 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Różnica bieżnika w oponach |
Autor |
Wiadomość |
Artipb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II FL 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-04-2018, 14:15 Różnica bieżnika w oponach
|
|
|
Może gdzieś było coś takiego, ale albo źle szukałem, albo jestem ślepy.
Mam dwuletnie opony letnie,kupione jako nowe, przebieg może koło 15 tys km.
99,9% czasu jeżdżę na 2WD.Między przednią osią napędzaną a tyłem jest jakieś 1-2 mm różnicy w wysokości.Można tak jeździć, czy nutę za bardzo.Opinie o eksploatacji opon w autach 4x4 są delikatnie mówiąc różne-wiadomo, że odpada zakładanie np.opon różnych producentów czy łączenie nowych ze zużytymi.
Ale tu jestem w kropce,a zamiana tył-przód raz że do końca problemu nie rozwiązuje,a dwa podobno może skutkować wyząbkowaniem opon. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-04-2018, 14:18
|
|
|
Ja wychodzę z założenia że opony trzeba ciągle rotować przód <-> tył... Wtedy się równo zużyją. |
|
|
|
 |
Artipb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II FL 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-04-2018, 15:52
|
|
|
Ciągle? Co trasę czy co tydzień?Jakiś absurd.
W I sezonie przejechałem od czerwca do października może 4 kkm.Opony były nietknięte.Pozostałe 11 kkm w zeszłym sezonie letnim.Więc de facto po tym jednym sezonie jest różnica.
2 mechaników z serwisu mitsu każe zmienić przód-tył, ale dopiero po tym sezonie, jeden każe zmienić, ale już teraz.Wszyscy zgodnie twierdzą, że jak zostawię jak jest, to też nic się nie dzieje.
Mam ochotę zmienić, ale znowu jeden magik straszy, że może się zdarzyć, że po zmianie osi (do dotychczasowego położenia się ułożyły) opony mogą zacząć ząbkować... |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-04-2018, 18:21
|
|
|
co roku zmieniam na krzyż i nic się nie dzieje (letnie) a zimówki na osiach jednej strony i to samo |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-04-2018, 20:21
|
|
|
Artipb napisał/a: | Ciągle? Co trasę czy co tydzień?Jakiś absurd. |
Ciągle znaczy przy każdej zmianie... No bez przesady.
Ząbkować moim zdaniem właśnie będą mniej (bo ząbkują raczej tyle więc mają szanse się wyrównać z przodu jak zmienisz).
Podobno jest problem z "na krzyż" (znaczy była teoria że np. przód na tył, a tył na przód krzyżowo) ale odwrócenie opony względem kierunku (i tak dotyczyło to tylko symetrycznych i asymetrycznych bo kierunkowych nie można na krzyż) powoduje szybsze zużycie zbrojenia w oponie (co może ma jakiś sens bo siły inaczej działają). |
|
|
|
 |
|
|