[CSx Ogólne] Błąd P0304 |
Autor |
Wiadomość |
Cinek87
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-05-2018, 17:43 [CSx Ogólne] Błąd P0304
|
|
|
Czym może być spowodowany błąd P0304?
Od początku...
-pierwszy raz błąd wyskoczył zimą przy dużych mrozach jak samochód przełączył się z PB na LPG, silnik zaczął nierówno pracować, po dodaniu gazu i jak silnik zrobił się ciepły wszystko było ok, a błąd sam zniknął po jakimś czasie.
-następnie kilkukrotnie wyskakiwał błąd po odpaleniu silnika, czasem nie odpalał za pierwszym razem tylko za drugim.
- wczoraj po przejechaniu ok 50 km wyłączyłem silnik i po ok 10 min chciałem jechać dalej. Po odpaleniu silnik zaczął nierówno pracować i ponownie wyskoczył błąd P0304 i zaczął strasznie kopcić szarym dymem i czuć było benzynę. Dziś sprawdziłem świece i kable - są ok. Silnik nierówno pracuje zarówno na PB jak i na LPG więc wtryski na moje też są ok. Podmieniłem cewki ale błąd nadal wyskakuje na 4 cylindrze więc cewki też są ok.
Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny? objawy nierówna praca silnika, szary dym z wydechu oraz czuć zapach paliwa. Płynu chłodzącego nie ubywa oraz olej jest na tym samym poziomie.
Mitsubishi Lancer 2005r 2,0 DHOC |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-05-2018, 18:33
|
|
|
Skoro cały układ zapłonowy sprawny to sprawdź kompresję. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-05-2018, 21:40
|
|
|
Obecnie błąd występuje i na gazie i na benzynie? Jeśli tak to najprawdopodobniej na początku winowajcą mógł być któryś wtryskiwacz gazowy przez co mógł najbardziej ucierpieć ten czwarty cylinder przez zbyt ubogą mieszankę czyli mógł się wypalić zawór lub gniazdo. Jeśli kompresja na tym cylindrze będzie poniżej normy to może Cię czekać naprawa głowicy oraz naprawa i dobra regulacja instalacji gazowej. Problemów na gazie nie można bagatelizować bo mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika. Bardzo często instalacje LPG składają się ze słabych i mało precyzyjnych komponentów głównie z niewiedzy właścicieli aut oraz z chęci zaoszczędzenia kilkuset złotych ale w przypadku LPG często warto trochę dołożyć przy montażu niż później mieć problemy z silnikiem. |
|
|
|
 |
bobinho
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 08-05-2018, 13:03
|
|
|
Sprawdz oporność wtryskiwaczy, zarówno gazowych i benzynowych. Jesli bedzie ok to do sprawdzenia komp gazowy, być moze padła w nim jedna sekcja, co zdarza sie dosc często. |
|
|
|
 |
Cinek87
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-05-2018, 11:21
|
|
|
Odstawiłem do mechanika, sprawdził kompresję i mówił, że na wszystkich jest trochę powyżej 9. Spalin w płynie chłodzącym również nie ma więc uszczelka pod głowicą odpada.
Polecił mi przejrzeć instalację LPG tylko czy LPG może tak wszystko "psuć" skoro na samej benzynie również nierówno chodzi? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-05-2018, 11:26
|
|
|
Cinek87 napisał/a: | tylko czy LPG może tak wszystko "psuć" skoro na samej benzynie również nierówno chodzi? |
A zakręcałeś gaz i jeździłeś na Pb czy tylko ustawiłeś przełącznik na Pb . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-05-2018, 11:44
|
|
|
Jak gaz popsuł bardzo mapy to raczej odłącz akumulator, pojeździj tylko na benzynie i zobacz. |
|
|
|
 |
Cinek87
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-05-2018, 15:49
|
|
|
Gaz odlaczalem tylko przełącznikiem.
Auto stoi jeszcze u mechanika więc nic teraz nie sprawdzę.
Zawory mogą coś psuć? Zanim oddałem do naprawy to ściągnąłem pokrywę i luzow na zaworach nie było. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-05-2018, 15:50
|
|
|
Przecież masz hydrauliczne kasatory luzów zaworowych.... |
|
|
|
 |
MisiekNM974
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sport combi 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Wrz 2007 Posty: 90 Skąd: W-ch
|
Wysłany: 09-05-2018, 20:34
|
|
|
Czesc,
mialem identyczny problem i tez na czwartym cylindrze. Podczas jazdy na gazie na maxa zostal otwarty wtryskiwacz od benzyny i byla biala chmura za samochodem, i smrod benzyny. Okazalo sie ze uszkodzony byl emulator wtryskiwaczy (ja mam intalacje PRINS). Do tej pory nie usunalem usterki instalacji gazowej ale do jazdy na benzynie wystarczy przepiac kable od wszystkich, powtarzam wszystkich czterech wtryskiwaczy benzynowych na kable oryginalne bezposrednio podlaczone do sterownika od benzyny, tak zeby nie szlo przez emulator LPG. Na poczatku przepiety zostal tylko wtryskiwacz cylindra czwartego i auto jezdzilo jakis czas bez problemu (tylko na benzynie), ale potem ten sam blad wyskoczyl na trzecim cylindrze. Przepialem wszystkie pozostale wtryskiwacze i od pazdziernika jezdze bez problemow, tylko ze na benzynie.
[ Dodano: 13-05-2018, 06:37 ]
W poprzednim poscie zapomnialem dopisac, ze ta cala sytuacja spowodowala u mnie dodatkowo koniecznosc wymiany swiec zaplonowych, bo pomimo usuniecia usterki silnik ciezko odpalal. Po wymianie swiec bylo juz ok. A to, ze czesc paliwa spalala sie w katalizatorze, to w konsekwencji przepalilo grzalke sondy lambda, ktora tez zostala ostatecznie wymieniona. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-05-2018, 08:47
|
|
|
Pewnie od lejącego wtrysku dostało się też katalizatorowi. |
|
|
|
 |
Myszon
Forumowicz
Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 15-05-2018, 19:25
|
|
|
Ja sobie poradziłem w taki sposób,że kupiłem moduł do diagnostyki pod Androida i sprawdzałem co się dzieje zmieniając świece i cewki miejscami.Ostatecznie zakończyło się wizyta w serwisie brc i wymiana lejącego wtryskiwacza, filtrów i świec na briska do Lpg.Sam z tym błędem zrobiłem 10kkm a ile poprzednik ....trudno powiedzieć.Cisnienie w cylindrach utrzymuje się na odpowdnim poziomie a silnik pracuje poprawne z jednym ale.Na biegu jałowym czy na bp czy na LPG pracuje z lekkimi drganiami ,których w zasadzie nie czuć w kabienie.Poduszke silnika przy skrzyni mam do wymiany,jednak dopiero po wymianie będę wiedział czy to jej wina.Obecnie jestem na etapie powolnego czyszczenia zaworów za pomocą dodatków do paliwa.
Jakieś pomysły na te drgania? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-05-2018, 22:33
|
|
|
Jak masz pewność co do zaworów i układu wysokiego napięcia to może wina jakiejś drobnej nieszczelności w dolocie przy jednym z cylindrów. |
|
|
|
 |
Myszon
Forumowicz
Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 16-05-2018, 19:01
|
|
|
Błędów nie ma i nie wiem czego szukać.Psikałem atomizerem po przewodach WN oraz samostartem w okolice kolektora dolotowego i niczego nie wykryłem.Tak czy inaczej miałem juz pomysł na zrzucenie dolotu i jego doszczelnienie ,jednak na tą chwilę trudności są z odkręceniem nakrętek pod kolektorem.Krokowy i przepustnica wymyte a odma odłączona.W poprzednim Lancerze V miałem tak samo i nie udało mi się rozwiązać zagadki.Będę jeszcze szukał kogoś kto pożyczy na kilka chwil cewki.Zastanawiam się w jakiej kondycji jest lambda i jak ją sprawdzić. |
|
|
|
 |
|