Brak komunikacji z przepustnicą |
Autor |
Wiadomość |
Michal777
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2013, 23:39 Brak komunikacji z przepustnicą
|
|
|
Outek 3 raz w ciągu 2 miesięcy pokazał mi żółtą kontrolkę silnika, bez żadnych innych objawów. Gasła ona po 10 odpaleniach auta i przez jakiś czas był spokój. Myślałem, że może po "przedmuchaniu" samochodu na niemieckich autostradach przejdzie mu na dobre, jednak okazało się, że nie. Niestety lampka zapaliła się znowu. Tym razem podjechałem do mechanika z prośbą o sczytanie błędu. Okazało się, że to "brak komunikacji z przepustnicą". Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Co to może oznaczać? Póki co błąd został skasowany i jeżdżę dalej, ale czuję się trochę niekomfortowo z tym, że zlikwidowałem tylko skutek a nie przyczynę problemu. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 05-03-2013, 00:27
|
|
|
Witam
Moze byc:
1. przegrzany bezpiecznik w skrzynce bezpiecznikowej (cyba 10a- znaczek silnika)
2. uszkodzona przepustnica EGR - bo chyba mowimy o 2 Did
3. przewod laczacy przepustnice z glowna wiazka silnika; ok 20 cm jest on na przedniej sciance silnika za przepustnica
4. przeczyscic styki wtyczek |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
emed
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2018 Posty: 6 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 11-04-2018, 09:08
|
|
|
cześć. ostatnio miałem problemy z przepustnicą. wyświetla błąd 463 - przepustnica brak komunikacji. Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników w komorze silnika i przepalony jest bezpiecznik (zaznaczony na zdjęciu) chyba nr 8, jeżeli mnie pamięć nie myli. Po wymianie znowu go przepala. EGR był czyszczony. Więc teraz chyba pada na przepustnicę, może jest zabita syfem.
Wcześniej miałem też taki objaw, że na tracie po mniej więcej 30 km odłączało turbo. Trzeba było wyłączyć i włączyć auto i znowu turbo wracało. Było to przy spokojnej jeździe. Jak dałem ostro po garach, to na trasie ok 200 km (ale cały czas ostro po garach) ani razu turbo nie odmówiło posłuszeństwa.
Autem jeździ mój ojczulek, więc codziennie typowa jazda seniora po mieście - autko raczej zamulone.
1. Czy jest możliwość, że przepustnica jest zawalona i trzeba ją przeczyścić ?
2. Czy możecie mi wskazać jakiś manual jak ją wymontować, przeczyścić i zamontować. (w oplu astra robiłem to bardzo często, ale to prosty silnik. tutaj japoniec, to bardziej zaawansowana technologia i nie chcę czegoś uszkodzić).
3. Jak sprawdzić wiązkę podłączoną do przepustnicy, chodzi o sprawdzenie napięcia, czy poprawnie podaje na przepustnicę, bo może ten kabel jest walnięty. Jakie piny trzeba sprawdzić (który jest masą, a który napięciem). Chyba, że gdzieś na forum jest dostępny schemat tego kabla.
4. Poszukuję opisu bezpieczników w aucie, aby na przyszłość wiedzieć co jest za co. Ten bezpiecznik nr 8 zaznaczony na zdjęciu to jest od przepustnicy ?
dzięki za pomoc.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/fb17e21a58099a70
https://www.fotosik.pl/zdjecie/61ed94a9ec496aa4
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f775926004fa67a0 |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 11-04-2018, 21:27
|
|
|
Niestety prawdopodobnie padła Ci całkiem. Miałem to samo - problemy są dwa:
1. Elektronika i elektryka umieszczona w dolnej części przepustnicy.
2. Plastikowe tryby.
Jak moja uległa awarii pozwoliłem sobie na rozebranie - w komorze z elektroniką było pełno zbrylonego syfu i połamane plastikowe tryby. Kupiłem regenerowaną - mechanik czyści przy każdym przeglądzie - od 5-ciu lat bez problemu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
emed
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2018 Posty: 6 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 12-04-2018, 15:21
|
|
|
a masz może jakiś manual jak ja zdemontować. Albo podpowiedz mi coś w tej kwestii. chętnie bym sprawdził co jest z nia nie tak.
dzięki |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 15-04-2018, 20:20
|
|
|
emed napisał/a: | a masz może jakiś manual jak ja zdemontować. Albo podpowiedz mi coś w tej kwestii. chętnie bym sprawdził co jest z nia nie tak.
dzięki |
Trzeba odpiąć kostkę, zdjąć rurę dolotową i odkręcić 3 śruby. Dostęp do śrub od przodu - zapamiętaj gdzie jakie idą bo jedna jest krótsza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
emed
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2018 Posty: 6 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 19-04-2018, 11:17
|
|
|
cześć. zamawiam używaną przepustnicę na all.... czy wystarczy ja tylko zamontować, czy trzeba jeszcze coś na kompie konfigurować ?
dzięki |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 18-05-2018, 20:39
|
|
|
emed napisał/a: | cześć. zamawiam używaną przepustnicę na all.... czy wystarczy ja tylko zamontować, czy trzeba jeszcze coś na kompie konfigurować ?
dzięki |
Wystarczy podpiąć - błąd powinien zniknąć po paru minutach. Jeśli będzie się świecił trzeba skasować błędy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
emed
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2018 Posty: 6 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 05-06-2018, 09:26
|
|
|
cześć. dzięki za pomoc, błąd faktycznie zniknął.
dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
|