Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rant na środku na nowej tarczy hamulcowej
Autor Wiadomość
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2018, 16:20   Rant na środku na nowej tarczy hamulcowej

Cześć,
W sierpniu 2017 wymieniłem komplet wszystkich czterech tarcz i klocków hamulcowych na nowe BREMBO. Od tego czasu upłynęło jakieś 7000km. Zauważyłem że tarcze ładnie się docierają ale na lewym przednim kole na tarczy mniej więcej równo na środku na 1/3 obwodu całej tarczy robi się taki dziwny rowek. Co może być tego przyczyną? Czy jest to wada tarczy?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-04-2018, 16:45   

Raczej klocek ma coś twardszego w tym miejscu. Mógł się przypalić. Można olać albo wyciągnąć go i przeszlifować papierem ściernym poprzecznie.
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2018, 19:33   





Fotki jak to wygląda przy dzisiejszej zmianie kół na letnie. Rant jest tylko max do połowy obwodu tarczy. Dolna część na foto wygląda ok jak pozostałe 3. Trochę mnie to niepokoi bo wygląda jakby była krzywa albo krzywo założona...
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 16-04-2018, 19:51   

Czyściłeś blaszki klocka? Smarowałś je? Lekko chodzą klocki?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-04-2018, 13:22   

Tak, wszystko było profesjonalnie wyczyszczone i nasmarowane podczas wymiany klocków. Chodzą lekko bo jak tylko odpuszczę hamulec autko wyrywa do przodu jak zaczarowane (automat)

[ Dodano: 17-04-2018, 13:24 ]
Mnie najbardziej dziwi dlaczego ten rant taki brzydki brązowy jest tylko na niecałej połowie obwodu bo to sugeruje jakieś bicie/krzywość. Gdyby coś było nie tak z klockiem to raczej po całej tarczy byłby okrągły rant prawda?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-04-2018, 13:53   

Może po prostu coś twardego się dostało w rowek w klocku i przy pierwszym hamowaniu sfrezowało tarczę i samo się zeszlifowało. Najlepiej by było oglądnąć jak wygląda klocek.
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2018, 09:03   

Zdemontowanie klocka zeby tylko zobaczyc to wycieczka do serwisu i koszt. Obserwować co tam sie stanie w ciagu 1000km czy jednak jest ryzyko jakiejs powaznej usterki?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-04-2018, 09:16   

Ja bym sam odkręcił i wyciągnął klocek. Jeśli rowek pokrył się nalotem to znaczy że problem się nie pogłębia (to co zarysowało tarcze dalej już jej nie rysuje). Obserwować raczej.
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-04-2018, 13:21   

juniorkm7 napisał/a:
Zdemontowanie klocka zeby tylko zobaczyc to wycieczka do serwisu i koszt. Obserwować co tam sie stanie w ciagu 1000km czy jednak jest ryzyko jakiejs powaznej usterki?


ale to tylko 5 śrub koła i dwie zacisku, mozna nawet pod blokiem zobaczyć.
wnioskuję że sam nie robiłeś wymiany klocków więc tylko przypuszczasz że była profesjonalna, wszystko czyszczone i smarowane?
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 18-04-2018, 14:37   

juniorkm7 napisał/a:
Zdemontowanie klocka zeby tylko zobaczyc to wycieczka do serwisu i koszt


:roll: :roll: :roll:

15 minut roboty...

Wg mnie coś wpadło między klocek i tarczę uszkadzając ją.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 20-04-2018, 21:26   

Coś się dostało pomiędzy klocek a tarczę. To coś zostało starte w pół obrotu koła. Gdyby było cokolwiek krzywo to z całą pewnością byś to odczuwał podczas hamowania.
Nie przejmować się. Jeździć.
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-08-2018, 16:13   

Otóż okazało się dziś przy przeglądzie że tarcza jest krzywa. W serwisie powiedziano mi że to na pewno uszkodzenie mechaniczne i gwarancji nie podlega. Czy jest jednak możliwe że ten rant powstał od tego że tarcza była krzywa od nowości? Tarcza BREMBO więc trochę boli bo do wymiany przez to są dwie tarcze i komplet klocków :(
 
 
jachu1111 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018
Posty: 48
Skąd: Szubin
Wysłany: 18-08-2018, 07:17   

Nie jest to możliwe po prostu pechozol ci się przytrafił bo coś pod klocek podeszlo . Co do skrzywienia tarczy 90 % ludzi robi ten błąd 30 stopni na dworze auto po trasie zjeżdża na myjnie bezdotykowa bierzesz lance i buch myjesz Koła zgotowane na Maxa zrób tak z 2 -3 razy i gwarantuje że masz tarcze krzywe na swoje życzenie .
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-08-2018, 09:38   

Nie myje auta lancą na złotówki bo to wcale nie wychodzi dobrze i tanio taki czołg dobrze umyć... Jak mam czas to wyjeżdżam z domu i mam myjnię kilkaset metrów od domu i tam myją profesjonalnie więc skrzywienie od myjni na pewno odpada. Niestety czasu mało więc auto myte jest bardzo rzadko
 
 
jachu1111 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018
Posty: 48
Skąd: Szubin
Wysłany: 18-08-2018, 10:09   

Aha
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.