Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CSx Ogólne] Błąd P0304
Autor Wiadomość
Cinek87 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 03-05-2018, 17:43   [CSx Ogólne] Błąd P0304

Czym może być spowodowany błąd P0304?

Od początku...
-pierwszy raz błąd wyskoczył zimą przy dużych mrozach jak samochód przełączył się z PB na LPG, silnik zaczął nierówno pracować, po dodaniu gazu i jak silnik zrobił się ciepły wszystko było ok, a błąd sam zniknął po jakimś czasie.
-następnie kilkukrotnie wyskakiwał błąd po odpaleniu silnika, czasem nie odpalał za pierwszym razem tylko za drugim.
- wczoraj po przejechaniu ok 50 km wyłączyłem silnik i po ok 10 min chciałem jechać dalej. Po odpaleniu silnik zaczął nierówno pracować i ponownie wyskoczył błąd P0304 i zaczął strasznie kopcić szarym dymem i czuć było benzynę. Dziś sprawdziłem świece i kable - są ok. Silnik nierówno pracuje zarówno na PB jak i na LPG więc wtryski na moje też są ok. Podmieniłem cewki ale błąd nadal wyskakuje na 4 cylindrze więc cewki też są ok.
Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny? objawy nierówna praca silnika, szary dym z wydechu oraz czuć zapach paliwa. Płynu chłodzącego nie ubywa oraz olej jest na tym samym poziomie.
Mitsubishi Lancer 2005r 2,0 DHOC
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-05-2018, 18:33   

Skoro cały układ zapłonowy sprawny to sprawdź kompresję.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-05-2018, 21:40   

Obecnie błąd występuje i na gazie i na benzynie? Jeśli tak to najprawdopodobniej na początku winowajcą mógł być któryś wtryskiwacz gazowy przez co mógł najbardziej ucierpieć ten czwarty cylinder przez zbyt ubogą mieszankę czyli mógł się wypalić zawór lub gniazdo. Jeśli kompresja na tym cylindrze będzie poniżej normy to może Cię czekać naprawa głowicy oraz naprawa i dobra regulacja instalacji gazowej. Problemów na gazie nie można bagatelizować bo mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika. Bardzo często instalacje LPG składają się ze słabych i mało precyzyjnych komponentów głównie z niewiedzy właścicieli aut oraz z chęci zaoszczędzenia kilkuset złotych ale w przypadku LPG często warto trochę dołożyć przy montażu niż później mieć problemy z silnikiem.
 
 
bobinho 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Zgierz
Wysłany: 08-05-2018, 13:03   

Sprawdz oporność wtryskiwaczy, zarówno gazowych i benzynowych. Jesli bedzie ok to do sprawdzenia komp gazowy, być moze padła w nim jedna sekcja, co zdarza sie dosc często.
 
 
Cinek87 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 09-05-2018, 11:21   

Odstawiłem do mechanika, sprawdził kompresję i mówił, że na wszystkich jest trochę powyżej 9. Spalin w płynie chłodzącym również nie ma więc uszczelka pod głowicą odpada.
Polecił mi przejrzeć instalację LPG tylko czy LPG może tak wszystko "psuć" skoro na samej benzynie również nierówno chodzi?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2018, 11:26   

Cinek87 napisał/a:
tylko czy LPG może tak wszystko "psuć" skoro na samej benzynie również nierówno chodzi?

A zakręcałeś gaz i jeździłeś na Pb czy tylko ustawiłeś przełącznik na Pb :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-05-2018, 11:44   

Jak gaz popsuł bardzo mapy to raczej odłącz akumulator, pojeździj tylko na benzynie i zobacz.
 
 
Cinek87 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 09-05-2018, 15:49   

Gaz odlaczalem tylko przełącznikiem.
Auto stoi jeszcze u mechanika więc nic teraz nie sprawdzę.
Zawory mogą coś psuć? Zanim oddałem do naprawy to ściągnąłem pokrywę i luzow na zaworach nie było.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-05-2018, 15:50   

Przecież masz hydrauliczne kasatory luzów zaworowych.... :shock:
 
 
MisiekNM974 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport combi 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 90
Skąd: W-ch
Wysłany: 09-05-2018, 20:34   

Czesc,

mialem identyczny problem i tez na czwartym cylindrze. Podczas jazdy na gazie na maxa zostal otwarty wtryskiwacz od benzyny i byla biala chmura za samochodem, i smrod benzyny. Okazalo sie ze uszkodzony byl emulator wtryskiwaczy (ja mam intalacje PRINS). Do tej pory nie usunalem usterki instalacji gazowej ale do jazdy na benzynie wystarczy przepiac kable od wszystkich, powtarzam wszystkich czterech wtryskiwaczy benzynowych na kable oryginalne bezposrednio podlaczone do sterownika od benzyny, tak zeby nie szlo przez emulator LPG. Na poczatku przepiety zostal tylko wtryskiwacz cylindra czwartego i auto jezdzilo jakis czas bez problemu (tylko na benzynie), ale potem ten sam blad wyskoczyl na trzecim cylindrze. Przepialem wszystkie pozostale wtryskiwacze i od pazdziernika jezdze bez problemow, tylko ze na benzynie.

[ Dodano: 13-05-2018, 06:37 ]
W poprzednim poscie zapomnialem dopisac, ze ta cala sytuacja spowodowala u mnie dodatkowo koniecznosc wymiany swiec zaplonowych, bo pomimo usuniecia usterki silnik ciezko odpalal. Po wymianie swiec bylo juz ok. A to, ze czesc paliwa spalala sie w katalizatorze, to w konsekwencji przepalilo grzalke sondy lambda, ktora tez zostala ostatecznie wymieniona.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-05-2018, 08:47   

Pewnie od lejącego wtrysku dostało się też katalizatorowi.
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 15-05-2018, 19:25   

Ja sobie poradziłem w taki sposób,że kupiłem moduł do diagnostyki pod Androida i sprawdzałem co się dzieje zmieniając świece i cewki miejscami.Ostatecznie zakończyło się wizyta w serwisie brc i wymiana lejącego wtryskiwacza, filtrów i świec na briska do Lpg.Sam z tym błędem zrobiłem 10kkm a ile poprzednik ....trudno powiedzieć.Cisnienie w cylindrach utrzymuje się na odpowdnim poziomie a silnik pracuje poprawne z jednym ale.Na biegu jałowym czy na bp czy na LPG pracuje z lekkimi drganiami ,których w zasadzie nie czuć w kabienie.Poduszke silnika przy skrzyni mam do wymiany,jednak dopiero po wymianie będę wiedział czy to jej wina.Obecnie jestem na etapie powolnego czyszczenia zaworów za pomocą dodatków do paliwa.
Jakieś pomysły na te drgania?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-05-2018, 22:33   

Jak masz pewność co do zaworów i układu wysokiego napięcia to może wina jakiejś drobnej nieszczelności w dolocie przy jednym z cylindrów.
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 16-05-2018, 19:01   

Błędów nie ma i nie wiem czego szukać.Psikałem atomizerem po przewodach WN oraz samostartem w okolice kolektora dolotowego i niczego nie wykryłem.Tak czy inaczej miałem juz pomysł na zrzucenie dolotu i jego doszczelnienie ,jednak na tą chwilę trudności są z odkręceniem nakrętek pod kolektorem.Krokowy i przepustnica wymyte a odma odłączona.W poprzednim Lancerze V miałem tak samo i nie udało mi się rozwiązać zagadki.Będę jeszcze szukał kogoś kto pożyczy na kilka chwil cewki.Zastanawiam się w jakiej kondycji jest lambda i jak ją sprawdzić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.