Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
cos mi nawala w lewym przednim kole
Autor Wiadomość
-=JaNeK=-
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2007, 00:55   cos mi nawala w lewym przednim kole

co moze nawalac jak bebenek w lewym przednim kole? jak sie przyspiesza stukot ustaje do pewnego czasu, na luzie i przy zwalnianiu nawala jak na werblach, jak sie stoi to nie stuka ale to chyba oczywiste. co to moze byc? stalo sie to nagle dzis bez jakiejkolwiek przyczyny (przynajmniej nie zauwazylem). jakie sa objawy zuzycia sworznia? :roll:
 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27-04-2007, 10:38   

Proponowałbym najpierw sprawdzić klocki hamulcowe zanim zabierzesz się do zawieszenia. U mnie przy kończących się właśnie coś stukało, lub też tarcza ma się ku końcowi
_________________

 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2007, 11:16   

zobacz czy "patyk" od maski siedzi sztywno
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2007, 12:15   

do sprawdzenia:
-sworzeń wahacza
-tuleja wahacza
-łącznik stabilizatora
-końcówka drążka
-tarcze, kolacki (phixius)
-latający drążek podtrzymujący maskę (arturro)

sprawdzić ogólnie czy nie ma innych luzów np w łożysku

nikt nie jest tu wróżbitą aby jednoznacznie podac przyczynę ;)
 
 
-=JaNeK=-
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2007, 14:16   

wiem ze nikt nie jest wrozbita wiec napisalem 'co moze nawalac' a nie 'co nawala' :) dzwiek jest dosc charakterystyczny i glosny (nie da sie z tym jezdzic .. i stuka caly czas) wiec klapka od maski raczej odpada. :)
 
 
dlugiad
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2007, 15:16   

To jest stukot czy dudnienie? Przy jakich predkosciach słychać najmocniej? Moze to łożysko (choc to raczej słychać jako dudnienie własnie).
 
 
okidoki
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2007, 20:12   

Ja mam podobny problem od wczoraj- lewe kolo przod. Nie znam przyczyny, tego stukotu ale jak dzis wjechalem na kanał i ruszyłem poloską to przesunela mi sie ona jokolo 1 do 2 mm, nie jestem pewnien czy to normalne ale moze to jest przyczyną. Czekam na wasze opinie.
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2007, 20:34   

Być może gumy stabiliztora. Ja mam podobny problem na 99% to to.
 
 
-=JaNeK=-
[Usunięty]

Wysłany: 01-05-2007, 01:16   

nawet sie nie spodziewalem ze tak moze walic niedokrecone kolo :]
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-05-2007, 11:01   

okidoki napisał/a:
dzis wjechalem na kanał i ruszyłem poloską to przesunela mi sie ona jokolo 1 do 2 mm, nie jestem pewnien czy to normalne ale moze to jest przyczyną.

Jeżeli masz na myśli przesunięcie wzdłuż osi półośki, to jest to normalne - luz wzdłużny, który występuje zawsze i tak ma być.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
krzysiek_base
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2007, 14:27   

lezeli stukacze może to być łożysko ,w najgorszym przypadku oska sie wyrobiła sprawcie luz czy jest na boki (to łozysko) ,albo sprawdzcie ciągnac do zewnatrz to bedzie oska

[ Dodano: 03-05-2007, 14:29 ]
tylko jak szczesław powiedział może być wzdłuż osi ale jedenie 1 -2 mm max
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2007, 09:55   

Podobne objawy mam u siebie. Byłem dzis w serwisie na przeglądzie zawieszenia.
Po szarpaniu okazało się ze wszystko ok.
wszystkie elementy zawieszenia twarde, mocne i w pelni sprawne (trudno aby bylo inaczej, nowe wahacze, koncowki, drazki, łączniki itp)

okazuje się iż najprawdopodobniej zepsuty jest amortyzator, ale przod ma bardzo dobra sprawnosc, poprostu padło w nim cos ze sie tlucze. Łożyska w kielichach ok. Nie przeskakują.

Przy okazji sprawdzilismy też tył, gdzie wszystkie czesci gumowe są ok. Tu juz jakis czas temu mialem wymieniane wszystko (wahacze, gumy itp). Sprawnosc amortyzatorow wyszla calkiem slabo, ale nie dziwi mnie to bo sa juz stare.

wiec generalnie musze wymienic komplet amorow i sprezyn
i nie wiem czy lepiej sachsa czy kyb?

mowia ze kyby sa zajebiste, ale carisma to nie jest tak naprawde japoniec, wiec bardziej do niego by pasowal sachs....

podliczyli mnie za wszystko, to na sachsach komplet amorow, sprezyn + robocizna i pelna geometria to 2100zl

kyb wychodzi nieco drozej.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 12-05-2007, 11:53   

Kofi rozumiem że te ceny to z serwisu?
Komplet amorków na tył Kayaby ok 370 zł kosztuje, do tego sprężyny następne 300, robocizna ok 200 i 150 za zbiezność, więc nie wiem dlaczego tak drogo?
W polecanych sprzedawcach poszukaj namiarów na Brukmotor, mają najtańsze amorki Kayaby i Bilsteina. Jak pogadasz dobrze to sprężyny też załatwią. Pozdrawiam
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-05-2007, 11:58   

Kofi napisał/a:
podliczyli mnie za wszystko, to na sachsach komplet amorow, sprezyn + robocizna i pelna geometria to 2100zl kyb wychodzi nieco drozej.


E no bez przesady - po co wymieniać sprężyny? Komplet 4rech gazowych KYB do Carismy to poniżej 800zł dostaniesz, z robocizną i geometrią zmieścisz się w 1000zł.

Puść PW do użytkownika auto-moto to z pewnością zorganizuje ci wszystko w dobrej cenie ewentualnie lukaj na jego sklep http://www.auto-moto.sklep.pl bądź zadzwoń do japanese i pogadaj co ma i w jakich cenach.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2007, 13:09   

cena to z serwisu ale nie ASO ale punktu Q service czy jakos tak, w którym czasem się stołuję.

po rozeznaniu rynku wyszlo tak


JC Auto
amory kyb 237 tył 310 przod
sprezyny ROC 210 tył 200 przod
co daje 1340zł z moja 30% zniżką

Człowiek z allegro
amory Sachs 190 tył 230 przód
sprężyny KF 120zł tył 120 przód
co daje 1320zł

ten człowiek z allegro ma jeszcze amory na tył KYB za 160zł a na przód za 350, ale mówi, że cięzko dostac bo do 1,6 jest cos tam cos tam.... :P

pełna geometria w wwa na laserowym sprzecie kosztuje 180zł

robocizna u tego typa z allegro to 120zł w Q service u mnie to 240 :P
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.