|
|
|
jako ze zakupilem siobie dzienne i w trakcie montazu jestem szukam przewodu ktory podaje napiecie gdy na manetce wlaczy sie system AUTO
Automa mi dziala ale nie chce podlaczyc sterowanie pod postojowki bo wtedy zawsze beda sie palic dziennn gdy automat wylaczy mijania (wtedy wylaczaja sie tak ze postojowki)
wiec wymyslilem tak :
sterowanie przekaznika rozwiernego podlanczam pod postojowki a podanie napiecia stalego podlanczam pod zwykly przekaznik gdzie sterowanie wlasnie bedzie wlanczane po podaniu napiecia gdy na manetce wlacze AUTO
Wtedy bedzie to dzialac taka jak powinno byc w kazdym aucie
na OFF nie ma zadnych swiatel
na AUTO steruje automat
a reszte sam manualnie wlanczam postojowe lub mijania/drogowe
chyba ze ktos ma inny pomysl na podlanczenie tego |
|
|
|
 |
kruhy84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-03-2018, 12:21
|
|
|
najprościej to zaklej czujnik zmierzchu, odepnij kostę od lampy i sprawdź miernikiem gdzie pojawi się napięcie po przełączniu na AUTO. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 15-03-2018, 12:45
|
|
|
juz wstepnie sprawdzalem w skrzynce kolo silnika
kolo przekaznika swiatel pojawia sie napiecie 5V ale pozniej maleje do 0 |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 15-03-2018, 17:22
|
|
|
Także niebawem planuję zamontować DRL. Niech się tylko trochę chociaż ociepli bo w garażu mam jak w kostnicy co w połączeniu z wjazdem na wózku pod samochód tak mnie się właśnie kojarzy
Z tego co wiem to wg. przepisów te lampy powinny się zapalać wraz z włączeniem prądu kluczykiem. Tak zamierzam to zrobić. |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 15-03-2018, 18:37
|
|
|
W trybie Auto nie ma jakiegoś dodatkowego napięcia. Tryb Auto robi za nas to, co bez niego robi się manetka, na postawie sygnału z czujnika zmierzchu. Instrukcja w rękę i będziecie wszystko wiedzieć. DRL mają się zapalić po włączeniu zapłonu, a wyłączyć po zapaleniu postojowych lub mijania. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez brylekVFR 15-03-2018, 23:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 15-03-2018, 19:28
|
|
|
brylekVFR napisał/a: | ... co bez niego robi się manetka na postawie sygnału z czujnika zmierzchu... |
Manetką to się włącza światła ręcznie bez względu na sygnał z czujnika. To drugie zdanie to w ogóle jest dziwne. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 15-03-2018, 20:37
|
|
|
brylekVFR napisał/a: | W trybie Auto nie ma jakiegoś dodatkowego napięcia. Tryb Auto robi tylko za nas to co bez niego robi się manetka na postawie sygnału z czujnika zmierzchu. Instrukcja w rękę i będziecie wszystko wiedzieć. DRL mają się zapalić po włączeniu zapłonu, a wyłączyć po zapaleniu postojowych lub mijania. |
to po co ten Automat jest
to bez sensu bo np stojac z autem na parkingu z wlaczonym silnikiem po co maja wszyscy widziec z daleka ze auto na chodzie !!!
napewno podaje napiecie z manetki po wlaczeniu AUTO
bede musial po swietach wziasc sie za rozebranie dolu kolumny kierownicy i popatrzec na przewody
u kolegi w megance jest fabrycznie tak jak ja chce miec |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10739 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-03-2018, 23:07
|
|
|
No dobrxe pisze. Sterownik DRL powinien je włączyć po zapłonie lub zapaleniu silnika np można sygnał z alternatora co idzie na kontrolkę.
Gdy masz na AUTO światka to jeździsz na dziennych ale gdy czujnik zmierzchu zapali mijania to moduł DRL automatycznie powinien je odłączyć. Cała filozofia. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 15-03-2018, 23:17
|
|
|
kajos napisał/a: | to po co ten Automat jest |
Nie będę się rozpisywał jak działa tryb Auto, od tego jest instrukcja.
kajos napisał/a: | napewno podaje napiecie z manetki po wlaczeniu AUTO |
W trybie tym nie jest wystawiany żaden sygnał.
kajos napisał/a: | to bez sensu bo np stojac z autem na parkingu z wlaczonym silnikiem po co maja wszyscy widziec z daleka ze auto na chodzie !!! |
"Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych)."
kajos napisał/a: | u kolegi w megance jest fabrycznie tak jak ja chce miec |
Też tak się da. Tylko musza być zwykłe lampy, nie ksenon.
Odpalam samochód z zaciągniętym ręcznym, światła są zgaszone. Gdy ręczny spuszczę zapalają się światła, DRL lub mijania, zależy od natężenia światła zewnętrznego.
kajos napisał/a: | bede musial po swietach wziasc sie za rozebranie dolu kolumny kierownicy i popatrzec na przewody |
Nic tam szczególnego nie znajdziesz, wszystko jest pod maską.
Ja mam jak kolega w megance, musisz znaleźć kogoś kto Ci zaprogramuje ETACS. Inaczej pozostaje montaż zestawów uniwersalnych. Ale wtedy DRL zapalą się po zapłonie, odpaleniu silnika. Inaczej nie widzę sensy montażu DRL |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez brylekVFR 15-03-2018, 23:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 15-03-2018, 23:20
|
|
|
bede kombinowac cos
[ Dodano: 15-03-2018, 23:25 ]
Marcino napisał/a: |
Gdy masz na AUTO światka to jeździsz na dziennych ale gdy czujnik zmierzchu zapali mijania to moduł DRL automatycznie powinien je odłączyć. Cała filozofia. |
Tak dokladnie teraz dziala to
mi jednak zalezy aby to ja decydowal czy DRL chce wlaczyc czy nie |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 15-03-2018, 23:32
|
|
|
Proste podłączanie. Kup sobie taki moduł:
http://allegro.pl/polski-...5332957220.html
Wprowadzasz mała modyfikację, na przewodzie zasilającym dajesz przekaźnik normalnie zwarty, sygnał do rozłączenia możesz wziąść z czujnika ręcznego. Jak ręczny zaciągnięty DRL nie świeca.
Reszta jak w instrukcji montażu, czyli podpinasz się pod np. postojówki. Jeżeli tryb Auto zapali światła, DRL zgasną. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 16-03-2018, 00:40
|
|
|
no wlasnie chcialem nie montowac zadnego dodatkowego wylacznika
mialem wlasnie w planie zastosowac 1 przekaznik zwierny i 1 przekaznik rozwieryny |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10739 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-03-2018, 06:43
|
|
|
Bez sensu z tym ręcznym.... zaciagniesz na górce na chwilę albo na swiatłach i zgasna...
Po to są DRL zeby się paliły i zeby nie musieć pamietać o nich. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 16-03-2018, 07:30
|
|
|
Z sensem czy bez, już wedle własnego uznania. Podpowiadam tylko taką opcję. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kruhy84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16-03-2018, 09:40
|
|
|
njaprościej i najbanalniej to pociągnąć sobie przewód do kabiny, założyć wyłącznik i w razie potrzeby wyłączać.
a swoją drogą to postój z załączonym silnikiem powyżej minuty jest w Polsce zabroniony |
|
|
|
 |
|