Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana szklanek w OII 2.0 MIVEC 147KM silnik 4B11
Autor Wiadomość
lepszyzip 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 8
Skąd: warszawa
  Wysłany: 10-05-2018, 07:50   Wymiana szklanek w OII 2.0 MIVEC 147KM silnik 4B11

Byłem wczoraj na pomiarze luzów zaworowych i okazało się, że jest już bardzo ciasno i trzeba dość pilnie wymienić tzw szklanki.
Moje pytanie brzmi: gdzie w Warszawie lub okolicach można tego dokonać poza ASO, bo operacja ponoć czasochłonna i droga? Gdzie poza ASO kupić szklanki?
 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 15-05-2018, 21:38   Re: Wymiana szklanek w OII 2.0 MIVEC 147KM silnik 4B11

lepszyzip napisał/a:
Byłem wczoraj na pomiarze luzów zaworowych i okazało się, że jest już bardzo ciasno i trzeba dość pilnie wymienić tzw szklanki.
Moje pytanie brzmi: gdzie w Warszawie lub okolicach można tego dokonać poza ASO, bo operacja ponoć czasochłonna i droga? Gdzie poza ASO kupić szklanki?


Jaki przebieg ma auto?
Ja przez wiele lat serwisowałem tu http://www.autotw.pl/ - moim zdaniem warto zapytać.
 
 
lepszyzip 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 8
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-05-2018, 18:15   

W AutoTW powiedzieli, że nie robią tak dużych zabiegów...
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 21-05-2018, 22:24   

Ponowię pytanie 1plubas: jaki auto ma przebieg?
I dodam: jeździ na benie czy na LPG?

Zdaje się, że 4B11 od 4B12 nie różni się w kwestii szklanek więc polecam niekoniecznie szklanki Mitsu których cena sugeruje, że są robione co najmniej z kryptonitu. W razie czego pisz na priv.
Sama wymiana w sensie mechanicznym jest względnie prosta - max 3h pracy, tyle, że zanim nie wyjmiesz szklanek to nie będziesz wiedział na jakie masz wymienić.

Ujmując to inaczej: nie wystarczy zmierzyć luzów żeby wiedzieć na jakie szklanki wymienić. Dlaczego? Bo fabrycznie szklanki NIE są wszystkie takie same. Trzeba zmierzyć luz, sprawdzić grubość aktualnej szklanki i dopiero na tej podstawie dobrać nową.
Jest to o tyle uciążliwe, że jeśli mechanik na miejscu nie ma całej gamy szklanek (a to chyba nawet w ASO się nie zdarza) to niestety trzeba albo zrobić wszystko dwa razy albo cierpliwie czekać na dostawę.
 
 
lepszyzip 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 8
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-05-2018, 22:34   

Przebieg 90 tyś, z czego 60 tyś na LPG.
Ponoć wymiana szklanek w O2 4B11 to ogromny zabieg na kilka dni.
Gdzie można kupić szklanki w cenie nie-Mitsu? (W ASO ok 60 zl za szklanke_).
 
 
EBIT 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0 MIVEC 147KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 12
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-07-2018, 12:58   

lepszyzip napisał/a:
Przebieg 90 tyś, z czego 60 tyś na LPG.
Ponoć wymiana szklanek w O2 4B11 to ogromny zabieg na kilka dni.
Gdzie można kupić szklanki w cenie nie-Mitsu? (W ASO ok 60 zl za szklanke_).

udało Ci się rozwiązać problem ? Gdzie i za ile finalnie wymieniłeś szklanki ? Jestem na świeżo przed montażem lpg i dobrze byłoby wiedzieć ile taka zabawa w razie W będzie kosztować;-)
 
 
nimrodelipapi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-03-2019, 21:57   

To ja pokrótce opiszę swoją historię z luzem zaworowym, jakieś ok 30.000 km czerwiec 2018 r. założyłem instalację gazową - nie sprawdzając wtedy luzów zaworowych. Montaż w jednym z najlepszych zakładów na Śląsku ( w sumie już trzeci samochód u nich). W grudniu zauważyłem skaczące obroty silnika między 600- 1200 obr/min stojąc na skrzyżowaniu ze skrzynią na poz. D na słabo rozgrzanym silniku, na gorącym objawów nie było. Po kolejnych km i miesiącu jeżdżenia coraz ciężej było uruchomić silnik na zimno zwłaszcza przy mrozie, rozrusznik kręcił długo zanim odpalił, śmierdziało paliwem z wydechu.

Wnioski:
brak luzów zaworowych na ssaniu większość 0,00 max 0,05
luzy na wydechu 0,15-0,20
łańcuch rozrządu- rozciągnięty napinacz wysunięty już do końca,

Luzy zaworowe wykonane - szlifowane z nieco większym luzem
łańcuch wymieniony na mocniejszy, oryginalny po 120.000 km wyciągnięty jak gumka z majtek i to nie tylko w moim
Cały zabieg wykonany w Mikołowie u Adamusa w bardzo przyzwoitych pieniądzach :D
Co najważniejsze autko odpala od dotyku, mam wrażenie, że konie , które były na banicji wróciły :D
_________________

 
 
gwp 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-04-2019, 16:32   

nimrodelipapi napisał/a:
brak luzów zaworowych na ssaniu większość 0,00 max 0,05
luzy na wydechu 0,15-0,20


Czy ktoś wie / ma dostęp do informacji jakie powinny być ta luzy dla silnika 4B11.
W sensie, poniżej jakiej wartości należy wymieniać (lub szlifować) szklanki.

Wiem, że na forum ktoś pokazywał skan (obrazek) z tymi danymi dla silnika 4B12, a ja póki co nie znalazłem nic dla 4B11.

[ Dodano: 08-04-2019, 16:37 ]
Z innego wątku dotyczącego silnika 4B12:
Moody napisał/a:
Gorzej jak będzie luz poza tolerancją. Bo w tym silniku nie jest takie proste, że do wszystkiego wystarczy szczelinomierz i dwa klucze/śrubokręt. Niestety trzeba ściągać wałek rozrządu, wyjąć dany popychacz, mierzyć, liczyć i zamawiać na wymiar.


Czy tak samo jest to skomplikowane w silniku 4B11?
_________________
Pozdrawiam, Grzegorz
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-04-2019, 16:48   

Info z manuala dla silnika 4B12, rocznik 2012.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
gwp 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-04-2019, 08:30   

Bizi78 napisał/a:
Info z manuala dla silnika 4B12, rocznik 2012.


Dzięki! Wydaje mi się, że to jest lepsze niż to co kiedyś widziałem tutaj na forum.

Teraz jeszcze tylko trzeba ustalić czy w tym zakresie silniki 4B11 i 4B12 są takie same.
A jeśli nie, to znaleźć analogiczne info z manuala silnika 4B11.

Ktoś? Coś?

[ Dodano: 15-05-2019, 22:01 ]
Zakładam, że "4B1" oznacza całą rodzinę silników, więc również 4B11

http://mitsubishi.automot...0218200ENG.html
_________________
Pozdrawiam, Grzegorz
 
 
tomeksek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2012 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: polska
Wysłany: 19-08-2019, 22:51   

U mnie przebieg 100k z czego 75k na LPG. Zadnych problemow z silnikiem nie slysze, obroty nie faluja, moc jest, itp.

Czy w takim razie powinienem sie bawic w sprawdzanie luzow i ewentualna wymiane szklanek ?
- jesli tak to gdzie w Warszawie mozna to zrobic poza ASO w sensownych kosztach ?
- czy ktos moze podac orientacyjnie ile taka operacja kasowania luzow kosztuje - ok 1000 PLN ? czy bardziej 2000 PLN ?

Na razie moje podejscie jest takie ze jezdze, jak beda objawy to bede myslal ;) - w najgorszym wypadku wymienie cala glowice z jakiegos rozbitka. Podobno za okolo 2k mozna taka wymiene zrobic. Czy wedlug Was to realny koszt wymiany glowicy ? (glownica z rozbitka co jezdzil na benzynie bez wypalonych zaworow + uszczelka + robocizna - czy cos jeszcze ?)
 
 
gwp 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-07-2020, 22:26   

tomeksek napisał/a:
[...]

Czy w takim razie powinienem sie bawic w sprawdzanie luzow i ewentualna wymiane szklanek ?
[...]


Sprawdzenie luzu na zaworach jest normalną czynnością serwisową w tym silniku. Powinno się to wykonywać co 100 00 km, a przy zasilaniu silnika LPG częściej!

[quote="tomeksek"]
- czy ktos moze podac orientacyjnie ile taka operacja kasowania luzow kosztuje - ok 1000 PLN ? czy bardziej 2000 PLN ?
/quote]

Ja płaciłem w Rzeszowie 150 zł za zmierzenie luzów zaworowych. Natomiast raz miałem regulowane luzy na dwóch zaworach wydechowych poprzez zmianę grubości szklanek (poprzez toczenie), ale wtedy robiłem jeszcze inne rzeczy (wymiana końcówek drążków, wymiana tarcz i klocków hamulcowych z przodu), więc nie podam konkretnej kwoty, a za robociznę zapłaciłem wtedy 680 zł.
_________________
Pozdrawiam, Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.