Wymiana szklanek w OII 2.0 MIVEC 147KM silnik 4B11 |
Autor |
Wiadomość |
lepszyzip
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 8 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-05-2018, 07:50 Wymiana szklanek w OII 2.0 MIVEC 147KM silnik 4B11
|
|
|
Byłem wczoraj na pomiarze luzów zaworowych i okazało się, że jest już bardzo ciasno i trzeba dość pilnie wymienić tzw szklanki.
Moje pytanie brzmi: gdzie w Warszawie lub okolicach można tego dokonać poza ASO, bo operacja ponoć czasochłonna i droga? Gdzie poza ASO kupić szklanki? |
|
|
|
 |
1plubas
Forumowicz
Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 40 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 15-05-2018, 21:38 Re: Wymiana szklanek w OII 2.0 MIVEC 147KM silnik 4B11
|
|
|
lepszyzip napisał/a: | Byłem wczoraj na pomiarze luzów zaworowych i okazało się, że jest już bardzo ciasno i trzeba dość pilnie wymienić tzw szklanki.
Moje pytanie brzmi: gdzie w Warszawie lub okolicach można tego dokonać poza ASO, bo operacja ponoć czasochłonna i droga? Gdzie poza ASO kupić szklanki? |
Jaki przebieg ma auto?
Ja przez wiele lat serwisowałem tu http://www.autotw.pl/ - moim zdaniem warto zapytać. |
|
|
|
 |
lepszyzip
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 8 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-05-2018, 18:15
|
|
|
W AutoTW powiedzieli, że nie robią tak dużych zabiegów... |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 21-05-2018, 22:24
|
|
|
Ponowię pytanie 1plubas: jaki auto ma przebieg?
I dodam: jeździ na benie czy na LPG?
Zdaje się, że 4B11 od 4B12 nie różni się w kwestii szklanek więc polecam niekoniecznie szklanki Mitsu których cena sugeruje, że są robione co najmniej z kryptonitu. W razie czego pisz na priv.
Sama wymiana w sensie mechanicznym jest względnie prosta - max 3h pracy, tyle, że zanim nie wyjmiesz szklanek to nie będziesz wiedział na jakie masz wymienić.
Ujmując to inaczej: nie wystarczy zmierzyć luzów żeby wiedzieć na jakie szklanki wymienić. Dlaczego? Bo fabrycznie szklanki NIE są wszystkie takie same. Trzeba zmierzyć luz, sprawdzić grubość aktualnej szklanki i dopiero na tej podstawie dobrać nową.
Jest to o tyle uciążliwe, że jeśli mechanik na miejscu nie ma całej gamy szklanek (a to chyba nawet w ASO się nie zdarza) to niestety trzeba albo zrobić wszystko dwa razy albo cierpliwie czekać na dostawę. |
|
|
|
 |
lepszyzip
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 8 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 21-05-2018, 22:34
|
|
|
Przebieg 90 tyś, z czego 60 tyś na LPG.
Ponoć wymiana szklanek w O2 4B11 to ogromny zabieg na kilka dni.
Gdzie można kupić szklanki w cenie nie-Mitsu? (W ASO ok 60 zl za szklanke_). |
|
|
|
 |
EBIT
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 MIVEC 147KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2018 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-07-2018, 12:58
|
|
|
lepszyzip napisał/a: | Przebieg 90 tyś, z czego 60 tyś na LPG.
Ponoć wymiana szklanek w O2 4B11 to ogromny zabieg na kilka dni.
Gdzie można kupić szklanki w cenie nie-Mitsu? (W ASO ok 60 zl za szklanke_). |
udało Ci się rozwiązać problem ? Gdzie i za ile finalnie wymieniłeś szklanki ? Jestem na świeżo przed montażem lpg i dobrze byłoby wiedzieć ile taka zabawa w razie W będzie kosztować;-) |
|
|
|
 |
nimrodelipapi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-03-2019, 21:57
|
|
|
To ja pokrótce opiszę swoją historię z luzem zaworowym, jakieś ok 30.000 km czerwiec 2018 r. założyłem instalację gazową - nie sprawdzając wtedy luzów zaworowych. Montaż w jednym z najlepszych zakładów na Śląsku ( w sumie już trzeci samochód u nich). W grudniu zauważyłem skaczące obroty silnika między 600- 1200 obr/min stojąc na skrzyżowaniu ze skrzynią na poz. D na słabo rozgrzanym silniku, na gorącym objawów nie było. Po kolejnych km i miesiącu jeżdżenia coraz ciężej było uruchomić silnik na zimno zwłaszcza przy mrozie, rozrusznik kręcił długo zanim odpalił, śmierdziało paliwem z wydechu.
Wnioski:
brak luzów zaworowych na ssaniu większość 0,00 max 0,05
luzy na wydechu 0,15-0,20
łańcuch rozrządu- rozciągnięty napinacz wysunięty już do końca,
Luzy zaworowe wykonane - szlifowane z nieco większym luzem
łańcuch wymieniony na mocniejszy, oryginalny po 120.000 km wyciągnięty jak gumka z majtek i to nie tylko w moim
Cały zabieg wykonany w Mikołowie u Adamusa w bardzo przyzwoitych pieniądzach
Co najważniejsze autko odpala od dotyku, mam wrażenie, że konie , które były na banicji wróciły |
_________________
 |
|
|
|
 |
gwp
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 13 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-04-2019, 16:32
|
|
|
nimrodelipapi napisał/a: | brak luzów zaworowych na ssaniu większość 0,00 max 0,05
luzy na wydechu 0,15-0,20 |
Czy ktoś wie / ma dostęp do informacji jakie powinny być ta luzy dla silnika 4B11.
W sensie, poniżej jakiej wartości należy wymieniać (lub szlifować) szklanki.
Wiem, że na forum ktoś pokazywał skan (obrazek) z tymi danymi dla silnika 4B12, a ja póki co nie znalazłem nic dla 4B11.
[ Dodano: 08-04-2019, 16:37 ]
Z innego wątku dotyczącego silnika 4B12:
Moody napisał/a: | Gorzej jak będzie luz poza tolerancją. Bo w tym silniku nie jest takie proste, że do wszystkiego wystarczy szczelinomierz i dwa klucze/śrubokręt. Niestety trzeba ściągać wałek rozrządu, wyjąć dany popychacz, mierzyć, liczyć i zamawiać na wymiar. |
Czy tak samo jest to skomplikowane w silniku 4B11? |
_________________ Pozdrawiam, Grzegorz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-04-2019, 16:48
|
|
|
Info z manuala dla silnika 4B12, rocznik 2012.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
gwp
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 13 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-04-2019, 08:30
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Info z manuala dla silnika 4B12, rocznik 2012. |
Dzięki! Wydaje mi się, że to jest lepsze niż to co kiedyś widziałem tutaj na forum.
Teraz jeszcze tylko trzeba ustalić czy w tym zakresie silniki 4B11 i 4B12 są takie same.
A jeśli nie, to znaleźć analogiczne info z manuala silnika 4B11.
Ktoś? Coś?
[ Dodano: 15-05-2019, 22:01 ]
Zakładam, że "4B1" oznacza całą rodzinę silników, więc również 4B11
http://mitsubishi.automot...0218200ENG.html |
_________________ Pozdrawiam, Grzegorz |
|
|
|
 |
tomeksek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2012 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: polska
|
Wysłany: 19-08-2019, 22:51
|
|
|
U mnie przebieg 100k z czego 75k na LPG. Zadnych problemow z silnikiem nie slysze, obroty nie faluja, moc jest, itp.
Czy w takim razie powinienem sie bawic w sprawdzanie luzow i ewentualna wymiane szklanek ?
- jesli tak to gdzie w Warszawie mozna to zrobic poza ASO w sensownych kosztach ?
- czy ktos moze podac orientacyjnie ile taka operacja kasowania luzow kosztuje - ok 1000 PLN ? czy bardziej 2000 PLN ?
Na razie moje podejscie jest takie ze jezdze, jak beda objawy to bede myslal - w najgorszym wypadku wymienie cala glowice z jakiegos rozbitka. Podobno za okolo 2k mozna taka wymiene zrobic. Czy wedlug Was to realny koszt wymiany glowicy ? (glownica z rozbitka co jezdzil na benzynie bez wypalonych zaworow + uszczelka + robocizna - czy cos jeszcze ?) |
|
|
|
 |
gwp
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 13 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-07-2020, 22:26
|
|
|
tomeksek napisał/a: | [...]
Czy w takim razie powinienem sie bawic w sprawdzanie luzow i ewentualna wymiane szklanek ?
[...] |
Sprawdzenie luzu na zaworach jest normalną czynnością serwisową w tym silniku. Powinno się to wykonywać co 100 00 km, a przy zasilaniu silnika LPG częściej!
[quote="tomeksek"]
- czy ktos moze podac orientacyjnie ile taka operacja kasowania luzow kosztuje - ok 1000 PLN ? czy bardziej 2000 PLN ?
/quote]
Ja płaciłem w Rzeszowie 150 zł za zmierzenie luzów zaworowych. Natomiast raz miałem regulowane luzy na dwóch zaworach wydechowych poprzez zmianę grubości szklanek (poprzez toczenie), ale wtedy robiłem jeszcze inne rzeczy (wymiana końcówek drążków, wymiana tarcz i klocków hamulcowych z przodu), więc nie podam konkretnej kwoty, a za robociznę zapłaciłem wtedy 680 zł. |
_________________ Pozdrawiam, Grzegorz |
|
|
|
 |
|