[EA2A 2.0] Błąd 23-czujnik TDC |
Autor |
Wiadomość |
fredfm
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Grybów
|
Wysłany: 04-01-2012, 07:53
|
|
|
Spróbuje dzisiaj z tą masą, tym bardziej że objawy pojawiają się tylko przy jeździe pod górkę... Dziękuję za pomoc!! |
|
|
|
 |
GAL
Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 39 Skąd: Biała
|
Wysłany: 15-01-2012, 13:15
|
|
|
Mam pytanie odnośnie czujnika halla ( POŁOŻENIA WAŁU ) czy pasuje zamiennie do EA 4g63 z np 2,5 lub carismy?
Szukałem na alledrogo i jest drogo, jest kilka sztuk i różnią się kostkami.
Widziałem jeden z 2,5 i wizualnie jest taki sam ale czy technicznie będzie pasował i czy będzie poprawnie pracował?
[ Dodano: 18-01-2012, 09:46 ]
Dzięki za brak odpowiedzi: kupiłem czujnik i z 200% pewnością stwierdzam, ze z 2.5 do 2.0 nie pasuje
Zamienię czujnik halla z 2.5 6A13 na 2.0 4G63 |
_________________ był GALANT 4D68 '93
jest CARISMA F8QT '97
jest GALANT 4G63 '97 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 16-06-2014, 11:55
|
|
|
Wczoraj podczas gwałtownego przyspieszania na benzynie auto jakby lekko "strzeliło" i zapaliła się kontrolka CE. Po pewnym czasie zgasła i obecnie nie świeci.
Po odczytaniu kodu - 23 czyli ten czujnik. Zresetowałem ECU i wyczyściłem błąd.
Jak zinterpretować takie pojedyncze zapalenie się tej kontrolki i zgaśnięcie?
Czy mogą mieć na to wpływ przewody WN - nie jestem ich pewny.
W temacie był opis jak go "zregenerować". Poprawiłem wszystkie luty zapobiegawczo. |
|
|
|
 |
Tomaszowski
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-06-2014, 12:27 Błąd 23- ale nietypowe objawy
|
|
|
Jak w temacie. Spinacz w dłoń i wymrugane- błąd 23-czujnik wałka rozrządu. Niby standard. Tematów podobnych było kilka, ale objawy są nietypowe. Tydzień temu podczas jazdy zdechł -oczywiście zamrugał "czek". Odpalał i gasł. Po 10 minutach odpalił-dojechałem do domu-dzięki temu forum znalazłem manual jak zregenerować czujnik-poprawiłem styki i tydzień było ok. Wczoraj znowu podczas jazdy "czek", dziś też. Dziwne jest to, że zawsze po przejechaniu około 5km pojawia się błąd. Samochód gaśnie. Odpala i gaśnie ponownie. Po kilku minutach jednak zapala i mogę jechać nawet 100km i auto chodzi jak powinno. Zanim wymienie czujnik chciałbym się zapytać czy Waszym zdaniem to na pewno jego wina? Czy ten błąd może oznaczać coś innego niż czujnik wałka rozrządu? Na zimnym odpala-po 5km zdycha, po 10 minutach odpala i później działa wszystko jak należy. Jedyny bład "wymrugany" to ten 23. Tak jak pisałem- poprawiłem luty w czujniku, sprawdziłem styki w kostce-wszystko jest ok... |
_________________
 |
|
|
|
 |
leszekh
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA5A 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2012 Posty: 24 Skąd: ok. Tarnowa obecnie KRK
|
Wysłany: 18-06-2014, 14:15
|
|
|
Miałem podobnie. Winna była jednak nóżka od elementu pod magnesem, urwana nad płytką drukowaną. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 18-06-2014, 14:33
|
|
|
a czy to nie jest bląd WAŁU rozrzadu?
22 to czujnik wałka rozrzadu
23 to czujnik walu rozrzadu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
co prawda rozpiska dla carismy ale bledy w galu takie same raczej byc powinny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomaszowski
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-06-2014, 16:52
|
|
|
Wg informacji znalezionej na tym forum jest odwrotnie-22-wał, 23 wałek
"22- czujnik położenia wału Jest to (podobnie jak następny czujnik) zespół: tarcza kodowa + fotodioda i dioda świecąca. Na jego podstawie ustalana jest aktualna pozycja wału korbowego, a co za tym idzie, który wtryskiwacz ma dać paliwo, na której świecy powinien być zapłon itd. Jest zespolony z aparatem zapłonowym. .
23- czujnik TDC 1 cylindra Określa moment, kiedy 1 cylinder jest w TDC (Top Dead Centre), czyli kiedy jest w cyklu sprężania - maksymalnie podniesiony do góry, tuż przed zapłonem."
O ile dobrze rozumiem oczywiście- w innym temacie ktoś to potwierdził...
[ Dodano: 18-06-2014, 16:56 ]
Ponownie poprawiłem-tym razem wszystkie luty na czujniku-objaw ten sam-zauważyłem że jak wkręcam go na większe obroty, to szybciej wywala mi błąd. Jak zgaśnie - odczekam kilka minut i zapali to jadąc delikatnie jedzie ok. Jak przycisnę powyżej 4000obrotów- znowu "czek" i zdycha... |
_________________
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 18-06-2014, 18:11
|
|
|
sorry.
faktycznie ja glupotę palnełem :-/
podobne angielskie nazwy i numery błedu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomaszowski
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-06-2014, 18:46
|
|
|
spoko też się długo nad tym zastanawiałem zanim rozszyfrowałem
Pytanie - na alledrogo widzę czujniki od v40 i hundai itp-wygladają tak samo-te co wygladają tak samo będą pasować. Są też inne-okrągłe z logo volvo-niby inne, ale wtyczka na końcu kabla taka sama i poza obudową która nie wchodzi w głowice wygląda tak samo-będzie pasował? Sprawdzał ktoś?
Ewentualnie Carisma 1,6 itp-te akurat wyglądają identycznie-a są tańsze...
Do 2,0 i 2,4 od gala są na pewno te same ale zastanawia mnie jakie jeszcze by podeszły...
[ Dodano: 18-06-2014, 20:57 ]
dla potomnych-od 2,0 z volvo s/v40 ten okrągły nie pasuje-te same kable, mocowanie ok, ale jest o około 1mm za szeroki i nie wchodzi. Własnie sprawdzam czy po rozebraniu jest taki sam... (z ciekawości tym razem bardziej...
[ Dodano: 19-06-2014, 00:35 ]
leszekh pełne uznanie Kolego!
Trafiłeś w 10tkę! Dziękuję!
Przyczyną moich problemów z czujnikiem były pęknięte lutowania tak jak opisałeś-diody! Teraz śmiga jak należy. Dla potomnych-ostrożnie lutujcie żeby nie zrobić mostków!!! Pomimo że nie widać pęknięc gołym okiem to pod lupą jak poruszamy diodą między płytka a magnesem widać mikro szczelinę-warto poprawić luty i tam! Teraz silnik pracuje równiej, pięknie się wkręca ect. Dla bezpieczeństwa, aby znowu nie było problemu z tym że dioda się "poluzuje" delikatnie (!!!) skleiłem wszystko poxipolem. 20km i jest super. Jutro trasa 400km więc dam znać czy problem definitywnie jest już za mną
Do wszystkich-poprawiajcie wszystkie luty, nawet te które wyglądają idealnie!
Pozdrawiam, dziękuję, dobranoc! |
_________________
 |
|
|
|
 |
smakowy
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT VIII 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-03-2018, 20:37
|
|
|
Cześć koledzy. Postanowiłem odkopać temat, ponieważ mam problem z błędem 23. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu na nowy i po godzinie jazdy znowu CE i błąd 23. Co dalej sprawdzać? Kable, wtyczki? Rozważę każdą opcję więc walcie śmiało. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-03-2018, 20:39
|
|
|
Fundamentalne pytanie, czujnik to zamiennik czy oryginał |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
smakowy
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT VIII 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-03-2018, 20:53
|
|
|
Zamiennik. Oryginał nieosiągalny/nieopłacalny dla mnie |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
smakowy
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT VIII 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-03-2018, 21:06
|
|
|
Dzięki kolego za pomoc |
|
|
|
 |
|