Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Galant Wagon - Trumna w budyniu
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-03-2018, 08:40   

mkm napisał/a:
Z wyjętym środkiem czasowo idzie tak samo (dziesiąte sekundy różnicy), za to odczucia... WRC :mrgreen:

Jechałem pustym do lakiernika.... totalna blacha i jeden fotel.... opdczucia takie jak mówisz, wydawalo mi się ze mam z 300 koni bo każdy kamyczek było słychac.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-03-2018, 09:19   

jacek11, Hugo, Bzyk_R1 - Dzięki Pany! Owczar, foty z wakacji, przepraszam, ze obsuwę, ale z wygłuszania miałem setki zdjęć i jakoś strasznie nie mogłem się zabrać za przebieranie, a upload fot, żeby wrzucić je w PHP bb to też jakaś maskara czasowa, szczególnie jak się korzysta z Picasy.

mkm, będę się jednak upierał, że auto lepiej się zbierało na pusto i nie było to spowodowane łomotem w środku i dziurą w podłodze pod fotelem zaraz obok wydechu :P Myślę, że cały wyciągnięty środek waży spokojnie ponad 100kg i to z niemałym hakiem a to już sporo.

Krzyzak, przednie nadkola też obklejone, dachu nie robiłem bo to wg mnie przesada, zasadność tego podważają nawet goście od car audio (nie mówię to u demo-carach zalanych betonem). Grodzi silnikowej nie będę nawet komentował, też masz V6 to powinieneś widzieć dlaczego ;)

majchrzok, chętnie zrobiłbym porównanie jakimś sprzętem pomiarowym, Raddex mieszka z pół km odemnie, ogarnę jakiś sprzęt i może uda się go namówić na testy :) Generalnie chyba najwięcej daje wygłuszenie drzwi i sam odgłos kiedy się zamykają jest dużo przyjemniejszy.

vrangsinn, jeżeli to jeszcze aktualne, na drzwi przód + tył powinno wystarczyć 5 arkuszy maty alubutylowej o wymiarach 0,75 x 0,5 m.



Na przednie drzwi wchodzi po jednym arkuszu i trzeba doklejać z kolejnego, na tył styka po jednym arkuszu. W tym poście: klik >>> masz zdjęcia z rozmieszczenia mat. Na całe auto dostałem 2 opakowania, czyli łącznie 20 arkuszy co daje 7,5 m². Zostały mi 4 arkusze STP Gold o grubości 2,3 mm i trochę ścinków, czyli tak jak napisał Marcino 6 m² spokojnie wystarczy na podłogę, bagażnik i drzwi, więcej wg mnie nie ma sensu. Wygłuszeni samych drzwi to niecałe 2 m². Pianki GMS dostałem 10 m² i zostało mi bardzo dużo ścinków, ale inaczej nie szło tego zrobić. Koszt materiałów to 1500 pln. Z tego co się orientuje gdybym nie robił tego sam musiałbym dorzucić drugie tyle za robociznę.

Bizi78 - serio?!? :axe:
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 22-12-2019, 02:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20965
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-03-2018, 10:18   

Nacz napisał/a:
Bizi78 - serio?!?

Serio, serio :evil: .

Regulamin forum.
8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24282
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-03-2018, 14:17   

Nacz napisał/a:
też masz V6 to powinieneś widzieć dlaczego
wiem Marcinie, ale pomyślałem, że skoro robisz z takim rozmachem, to może warto i tam... zewnętrzne ocieplenie nie tłumi tak dobrze jak podwójna warstwa
 
 
vrangsinn 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 522
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-03-2018, 15:34   

Nacz aktualne...dzięki...u mnie wpadnie stp ale silver...pianka ta sama Co u Ciebie ale to dopiero w wakacje...

PS
piękna robota...
_________________
Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-03-2018, 17:34   

Nacz napisał/a:
Krzyzak, przednie nadkola też obklejone, dachu nie robiłem bo to wg mnie przesada, zasadność tego podważają nawet goście od car audio (nie mówię to u demo-carach zalanych betonem). Grodzi silnikowej nie będę nawet komentował, też masz V6 to powinieneś widzieć dlaczego


Gródz da się wykleić tyle ile pozwoli zdjęta tapiocerka podłogi az pod kokpit. Wiecej chyba nie ma sensu. Nadkola masz od zwnątrz też wyklejone? Bo ja tylko od środka i praktyczne przy spokojnym przyspieszaniu do 80 cisza nawet silnika nie słyszę tylko tłumik.... pozniej wchodzi szum usczelek w dwiach i dalej tłumik nieorginalny. Pomijam opony zimowe goodyear których nie słyszę. Wykleiłem tez klapę bagaznika i słupki aż po sufit. Uzyłem tanszych mat i trochę cieńszych.

Jak zejdą sniegi to się spotkamy i porównamy. Radex ma juz skrzynie po remoncie więc nie słychać chrobotania tak jak i u mnie. Jechał ze mna to potwierdził ze silnika nie słychać:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-03-2018, 17:37   

Nacz napisał/a:
majchrzok, chętnie zrobiłbym porównanie jakimś sprzętem pomiarowym, Raddex mieszka z pół km odemnie, ogarnę jakiś sprzęt i może uda się go namówić na testy

Zobaczę czy mamy jeszcze ten przenośny zestaw do pomiaru głośności w pracy. Bo jak chcesz to mogę spróbować ogarnać profesjonalny sprzęt i dwa mikrofony zamiescimy na fotelu koło głowy kierowcy na zagłówkach.... i zrobimy nagrania. Tylko czy są chętni do analizy:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-03-2018, 16:52   

Bizi78, ok sory, sory nie wiedziałem, wykropkowane słowo to oczywiście "zapodaje" :)

Darku, wygłuszenie z przodu celowo zakończyłem pod pedałami. Grodzi nie chciałem robić, V6 i tak jest ciche a ja za bardzo lubię jego dźwięk żeby sobie go dodatkowo ograniczać.

vrangsinn, dzięki. Gość z Bitmat skąd kupowałem twierdził, że wygłuszenie na STP Silver przy takim zakresie jest o 10kg lżejsze (30kg, względem tego mojego 40kg) niż na STP Gold, które z kolei podobno jest o 35% skuteczniejsze. Osobiście włożyłbym te 35% między bajki i gdyby nie cena za Gold też wziąłbym Silver.

Marcino, nadkola od strony kół mam pociągnięte tym grubszym Noxudolem 1600 dedykowanym właśnie do nadkoli. Pewnie dodatkowa mata z tamtej strony poprawiłaby wyniki (Hugo o tym chyba pisał u siebie w temacie), ale nie chciałem przesadzać z tym wygłuszeniem. Głównie chodziło mi o audio a i tak poleciałem na grubasie z całą podłogą. Jakby udało Ci się załatwić ten PRO sprzęt pomiarowy to super, pogadałbym jeszcze z Siwym i mielibyśmy 4 auta do porównania, seryjne 2.o i 2.5 oraz nasze wygłuszone różnymi grubościami V6. Tylko niech ten śnieg się stopi, mój na sól nie wyjedzie :P

Aha i w poniedziałek wjechało nowe OC + NNW z Proamy za 838,00 pln..
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-03-2018, 18:07   

Dziś zmierzyłem telefonem..... 57db przy spokojnej jezdzie do 80km/h...:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-03-2018, 17:48   

57dB :shock: Ciekawe ile jest u mnie...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-03-2018, 13:55   

Hugo napisał/a:
57dB :shock: Ciekawe ile jest u mnie...

Decibel X mierzyłem.... nie wiem jakie to ma odniesienie... spróbuj
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-04-2018, 11:29   

Po wygłuszeniu przyszła pora na poskładanie wnętrza. Porządne czyszczenie z regeneracją skór zrobiłem sobie zaraz po zakupie auta, ale nie prałem wykładziny na podłodze, odpuściłem fotel kierowcy i nie ruszałem bagażnika, bo albo grubo, albo wcale. Dla ciekawych jak to wtedy wyglądało link poniżej:


1 - Czyszczenie wnętrza i konserwacja skóry


Teraz przyszedł czas na full detail :badgrin:


^ Przyciski od szyb rozebrane i dokładnie umyte, obudowy gwizdków w drzwiach były pęknięte, więc zostały sklejone i podklejone taśmą materiałową w ramach walki z trzeszczakami.




^ Prawdopodobnie pierwsze takie czyszczenie fotela kierowcy od 2001 roku, w ruch poszedł sprawdzony poprzednio zestaw Gliptone Cleaner GT12 i Gliptone Conditioner GT13.



^ Trochę fotek z czyszczenia pół na pół oraz przed i po.



^ Jeszcze więcej fotek przed i po.


^ Pranie wykładziny, dzięki Raddex za odkurzacz! Fota wyżej jest co prawda 50/50, ale w ogóle nie oddaje efektu o ile dolna część po praniu wyjaśniała w stosunku do tej u góry.


^ Jakby ktoś się pytał to pranie i plastiki robiłem Meguiar's All Purpose Cleaner Plus TW w rozcieńczeniu 4-5:1. Mają jeszcze inne w ofercie, ale ten z uwagi na to, że mało się pieni jest polecany do prania ekstrakcyjnego.


^ Z pasami było naprawdę sporo roboty, żałuję że nie zdemontowałem ich na samym początku przed remontem. Podczas konserwacji podwozia kilka czarnych kropek Noxudola wyladowało właśnie na pasach - dzień z głowy, żeby to doczyścić. Pasy rozwinąłem na maxa, zablokowałem mechanizmy i owinąłem je w strech, żeby ich nie zmoczyć, resztę potraktowałem najpierw punktowo benzyną ekstrakcyjną a później wyprałem w wannie. Miłe zaskoczenie po wypraniu i założeniu pasów - zaczęły się idealnie zwijać, szczególnie ten od pasażera, któremu wcześniej trzeba było pomagać.


^ Plastiki umyte i gotowe.


^ Montaż - zajawka z tego, że Galant w końcu przestaje w środku wyglądać jak skrzyżowanie Wrak Race z WRC nie do opisania :D


^ Tak się kończy jak za długo siedzi się na forach detailingowych :rolleyes:



^ Pranie elementów bagażnika, ciąg dalszy przed/po i 50/50. Były tam między innymi ślady smaru z łańcucha rowerowego, APC ze wszystkim sobie poradził.


^ Składanie wszystkiego do kupy.


^ Trochę zabawy było z zatrzaskami pod tylną kanapą, w tym miejscu lepiej nie szaleć z grubością wygłuszenia.


^ Tylna płyta lewej części kanapy przed i po. Z praniem tego elementu trzeba uważać, jest podbity jakąś taką sprasowaną tekturką, albo gównianej jakości sklejką, która strasznie ciągnie wodę i średnio znosi rozpinanie zamocowanych w niej klipsów od tapicerki.


^ Dla porównania lewe oparcie po czyszczeniu i prawe przed. W prawym zdjęcie tylnej płyty było bardzo problematyczne, więc dałem sobie spokój, wyprałem odkurzaczem i wystawiłem na słonce, żeby szybko wyschło.


^ Wszystkie... no spora większość plastików na połączeniach podklejona taśmą materiałową, mocowania w budzie dodatkowo oklejone wygłuszeniem... czyli ciąg dalszy eliminacji miejsc gdzie może trzeszczeć.


^ Haki na pace po lekkiej polerce w ramach oswajania się z maszyna rotacyjną, padami i pastami ściernymi. Nie zrobiłem ich na lustro a chodziło mi to po głowie, więc chyba jest jeszcze dla mnie nadzieja.


^ Kołki dość luźno wchodziły w drzwi i w boczki więc owinąłem je taśmą teflonową.

Z tego wszystkiego zapomniałem zrobić fotki wnętrza po poskładaniu do kupy, a efekt w porównaniu ze stanem wyjściowym i jak bardzo wyjaśniało po czyszczeniu jest całkiem spoko. Przy okazji, trochę się już tego wszystkiego nazbierało więc zrobiłem sobie foto-spis treści na pierwszej stronie.

Aha i praca całego nowego zawieszenia w galancie po zapakowaniu wszystkiego do środka - bajka!
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 20-12-2019, 00:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-04-2018, 16:07   

Ładne te kremowe wnętrza - widzę pieczołowite dbanie :shock:
Czekam na zdjęcia po zmontowaniu wszystkiego.
_________________

 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5358
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 21-04-2018, 16:16   

Coś strasznego :shock: przez Ciebie mam spokój w domu bo żona stwierdziła że są dużo bardziej walnięci* ludzie na forum ode mnie ;-)

*pisownia nie oryginalna.

Nacz, pięknie!
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24282
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-04-2018, 21:19   

Cytat:
są dużo bardziej walnięci* ludzie na forum ode mnie

tak i to samo miałem napisać... i też pisownia nie jest oryginalna z tym, co pomyślałem, ale nie chcę czerwonego paska mieć ;)
Marcin - kiedy przyjeżdżasz na robotę alternatora?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.