Evo X Pogromca Ulic :) Pomocy :) |
Autor |
Wiadomość |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 267 Skąd: pl
|
Wysłany: 08-05-2018, 12:45
|
|
|
krzychu napisał/a: | A to nie jest tak że przy zmianie turbiny od razu pojawia się wiekszy lag i traci elastyczność na niskich?
Więc potem przy codziennym użytku zaczyna palić więcej bo z dołu się nie zbierze i dusisz dłużej gaz? |
Wszystko ma swoje plusy i minusy. Dlatego wcześniej napisałem (pojemności nie oszukasz ) o stroku który poprawia wstawanie i mniejsze są konsekwencje zapodania większego turbo.
Cytat: |
Seryjne EVO IX FQ400 ma zdaje się 3,8s do setki także może celuj w coś takiego. |
Takie tam idealistyczne podejście do tematu tym bardziej że ta opcja miała "tylko" 500 nm.
W@sio napisał/a: | A tak na marginesie - 600KM i 800Nm - to nie jest granica rozsądku. To jest podwojenie mocy znamionowej 4B11T. Możesz zostawić sam blok, a całą resztę przerzeźbić, ale uwierz mi, to nie jest projekt do jazdy na codzień. |
Tu nawet bloku nie zostawisz
Co do jazdy to 600km jakoś tam wyda ale 800Nm prawilne czyt. bezawaryjne zapomnij.
To jest takie kółko graniaste czyli można zapodać dużą turbine ale będzie kiepska charakterystyka silnika i brak 6ego biegu czyli tam gdzie duże turbo mogłoby pokazać pazurki już tego nie zrobi.
Dlatego można podarować sobie te 600kuni na rzecz 5xx i zmniejszyć turbo oraz zapodać około 650Nm.
Oczywiście wsjo na stroku.
Najgorsze jest to że osiągnięcie 4s daje mocny łomot napędom. No i musi być sucho i ciepło. Evo 9 przy 650Nm mieli wszystkimi kołami nawet jak jest sucho ale zimno. Tedy wychodzi około 5s.jak złapie szybko trakcje.
W e10 przy opcji 500/650 wyjdzie około 4s do 100km/h oraz około 8-8,5s 100-200 w/g RL |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 08-05-2018, 12:57
|
|
|
Generalnie jeśli upierasz się przy osiągnięciu wysokich liczb - 600KM i 800Nm to polecam zainwestowanie tych pieniędzy w jakieś amerykańskie V8 na kompresorze - Coś w stylu mustanga Shelby GT500 + kompresor. Znajomy czymś takim porusza się na codzień i nawet sobie chwali. Ale mimo mocy i momentu nie schodzi poniżej 4s do setki przez problemy z trakcją |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2018, 13:11
|
|
|
EVO IX jakoś ma dużo gorszą trakcję na starcie? Czy chodzi o brak LC? Z czego wynika tak 1 sec różnica między IX a X? |
|
|
|
 |
EvoXTURBO
Nowy Forumowicz
Auto: x
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2018, 14:45
|
|
|
Rosnie 😀 bo niewiem czy 200 kola w inne auto nie wpakowac nad audi mysle |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2018, 14:48
|
|
|
Nie myśl tylko się przejedź bo wiem po sobie że z patrzenia albo czytania to niewiele wynika... |
|
|
|
 |
EvoXTURBO
Nowy Forumowicz
Auto: x
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2018, 14:51
|
|
|
Dobra . to co polecacie ? Ile koni ? Ile momentu ? Zeby sie nie psulo co chwile . zeby mialo to kopyto i zeby bylo do jazdy codziennej . 400 koni ? 600 moment ? . prosze napisac swoje opinie .
Dziekuje za odpowiedzi i zainteresowanie tematem .
[ Dodano: 08-05-2018, 14:54 ]
Jezdzilem x . miala 295 koni podajrze . fajnie bylo ale za slabe . |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2018, 14:55
|
|
|
Jak EVO to by się warto zastanowić czy będziesz dużo jeździł autostradami. Jeśli tak to taniej i ciszej będzie w SST (6 biegów) ale ona nie lubi dużo momentu więc tutaj tiuning lekki wchodzi w grę. I to ma szansę się sprawdzać na co dzień. Chyba do 360KM (nie wiem ile momentu) dają radę z SST. |
|
|
|
 |
EvoXTURBO
Nowy Forumowicz
Auto: x
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2018, 15:17
|
|
|
Co do autostrad . hmm autko tez potrzebuje np na jazde do niemiec czyli odpowiedz znana . SST . tutaj ten 6 bieg chyba robi robote . tylko pytanie . jak z osiagami . czy te 400 kucy i z 600 moment wytrzyma . mi sie tylko evo podoba w tym problem heh .
[ Dodano: 08-05-2018, 15:32 ]
A jeszcze pytanko . czy seryjna wersja ze skrzynia sst 6 . miala 350 koni i 450 momentu ? |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 267 Skąd: pl
|
Wysłany: 08-05-2018, 18:17
|
|
|
krzychu napisał/a: | EVO IX jakoś ma dużo gorszą trakcję na starcie? Czy chodzi o brak LC? Z czego wynika tak 1 sec różnica między IX a X? |
Czasy przyśpieszeń szczególnie do 100km/h traktuj czysto poglądowo bo jest wiele czynników które mogą je zakrzywić zaczynając od sposobu pomiaru kończąc na parametrach technicznych auta typu rodzaj felg, opon, charakterystyka motorowni, przełożenia skrzynki, pogoda... itd.
Więc co Ci po czasie jak np; evo9 na skrzyni 5b przy przepięciu z 4 na 5 potrafi wylecieć z boostu bo to jest jego finalny bieg natomiast takie samo evo9 6b wystarczy że pociągnie troszku wyżej albo 5tka ma inne przełożenie i już masz różnicę. Do tego wystarczy że jeden jedzie na seryjnym BBSach 17' a drugi jedzie na cięższych oem Enkejach 17' i cięższej gumie z kierownikiem z nadwagą i masz kolejne 0,3s.
Ogólnie co do SST i pałerach z Nm trzeba zapomnieć. Dostosowanie evo10 do jazdy autostradowej tak już konkretnie jest rzeźbą w g. Są do tego lepsze auta mające większą pojemność i dsg albo automat oczywiście z napędem awd bo wspominane potwory rzędu 800nm rwd są mega trudne do ogarnięcia tak żeby wykorzystać ich potencjał a chłodną porą ich użyteczność spada praktycznie do 0. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2018, 20:48
|
|
|
ledziu napisał/a: | Czasy przyśpieszeń szczególnie do 100km/h traktuj czysto poglądowo |
Tak oczywiście. Pytam z czystej zaciekawionej ciekawości dlaczego przy podobnej mocy X zbierze się szybciej do pierwszej serki od IX? Charakterystyka silnika, jakiś LC bo chyba nawet IX jest lżejsza? Oczywiście mowa o manualach i IX miała 6-stkę skrzynię w standardzie czy może to ma znaczenie? |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 267 Skąd: pl
|
Wysłany: 08-05-2018, 21:13
|
|
|
10ka może mieć inne przełożenia i inną charakterystykę bo motorownia ma inną głowę. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 09-05-2018, 08:21
|
|
|
ledziu napisał/a: | motorownia ma inną głowę. | No nie do końca Generalnie w IX ma jeszcze 4G63, zaś X ma już 4B11... silnik o zupełnie innej konstrukcji. Turbina od strony ściany grodziowej, sporo dłuższe orurowanie IC itp... |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 267 Skąd: pl
|
Wysłany: 09-05-2018, 10:52
|
|
|
W@sio napisał/a: | ledziu napisał/a: | motorownia ma inną głowę. | No nie do końca Generalnie w IX ma jeszcze 4G63, zaś X ma już 4B11... silnik o zupełnie innej konstrukcji. Turbina od strony ściany grodziowej, sporo dłuższe orurowanie IC itp... |
Nie no to ja wszystko wiem tylko chodzi mi o sam fakt przyśpieszania |
|
|
|
 |
EvoXTURBO
Nowy Forumowicz
Auto: x
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-05-2018, 14:25
|
|
|
Czyli co powiecie Lepiej Evo odpuscic ? i szukac cos z wiekszym motorem ?
[ Dodano: 09-05-2018, 14:26 ]
czy z sst zrobic 400 koni kolo 600 momentu i bedzie dobrze ? |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 267 Skąd: pl
|
Wysłany: 11-05-2018, 08:19
|
|
|
EvoXTURBO napisał/a: | Czyli co powiecie Lepiej Evo odpuscic ? i szukac cos z wiekszym motorem ?
[ Dodano: 09-05-2018, 14:26 ]
czy z sst zrobic 400 koni kolo 600 momentu i bedzie dobrze ? |
Sst odpuściłbym na 100% . |
|
|
|
 |
|