Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
Fajki, cewki
Autor Wiadomość
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 07-10-2014, 21:12   Fajki, cewki

Witam. Jakie kupić kable do OT1. Gdzie można kupić same fajki na cewki ? Do galanta kupowałem u "japaneze", ale to chwile temu było.
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2018, 12:46   

Przepraszam za wykopki, ale użyłem istniejącego tematu aby zadać następujące pytanie:

Czy przy wymianie przewodów zapłonowych w silniku 2.0 powinno się również wymienić łącznik cewki (fajkę)? Tym bardziej że w zestawach przewodów WN widzę jedynie fajki
na kabel i nie wiem czy to jest podyktowane tym że domyślnie zmienia się jedynie to, czy po prostu koniecznie muszę uzupełnić komplet o dwie dodatkowe fajki do cewek.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 29-05-2018, 14:12   

W zestawach przewodów fajek nie ma, bo to element cewki :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2018, 15:05   

Ok, a czy należy je również wymieniać, skoro wymienia się przewody z własnymi fajkami?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 29-05-2018, 15:09   

Masz powód by wymieniać przewody? Przewody mają swoją cewkę bo jest niewymienna :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2018, 15:17   

Mam powód - przewody są w tym aucie od niepamiętnych czasów, a ponadto irytuje mnie problem z zakłóceniami w CB i nie dającymi się odfiltrować po stronie zasilania - wchodzą od anteny (i nie, nie jest to wina ani anteny i radia ;) . Świece są wymienione, alternator miał ściągany pasek, więc trochę liczę że wymiana przewodów też rozwiąże problem. A, no i czasem muszę go trochę dłużej pokręcić przy rozruchu. Także tak.

Czyli co, czy fajki od cewek też wymieniać? :)
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 29-05-2018, 15:33   

To już wedle uznania :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 29-05-2018, 15:48   

Moim zdaniem to nie rozwiąże problemu. Jakie masz CB tak nawiasem? Ja mam oryginalne przewody od nowości.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2018, 15:55   

Nie mam niczego marketowego jeśli to masz na myśli ;) . Specjalnie sprawdzałem na kilku urządzeniach które mam, i to na starych klasykach, z Alanem 18 na czele. I zasilając się z zewnętrznego akumulatora. Zakłócenia pojawiają się jak tylko podepnę do radia antenę, więc jakiś podzespół musi generować je szerokopasmowo w najbliższe otoczenie (w "eter"). I występują wyłącznie podczas pracy silnika. Pompa paliwa, jako jeden z podejrzanych, więc raczej też odpada. Wszystkie niefabryczne odbiorniki wykluczone. Wydaje mi się że zostały do sprawdzenia już tylko przewody WN, może cewki. ECU też może być źródlem.. ale tego już raczej nie wymienię ;)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 29-05-2018, 19:21   

Oprócz cewek zapłonowych to hipotetycznie mogłoby by być jeszcze wtryskiwacza, bo one działają podobnie jak cewka, impulsowo przy obciążeniu indukcyjnym. Ale problem by dotyczył każdego Outlandera. Możesz jeszcze sprawdzić czy silnik ma dobre podłączenie do masy.

Jak rozumiem pod zdjęciu paska i silniku pracującym na samym akumulatorze problem też występuje?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 29-05-2018, 19:48   

Coś mi tu nie pasuje. A miałeś kiedyś Unidena 520xl na pokładzie? Znam dwa takie przypadki że radia generowały zakłócenia i montaż ww radyjka cudownie leczył dolegliwości. Masy to też trop, ktoś miał z nią problem już na forum.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2018, 20:12   

Cytat:
Jak rozumiem pod zdjęciu paska i silniku pracującym na samym akumulatorze problem też występuje?


Tak

Cytat:
Coś mi tu nie pasuje. A miałeś kiedyś Unidena 520xl na pokładzie? Znam dwa takie przypadki że radia generowały zakłócenia i montaż ww radyjka cudownie leczył dolegliwości. Masy to też trop, ktoś miał z nią problem już na forum.


Napewno nie jest to problem radia, bo sprawdzałem to specjalnie na takich które mam od 20 lat z górką i mam je osłuchane na wylot, a i nie są to szumofony (Alan 18 to akurat wzór czułości i selektywności odbiornika). I w innym aucie oraz na bazie działają prawidłowo. Specjalnie sprawdziłem trzy różne radia licząć że może ktoreś sobie będzie lepiej radzić w tych warunkach. Niestety ewidentnie problem jest w moim wozie. Nawet próbowałem z Yosanem który ma filtry NB i ANL oceniane jako nad wyraz skuteczne i tu też nie dawał rady.

[ Dodano: 30-05-2019, 10:31 ]
Odkopuję wątek zakłóceń w CB po roku ;) . Okazało się że zakłócenia pochodzą z pompy paliwa. Co ciekawe, wymiana pompy na nową skutkuje tym samym efektem. Ale odłączona pompa = cisza. To w sumie dziwne, bo oznaczałoby że wszyscy w Outlanderach, używający CB, powinni mieć podobną sieczkarnię od pompy.

Odkłócał ktoś kiedyś pompę? jeśli tak to czym, kondensatorem? Może Kolega Elektryk podpowie :)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 30-05-2019, 10:50   

Ja miałem u siebie President Herbert 1gen i nie miałem "ciągłych" problemów. U mnie największą bolączką było okresowe "bezprzyczynowe" załączanie się blokady szumów. Radio było na testach w serwisie CB i orzekli że jest w idealnym stanie jak na takiego staruszka. Ponieważ było to upierdliwe i budziło dzieciaki w samochodzie, a do tego chamscy kierowcy często rzucali mięsem na radiu zrezygnowałem z CB w samochodzie. Jakiś czas temu kupiłem Lafette Atena za jakieś grosze żeby poeksperymentować dalej, ale jak podłączyłem w samochodzie to cisza w eterze, szkoda prądu na włączanie CB-radia.

Co do pompki to ja bym spróbował zasilić ją na krótko z pominięciem ECU i skrzynki bezpieczników. Pozwoli to zdiagnozować czy problemem jest sam silniczek elektryczny czy obwód sterowania. Jeśli silniczek to jedynie przychodzi mi do głowy dodać kondensator żeby filtrował zakłócenia od iskrzenia szczotek. Jeśli obwód sterowania to może styki przekaźnika są słabe, albo uszkodzony obwód cewki i zasilanie "przerywa" w sposób generujący zakłócenia.

Przyszło mi do głowy jeszcze jedna przyczyna. Ja u siebie chyba mam przewód anteny CB pociągnięty wzdłuż wiązki obok progu podłogi, daje to jakieś 2m przewodu równoległego z wiązką zasilającą pompkę paliwa. Zakłócenia mają wtedy idealne warunki żeby się indukować. Jeśli też tak masz u siebie to może popróbuj z innym ułożeniem kabla choćby z anteną magnesówką z kablem przez okno lub z kablem z lepszym ekranem. U mnie o dziwo nie miałem problemu, a przewody mam puszczone razem.

Tak ciągnąc temat kabla, może masz problemy z podłączeniem masy przewodu anteny przy samej antenie? Powinno to się przekładać też na wysokie SWR, ale może w pewnych specyficznych warunkach SWR będzie niezauważalnie podwyższone.
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-05-2019, 10:58   

elektryk napisał/a:

Co do pompki to ja bym spróbował zasilić ją na krótko z pominięciem ECU i skrzynki bezpieczników. Pozwoli to zdiagnozować czy problemem jest sam silniczek elektryczny czy obwód sterowania. Jeśli silniczek to jedynie przychodzi mi do głowy dodać kondensator żeby filtrował zakłócenia od iskrzenia szczotek. Jeśli obwód sterowania to może styki przekaźnika są słabe, albo uszkodzony obwód cewki i zasilanie "przerywa" w sposób generujący zakłócenia.

Przyszło mi do głowy jeszcze jedna przyczyna. Ja u siebie chyba mam przewód anteny CB pociągnięty wzdłuż wiązki obok progu podłogi, daje to jakieś 2m przewodu równoległego z wiązką zasilającą pompkę paliwa. Zakłócenia mają wtedy idealne warunki żeby się indukować. Jeśli też tak masz u siebie to może popróbuj z innym ułożeniem kabla choćby z anteną magnesówką z kablem przez okno lub z kablem z lepszym ekranem. U mnie o dziwo nie miałem problemu, a przewody mam puszczone razem.

Tak ciągnąc temat kabla, może masz problemy z podłączeniem masy przewodu anteny przy samej antenie? Powinno to się przekładać też na wysokie SWR, ale może w pewnych specyficznych warunkach SWR będzie niezauważalnie podwyższone.


Niestety to nie jest tylko problem który dotyczy u mnie CB radia, ale też innego użytkowanego sprzętu radiokomunikacyjnego, dlatego drąże ten temat.

Kwestia kabli to raczej nie jest - "osłuchałem" radio ręczniakiem CB stojąc obok, i to też się roznosi na otoczenie.

Obwód sterowania - ciekawa podpowiedź. Natomiast może narazie zacznę od kondensatora po stronie pompy. Gdzie znajduje się obwód sterowania pompy? w ECU?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 30-05-2019, 11:45   

Sterowanie pompki jest z ECU, ale przekaźniki są w skrzynce nad nogami kierowcy. Zasilanie idzie przez szeregowo przez 2 przekaźniki. Jak ma skrzynkę na widoku to po lewej w pionie są przekaźniki (na rysunkach jest 5 sztuk, w tym 4 zamontowane). Za pompę odpowiadają najwyższy i środkowy. Najwyższy jest sterowany stacyjką, a środkowy z ECU.

Jak masz ręczniaka to ja bym osłuchać inne egzemplarze samochodu, łatwo i szybko to zrobić.

Zastanawia mnie też jaki jest charakter zakłóceń, bo nie znalazłem tego w Twoich odpowiedziach. Czy to jest jakiś szum biały zagłuszający wszystko czy może jakieś trzaski "wybuchowe", albo może jakiś jeden rodzaj "pisku", albo zmodulowany dźwięk.

Masz może oscyloskop żeby zobaczyć przebieg napięcia na pompce, może wtedy będzie widać jakieś określony rodzaj zakłóceń, wtedy łatwiej nawet dobierać elementy. Ideałem byłoby zrobić testy analizatorem widma ;)

A może masz pod ręką jakiś gotowy filtr napięcia zasilania dedykowany do radi czy transceiverów, może jakby go wpiąć w zasilanie pompki blisko pompki by pomogło. Większość filtrów to są kondensatory lub filtry LC, powinien przepuszczać prąd w obie strony albo być "symetrycznie" zbudowany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.