 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma 1.8 GDI - nowy, kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
Toluvel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 24 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-10-2017, 16:26
|
|
|
Póki co jeżdżę na nowych świecach i są suchutkie, wszystko wokół też. Zobaczymy, na razie chcę z tym trzęsieniem ogarnąć sprawę a potem będę się martwił dalej
Ale dzięki za radę ! |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-10-2017, 20:47
|
|
|
Witaj w świecie GDI (Edit! drogie inwestycje) 😂😂😂 wszystko może być przyczyną, zły olej, zła benzyna, wypalone gniazda zaworów, wypalone wtryskiwacze, przepustnica, krokowiec itp itd
Na forum nie używamy wulgaryzmów, nawet tych wykropkowanych! |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 16-10-2017, 07:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Toluvel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 24 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-10-2017, 20:15
|
|
|
Ostra cenzura widzę
Ciekawostka z działania mojej Cari - jak mam włączoną klimę z zimnym nawiewem i potem pstryknę przycisk wyłączając nawiew to automatycznie spadają obroty i zaczyna się trząść. Zaczynam myśleć, że to jakaś elektryczna sprawa. Jeździ nie najgorzej, raz lampka silnika się świeci, raz nie ;] To akurat najpewniej za sprawą sondy.
Powoli zaczynam rozumieć w co się "wpakowałem" ale.. chcieliśmy większe, wygodne i z klimą i takie mamy za niezłą cenę. Jeździ też ładnie. Pozostaję optymistą, co ma być to i tak będzie ;] |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-10-2017, 05:17
|
|
|
Silnik GDI nie bez powodu trafił na listę 8 najbardziej awaryjnych 😀 i dlatego GDI można kupić bardzo tanio
Ps, następny samochód kup sobie alfę, dopiero wtedy zobaczysz co to samochód usterka 😀
https://youtu.be/iM1KUwaH6LI |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-10-2017, 07:40
|
|
|
GDI, podobnie jak diesel, nie jest złe jak jest nowe lub zadbane ale jak auto ma sporo ponad 200 tys przebiegu i właściciel nie obchodził się z nim dobrze to mogą być spore problemy dodatkowo z którymi nie poradzi sobie każdy mechanik. Najczęściej ostatecznością jest forum i samodzielna naprawa. Też kiedyś miałem takie autko ale że chciałem zamontować LPG i poczytałem trochę o tym silniku to wymieniłem na jedyną rozsądną Carismę czyli 1.6. |
|
|
|
 |
Toluvel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 24 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-10-2017, 15:30
|
|
|
Moja ma póki co 180tys niecałe
Dziś u mechanika byłem, komputer nic nie pokazuje poza brakiem sondy, mechanik wyczyścił przepustnicę (która zasadniczo nie była zbyt brudna z tego co mówił) i zrobił regulację wolnych obrotów. Silnik, świece suche. Ogólnie wydaje mi się, że problem występuje rzadziej, nie trzęsie super mocno. Możliwe, że po prostu już teraz jestem przewrażliwiony, obroty stojąc na światłach długi czas są stabilne, ew malutkie wahania (choć dość niskie) i wtedy leciutki wstrząs. Nie trzęsie za to tak, żeby było słychać plastiki, czy żeby podskakiwały wycieraczki. Póki co pojeżdżę i poobserwuję, jak będzie się coś działo to pojadę sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia do fachowca. Wypadania zapłonu już komp nie stwierdza, mogę powiedzieć że auto jeździ przyjemnie. |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 14-01-2018, 23:29
|
|
|
mpoplaw napisał/a: | Witaj w świecie GDI (Edit! drogie inwestycje) 😂😂😂 wszystko może być przyczyną, zły olej, zła benzyna, wypalone gniazda zaworów, wypalone wtryskiwacze, przepustnica, krokowiec itp itd |
Panie, trzeba trafnie diagnozować awarie! Wtedy tak drogo nie wychodzi.
Wahacz 100zł, łożysko koła 50zł, przegub 100zł, łożysko/poducha amortyzatora 50/100zł.
To są ceny do przyjęcia.
Po pierwsze komputerek do czytania błędów.
GDI jest złożonym systemem także wymaga od właściciela odpowiedniej fantazji i minimum wiedzy nt. strategicznych elementów i ich zależności. np. zabrudzona przepustnica, to zaburzona mieszanka, do tego nie domknięty EGR i już mamy "szarpanie" (silnik przyduszony), dalej są sondy, jeśli któraś zacznie szwankować to auto zacznie palić 2x paliwa.
Oczywiście można temu wszystkiemu zapobiec postępując w odpowiedni sposób. (czytać forum).
W sumie dobra szkoła życia motoryzacyjnego, jak wytrwasz z GDI przez parę lat, to już nic Cię nie zaskoczy |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
Toluvel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 24 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-04-2018, 13:59
|
|
|
Heja
Muszę kupić i wstawić katalizator bo zbliża się przegląd, którego bez niego pewnie nie przejdę.
Dlatego pytanie: co najlepiej kupić do Carismy 1.8 GDI z 2004 - używany, zamiennik? Jaki byłby ok tego koszt? Zadzwoniłem dzisiaj do firmy sprzedającej katalizatory i gość powiedział, że ponieważ jest wymóg normy EURO IV to wymiana + robocizna będzie kosztować 700 zł. Wydaje mi się dość dużo, można taniej?
Dodatkowe pytanie, jak wycięli mi katalizator i przy okazji sondę lambda, to którą najprawdopodobniej - przed czy za katalizatorem? Bo nie wiem, w którą stronę jest liczone "przed i po", od silnika czy od końca wydechu?
Z góry dziękuję za pomoc, jestem trochę zagubiony w temacie.. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16-04-2018, 14:25
|
|
|
Toluvel napisał/a: | Zadzwoniłem dzisiaj do firmy sprzedającej katalizatory i gość powiedział, że ponieważ jest wymóg normy EURO IV |
Zadzwoń do faceta, i powiedz mu, że jest debilem. Norma Euro 4 obowiązywała od 2006 roku, a Ty masz auto z 2004 roku.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin
I oczywiście zmień warsztat na inny - w Łodzi jest ich sporo, to jednak duża wiocha
https://www.google.com/se....73.K2cWSUPQNHE
Toluvel napisał/a: | używany, zamiennik? |
Daruj sobie używany katalizator. Ori (dostaniesz w ASO, ale cena będzie zapewne kosmiczna) lub zamiennik.
Toluvel napisał/a: | w którą stronę jest liczone "przed i po" |
Od silnika.
Toluvel napisał/a: | wycięli mi katalizator i przy okazji sondę lambda |
Sprawdzałeś, czy na pewno sonda jest wycięta ? IMHO raczej jest zamontowany jakiś emulator...chociaż przyznaję, pomysłowość naszych "fachofcóf" potrafi zaskoczyć |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Toluvel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 24 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16-04-2018, 20:24
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Wg. wikipedii w Cari po facelifcie jest już norma Euro IV |
Owszem, silnik GDI został dostosowany do normy Euro 4 (z tego powodu moc jest obniżona ze 125 do 122 KM), ale sama norma obowiązuje od 2006 roku. Oczywiście, wszelkie parametry nowej normy były znane dużo wcześniej, dlatego japońscy inżynierowie bez większego problemu mogli to zrobić.
Toluvel napisał/a: | Katalizatora nie wycinałem sam tylko mi ukradli, ciachając przy okazji sondę |
IMHO lepiej zrobić raz, a dobrze. Ale 7 stówek za zamontowanie katalizatora to sporo.
Ja bym założył uniwersalny katalizator Bosala (zresztą taki mam założony)
płaski 220,60 zł
http://bosgaraz.pl/katali...do-3litrow.html
okrągły 201,50 zł
http://bosgaraz.pl/katali...do-3litrow.html
do tego jeśli potrzeba sondę Lambda (ok. 200 zł)
https://www.ngk.de/nc/pl/...A660-EE30/7790/
Sklep
https://www.kolmot.com.pl...oza660ee30/1148
czyli za części powiedzmy 420 zł. Za montaż ile zapłacisz ? Strzelam ok. 100 zł ? To sporo mniej, niż 700 zł, które Ci zaproponowano.
W Chorzowie za wymianę katalizatora (miałem ceramiczny, i się posypał, założyłem płaski metalowy Bosal) zapłaciłem w ubiegłym roku o ile dobrze pamiętam 250 zł. Z tym, ze warsztat, na którym robiłem wymianę jednocześnie sprzedaje części do układów wydechowych, dlatego ceny mają atrakcyjne.
http://www.michna-auto.com.pl/ |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Linkin2121
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2018 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-04-2018, 14:44
|
|
|
Dziękuję za ten wątek. Bardzo mnie ciekawi ten temat. |
|
|
|
 |
Toluvel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 24 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2018, 01:15
|
|
|
To skoro ktoś to czyta to napiszę, a co mi tam.
Katalizator zamontowany, wraz z robocizną 600 zł. Nie za tanio i pewnie można było to załatwić taniej ale trochę zależało mi na czasie. Okazało się, że obie sondy są na swoich miejscach. Błąd sondy sobie sam wykasowałem przy użyciu wspaniałego złącza ELM327 z Allegro i apki na telefon, mimo, że złącze ma w sobie chińskiego klona ELMa to jednak poszło. Zobaczymy, czy będzie się dalej pojawiać. Auto przeszło ładnie przegląd, tylko muszę sobie ogarnąć sprawę zderzaka bo niestety ale jest do wymiany - wjechałem w czyiś hak na parkingu jakiś czas temu Jest więc okrągła dziurka i duże pęknięcia. Myślę, że znajdę gdzieś na Allegro właśnie albo w szrocie w okolicy, póki co gość przy przeglądzie poradził mi, żebym chociaż to pokleił taśmą jakąś w celu zabezpieczenia ostrych krawędzi. Dodatkowo powiedział, że pojawiają się lekkie luzy na drążku kierowniczym z przodu po lewej i powoli trzeba myśleć o wymianie tego elementu. Skąd tu na to wszystko brać $$$
Co do obrotów po zamontowaniu katalizatora problem nadal występuje ale znacznie znacznie rzadziej. Póki co przestaję się tym przejmować. Auto jeździ ładnie, na autostradzie do 150 km/h dociągnąłem, więcej się bałem bo już mega głośno jest Pozdrawiam wszystkich użytkowników tego sympatycznego autka
[ Dodano: 11-05-2018, 11:24 ]
Szybki update.
W trasie pojawia mi się cały czas błąd P0425 Catalyst Temperature Sensor. Będę umawiał się do mechanika ale może wiecie czy to wynika z wadliwej sondy czy też możliwe, że gość mi coś źle zamontował lub dał wadliwy katalizator? |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-05-2018, 06:52
|
|
|
na początek trzeba sprawdzić jak polutowane zostały przewody do sondy po kradzieży, może coś odwrotnie, albo po prostu od gorąca lut puścił |
|
|
|
 |
Toluvel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 24 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-06-2018, 11:02
|
|
|
Historii ciąg dalszy.
Błąd czujnika temperatury katalizatora pojawia się nadal, u mechanika byłem i nic nie poradzili, wskazując jako możliwą przyczynę fakt, że posiadam zamiennik który być może osiąga inne temperatury, bo nie jest z tych samych materiałów co oryginał. Auto w trasie pali mi 9 litrów zgodnie z tym co pokazuje wyświetlacz, ale teraz sprawdzam sobie "ręcznie" bo mam podejrzenia, że więcej. Ze względu na paliwożerność będę rozglądał się za innym autem, bo dojazdy do pracy byłoby zbyt kosztowne. Szkoda, bo jeździ się przyjemnie |
Ostatnio zmieniony przez Toluvel 14-06-2018, 11:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
|