[1.8GDI] Błąd 22 (czujnik wału korbowego) - gdzie szukać |
Autor |
Wiadomość |
rocketman19
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: WROCŁAW
|
Wysłany: 09-02-2018, 16:08 [1.8GDI] Błąd 22 (czujnik wału korbowego) - gdzie szukać
|
|
|
Witam, moja kochana Cari odmówiła posłuszeństwa przed świętami i dopiero teraz mam czas żeby się za nią wziąć. Objawy opisywałem w tym temacie: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1542673#1542673
Z tą różnicą że przed świętami znowu zaczęły skakać obroty i umarła . Autko holowałem do domu i po dojechaniu wyciągnąłem akumulator ale przed tym nagrałem filmik jakie błędy wskazywał komputer (z tego co pamiętam to 23 i chyba o niskim napięciu akumuatora). Ostatnio kupiłem gruza dawce na chodzie, więc w razie czego wszystkie części to testów mam.
Sprawdziłem ciągłość przewodów od czujnika wałka rozrządu i wszędzie przejście jest.
Objawy są teraz takie że silnik za za nic w świecie nie chce odpalić a po chwili kręcenia zapala się CE z błędem 22 (z tableki wynika że to błąd czujnika położenia wału korbowego [ crankshaft position (CKP) sensor ]). Przepatrzyłem internety ale nie mogę nigdzie znaleźć gdzie ten czujnik się znajduje, więc wie ktoś gdzie go szukać? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-02-2018, 16:13
|
|
|
Czujnik położenia wału jest pod osłoną rozrządu za kołem pasowym wału. |
|
|
|
 |
rocketman19
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: WROCŁAW
|
Wysłany: 09-02-2018, 16:57
|
|
|
Ok dzięki wielkie, idę kopać za tym wichajstrem. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-02-2018, 18:18
|
|
|
coś czuję, że znajdziesz czujnik wału w częściach - ścięty przez blaszkę kodową, która tam się kręci
najpewniej zerwał się pasek balansowy, wykrzywił blaszkę i ścięło czujnik
nówka sztuka 500zł... plus koszty rozrządu |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-02-2018, 18:47
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | coś czuję, że znajdziesz czujnik wału w częściach - ścięty przez blaszkę kodową, która tam się kręci
najpewniej zerwał się pasek balansowy, wykrzywił blaszkę i ścięło czujnik | 1,8GDI nie ma paska balansowego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rocketman19
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: WROCŁAW
|
Wysłany: 09-02-2018, 19:34
|
|
|
Jak na razie utknąłem na zdejmowaniu osłony rozrządu, gdyż jedną ze śrub blokuje mi koło pasowe od alternatora i pomp klimy i wspomagania a nie mam pneumata i muszę od kogoś załatwić.
Co do czujnika to z kupionego gruza jest chyba sprawny bo odpala normalnie, a rozrząd w moim jest cały z tego co mi się wydaje. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-02-2018, 20:58
|
|
|
robertdg napisał/a: | 1,8GDI nie ma paska balansowego | słusznie, zobaczyłem GDI i pierwsze co pomyślałem, to 2.4 w Galancie |
|
|
|
 |
rocketman19
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: WROCŁAW
|
Wysłany: 10-02-2018, 03:41
|
|
|
Tak dla pewności to żeby dostać się do tego czujnika wału to muszę zdemontować paski od alternatora i pomp, zdjąć koło pasowe od ów elementów i zdjąć osłonę rozrządu zgadza się? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-02-2018, 07:11
|
|
|
Zgadza się. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-02-2018, 08:46
|
|
|
rocketman19 napisał/a: | gdyż jedną ze śrub blokuje mi koło pasowe od alternatora i pomp klimy i wspomagania a nie mam pneumata i muszę od kogoś załatwić.
|
Klucz 22, metr rury, druga osoba w samochodzie, która wrzuca piątkę i mocno trzyma hamulec. Jeśli nie dokręcała tego małpa z klejem, to puści. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
rocketman19
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: WROCŁAW
|
Wysłany: 10-02-2018, 18:25
|
|
|
W moim skarbie serduszko znowu bije okazało się że przewód od czujnika wału przetarł któryś pasek. Dziękuje wszystkim za wsparcie techniczne i merytoryczne szerokiej drogi |
|
|
|
 |
dsowek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CBo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 31-03-2018, 18:36
|
|
|
Cześć,
podbijam na szybko ten sam temat, tylko w Lancer Cb0 4G92.( tez mam błąd 22)
Czy jest ktos wstanie potwierdzic czy w lancerze trzeba tak samo zdjemowac koła pasowe aby dostać się do obudowy, stoje własnie przed odkręcaniem sruby 22 z koła
Mam swoj temat na innym forum , ale nikt nie moze udzielić pomocy
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1562369#1562369 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-03-2018, 19:05
|
|
|
dsowek, dostałeś odpowiedź - skoro nie masz czujnika pod rozrządem (bo lancery z aparatem zapłonowym go nie miały, dopiero potem silnik z fajkocewkami miał ten czujnik osobno) to czemu tego nie sprawdzisz? |
|
|
|
 |
|