Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8GDI] Błąd 22 (czujnik wału korbowego) - gdzie szukać
Autor Wiadomość
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 09-02-2018, 16:08   [1.8GDI] Błąd 22 (czujnik wału korbowego) - gdzie szukać

Witam, moja kochana Cari odmówiła posłuszeństwa przed świętami i dopiero teraz mam czas żeby się za nią wziąć. Objawy opisywałem w tym temacie: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1542673#1542673

Z tą różnicą że przed świętami znowu zaczęły skakać obroty i umarła :( . Autko holowałem do domu i po dojechaniu wyciągnąłem akumulator ale przed tym nagrałem filmik jakie błędy wskazywał komputer (z tego co pamiętam to 23 i chyba o niskim napięciu akumuatora). Ostatnio kupiłem gruza dawce na chodzie, więc w razie czego wszystkie części to testów mam.

Sprawdziłem ciągłość przewodów od czujnika wałka rozrządu i wszędzie przejście jest.

Objawy są teraz takie że silnik za za nic w świecie nie chce odpalić a po chwili kręcenia zapala się CE z błędem 22 (z tableki wynika że to błąd czujnika położenia wału korbowego [ crankshaft position (CKP) sensor ]). Przepatrzyłem internety ale nie mogę nigdzie znaleźć gdzie ten czujnik się znajduje, więc wie ktoś gdzie go szukać?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-02-2018, 16:13   

Czujnik położenia wału jest pod osłoną rozrządu za kołem pasowym wału.
 
 
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 09-02-2018, 16:57   

Ok dzięki wielkie, idę kopać za tym wichajstrem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-02-2018, 18:18   

coś czuję, że znajdziesz czujnik wału w częściach - ścięty przez blaszkę kodową, która tam się kręci
najpewniej zerwał się pasek balansowy, wykrzywił blaszkę i ścięło czujnik
nówka sztuka 500zł... plus koszty rozrządu
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-02-2018, 18:47   

Krzyzak napisał/a:
coś czuję, że znajdziesz czujnik wału w częściach - ścięty przez blaszkę kodową, która tam się kręci
najpewniej zerwał się pasek balansowy, wykrzywił blaszkę i ścięło czujnik
1,8GDI nie ma paska balansowego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 09-02-2018, 19:34   

Jak na razie utknąłem na zdejmowaniu osłony rozrządu, gdyż jedną ze śrub blokuje mi koło pasowe od alternatora i pomp klimy i wspomagania a nie mam pneumata i muszę od kogoś załatwić.

Co do czujnika to z kupionego gruza jest chyba sprawny bo odpala normalnie, a rozrząd w moim jest cały z tego co mi się wydaje.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-02-2018, 20:58   

robertdg napisał/a:
1,8GDI nie ma paska balansowego
słusznie, zobaczyłem GDI i pierwsze co pomyślałem, to 2.4 w Galancie :)
 
 
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 10-02-2018, 03:41   

Tak dla pewności to żeby dostać się do tego czujnika wału to muszę zdemontować paski od alternatora i pomp, zdjąć koło pasowe od ów elementów i zdjąć osłonę rozrządu zgadza się?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-02-2018, 07:11   

Zgadza się.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2018, 08:46   

rocketman19 napisał/a:
gdyż jedną ze śrub blokuje mi koło pasowe od alternatora i pomp klimy i wspomagania a nie mam pneumata i muszę od kogoś załatwić.


Klucz 22, metr rury, druga osoba w samochodzie, która wrzuca piątkę i mocno trzyma hamulec. Jeśli nie dokręcała tego małpa z klejem, to puści.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 10-02-2018, 18:25   

W moim skarbie serduszko znowu bije :D okazało się że przewód od czujnika wału przetarł któryś pasek. Dziękuje wszystkim za wsparcie techniczne i merytoryczne :) szerokiej drogi
 
 
dsowek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CBo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Niemcy
Wysłany: 31-03-2018, 18:36   

Cześć,

podbijam na szybko ten sam temat, tylko w Lancer Cb0 4G92.( tez mam błąd 22)
Czy jest ktos wstanie potwierdzic czy w lancerze trzeba tak samo zdjemowac koła pasowe aby dostać się do obudowy, stoje własnie przed odkręcaniem sruby 22 z koła

Mam swoj temat na innym forum , ale nikt nie moze udzielić pomocy
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1562369#1562369
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-03-2018, 19:05   

dsowek, dostałeś odpowiedź - skoro nie masz czujnika pod rozrządem (bo lancery z aparatem zapłonowym go nie miały, dopiero potem silnik z fajkocewkami miał ten czujnik osobno) to czemu tego nie sprawdzisz?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.