Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.0 benzyna 1998 check engine
Autor Wiadomość
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-04-2018, 13:47   Galant 2.0 benzyna 1998 check engine

Witam Wszystkich

Sprawa wygląda następująco. Na zimnym problemu z odpaleniem nie ma, natomiast czasami zdarza się, że nie mogę uruchomić na ciepły (silnik na chwilę załapie i gaśnie, po kilku próbach udaje się silnik uruchomić). Podczas jazdy zapala się kontrolka check engine, potem gaśnie, zapala się na chwilę i tak losowo, czasami jest tak, że kontrolka nie zapali się przez cały dzień. Z zapaloną kontrolką check engine jedzie normalnie, silnik "szarpnie" i gaśnie i tak się powtarza. Świece, kable, cewki, sprawne. Problem jest zarówno na benzynie jak i na gazie.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-04-2018, 16:22   

Może zacznij od wymrugania błędów.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-04-2018, 16:43   

kiedyś próbowałem ale u mnie to nie działa
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-04-2018, 16:56   

musi działać, jeśli masz pewność, że próbujesz to zrobić prawidłowo, to znaczy, że masz uszkodzone przewody do ECU (lub złącze JOBD)
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-04-2018, 17:12   

1-4 mostkowałem włączałem zapłon i nic

[ Dodano: 18-04-2018, 17:24 ]
w samochodzie ma gaz - może coś gazownicy zrąbali przy montażu? Mam tak że jak wyjmę sterownik gazu to nie uruchomię samochodu, chyba że zrobię mostki na odpowiednich pinach. Nie wiem czy tak powinno być - ale wydaje mi się że nie powinno
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2018, 17:32   

To całkiem normalne że po wyjęciu sterownika LPG nie odpalisz auta bo sygnał od wtryskiwaczy benzynowych idzie przez sterownik aby sterownik LPG widział czasy wtrysków benzyny i aby mógł emulować pracę wtryskiwaczy benzynowych podczas pracy na LPG.
Podstawa to sprawdzenie błędów silnika, metoda błyskowa powinna u Ciebie działać, może odwrotnie liczysz piny.
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-04-2018, 17:46   

idę sprawdzę jeszcze raz - mostek robiłem na dobrym - nie wiedziałem że ze sterownikiem gazu tak jest, że jak wyjmiemy to nie odpali - mogli by dodatkowe połączenie zrobić przed gniazdem i nie było by problemu z mostkowaniem - dzięki za info idę grzebać w obd

[ Dodano: 18-04-2018, 18:28 ]
Byłem mostek zrobiłem - okazało się że wcześniej robiłem nie tak

Kontrolka ABS 3 x wolno i 4 x szybko

i

Kontrolka Check Engine: 4 x wolno i 3 x szybko ( choć w tym przypadku 4 x wolno jakoś nieregularnie mrugało)

czyli jak sądzę wyszły błędy: 34 i 43

Teraz szukam listy

Dzięki za przypomnienie o tej możliwości sprawdzenia - jak się okazało z gniazdem wszytko ok.

[ Dodano: 18-04-2018, 18:30 ]
poprawka 2 x wolno i 4 szybko

[ Dodano: 18-04-2018, 18:37 ]
Krzyzak napisał/a:
musi działać, jeśli masz pewność, że próbujesz to zrobić prawidłowo, to znaczy, że masz uszkodzone przewody do ECU (lub złącze JOBD)


A czy mógłbyś podrzucić listę i pomóc te błędy zinterpretować - średnio to ogarniam

Z kontroli ABS wychodzi 24 błąd a z kontrolki Check Engine 43
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-04-2018, 20:13   

W posiadanym przez mnie spicie kodów błędów Mitsu błąd 43 to "EGR fault" - błąd EGR

Kody błędów ABS :

11, 12, 13, 14 - czujniki prędkosci kół (po kolei: prawy przód, lewy przód, prawy tył, lewy tył) - brak sygnału
15 - czujnik prędkości auta
16 - zasilanie (aku, alter)
21, 22, 23, 24 - identycznie jak 11-14, ale zwarcie
33 - problem z lampami stopu
41, 42, 43, 44 - elektrozawór sterujący hamowaniem koła - po kolei, jak 11-14
51 - przekażnik główny abs
53 - przekaźnik główny silnika
63 - ECU systemu abs
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-04-2018, 20:22   

apg2312 napisał/a:
W posiadanym przez mnie spicie kodów błędów Mitsu błąd 43 to "EGR fault" - błąd EGR

Kody błędów ABS :

11, 12, 13, 14 - czujniki prędkosci kół (po kolei: prawy przód, lewy przód, prawy tył, lewy tył) - brak sygnału
15 - czujnik prędkości auta
16 - zasilanie (aku, alter)
21, 22, 23, 24 - identycznie jak 11-14, ale zwarcie
33 - problem z lampami stopu
41, 42, 43, 44 - elektrozawór sterujący hamowaniem koła - po kolei, jak 11-14
51 - przekażnik główny abs
53 - przekaźnik główny silnika
63 - ECU systemu abs



Podziękował

ale z błędem 24 to ni w ząb nie kumam o co chodzi
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-04-2018, 20:25   

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-04-2018, 20:31   

43 już nie mruga - kontrolka check engine mruga szybko i nieprzerwanie - to chyba oznacza brak błędu

Ale do rzeczy

Są dwa czujniki przy EGR - choć nie wiem po co aż dwa

Wyjąłem wtyczkę w jednym z nich, do którego miałem lepszy dostęp, przeczyściłem dwa piny w czujniku małym nożem - były z deka zaśniedziałe a we wtyczce poprawiłem trochę blaszki, założyłem wtyczkę, zdjąłem klemę na kilkanaście sekund I BŁĘDU NIE POKAZUJE :biggrin:

Z tym błędem 24 nie przychodzi mi nic do głowy o co chodzi - na szczęście jest mniej istotny.


Dzięki za zainteresowanie tematem

Pozdrawiam
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-04-2018, 20:41   

tcr napisał/a:
Z tym błędem 24 nie przychodzi mi nic do głowy o co chodzi

czujnik prędkości kół lewy tył zwarcie
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

Ostatnio zmieniony przez Bizi78 18-04-2018, 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2018, 21:07   

Jakbyś nie miał pewności co do interpretacji błysków to nagraj film komórką i link wklej tu do tematu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-04-2018, 21:48   

Kod:
okazało się że wcześniej robiłem nie tak
- tak na przyszłość to pin nr 1 jest oznaczony cyfrą 1 na złączu :)
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-04-2018, 18:29   

Dziś znowu zapalił się check engine - poruszałem wtyczką od tego czujnika przy EGR i potem było ok - zobaczę co przyniosą dalsze dni

[ Dodano: 19-04-2018, 18:30 ]
Krzyzak napisał/a:
Kod:
okazało się że wcześniej robiłem nie tak
- tak na przyszłość to pin nr 1 jest oznaczony cyfrą 1 na złączu :)


teraz już na pewno się nie pomylę w żadnym obd

[ Dodano: 19-04-2018, 18:32 ]
apg2312 napisał/a:
tcr napisał/a:
Z tym błędem 24 nie przychodzi mi nic do głowy o co chodzi

czujnik prędkości kół lewy tył zwarcie


chodziło mi o to gdzie szukać w samochodzie tej przyczyny - z tego co wiem jak wymieniałem tarczobębny to żadnych kabelków ta nie widziałem

A właściwie to gdzie ten czujnik się znajduje?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.