[II 3.0 V6] Olej do silnika 6B31 |
Autor |
Wiadomość |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 07-06-2018, 22:56 [II 3.0 V6] Olej do silnika 6B31
|
|
|
Jaki jest zalecany olej do tego silnika?
Czytałem forum ale widzę że każdy leje co innego, 0w20 5w20 5w30 itp..
Jaką klasę wybrać A3/B3 A5/B5??
Jak często wymieniać?
Dodam że mój GT ma już trochę nalatane 99tys mil.
Przy ostatnich dwóch samochodach dobrze wychodziłem na olejach valvoline z serji maxlife.
Można coś z nich wybrać do tego silnika?
Wchodzi 4,5l oleju? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21026 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 08-06-2018, 21:27
|
|
|
Tylko czy w naszych warunkach klimatycznych taki olej się sprawdza?
Na zimę na pewno jest fantastyczny. Ale w lecie chyba nie najlepszy.
Pytam bo w życiu takiego oleju nie używałem, chociaż widzę że bez problemu jest dostępny.
Jaki indeks jakości jest zalecany? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21026 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-06-2018, 22:36
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Na stronie LM polecają też jakiś swój 5W20. |
Oj, chyba więcej olejów zalecają. Ale żadnego xxW20
Założenia - syntetyk, przebieg ponad 150 tyś. km. ((99 tyś mil to ok. 156 tyś km)
Outlander, CW0/CWB (2007 - 2013)
Outlander 3.0 (2007 - 2013)
: Synthoil High Tech 5W-40
: Top Tec 4200 5W-30
: Synthoil Race Tech GT1 10W-60
: Top Tec 4600 5W-30
: Longtime High Tech 5W-30
: Top Tec 4100 5W-40
: Top Tec 4300 5W-30
: Leichtlauf High Tech 5W-40
: Leichtlauf High Tech 5W-40
: Special Tec F 5W-30
: Super Leichtlauf 10W-40
https://www.liqui-moly.pl/dobierz-olej/ |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21026 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-06-2018, 22:54
|
|
|
Ja szukałem dla miśków z USA .
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-06-2018, 23:24
|
|
|
5W20, to chyba dla aut jeżdżących zimą po Alasce
Warto poczytać trochę o klasyfikacji lepkościowej olejów wg SAE
Plik pdf
http://adwa.eu/wp-content...pko%C5%9Bci.pdf |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 09-06-2018, 12:21
|
|
|
Polecają do tego auta 5W20. Ja bym jednak nalał jakiś 5W30 FE.
Oleje 0W20 i 5W20 wynaleziono w epoce gdzie hasłem przewodnim jest "emisja". Ochrona silnika to hasła epok minionych.
Ja do swojego diesla leję C3 zamiast 5W30 C2.
Kiedyś rozmawiałem z jednym gostkiem który sprowadzał auta z USA. Mówi, że do ich niektórych trzeba do naszych warunków instalować powiększone chłodnice oleju do automatów. Bo nikt w USA nie jeździ ponad 200km/h albo nie ciąga przy 140km/h lawety z samochodem. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-06-2018, 13:31
|
|
|
Moody napisał/a: | Polecają do tego auta 5W20. Ja bym jednak nalał jakiś 5W30 FE. |
A ja jednak w Polskich warunkach klimatycznych polecałbym raczej jakiś porządny, markowy pełny syntetyk 5W40 - tylko nie hydrokrak.
Owszem, olej xxW30 są zasadniczo paliwooszczędne (mają mniejsza lepkość w wyższych temperaturach = zmniejszone tarcie = mniejsze zużycie paliwa), ale w wyższych temperaturach otoczenia i przy obciążeniu silnika może dojść do zerwania filmu olejowego, co może skończyć się zatarciem silnika. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 09-06-2018, 13:52
|
|
|
Uważam podobnie. Zamiast słowa "jakiś" miało być "chociaż".
Jak się komuś chce prześledzić dzieje jakiegoś silnika diesla produkowanego od dłuższego czasu to zauważy, że np. w dniu premiery przewidziany olej to 5W40. A wraz z nastaniem epoki DPF/FAP i "emisji" nagle jedynie słusznym staje się tylko 5W30 C2.
PS.
Obecnie nikt ze znanych producentów nie robi syntetyka bez hydrokraku.
Prawdziwy olej syntetyczny to PAO+Ester. Obecnie możesz co najwyżej dostać "troszku" PAO + hydrokrak albo "troszku" ester + hydrokrak.
Powody? PAO i ester nie są produktami petrochemicznymi więc nafciarze musieli coś z tym zrobić |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 10-06-2018, 09:36
|
|
|
Myślałem własnie o zalaniu 5w30, tylko jaką specyfikacje musi olej spełniać? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-06-2018, 09:40
|
|
|
Jak koledzy wyżej radzę zalać 5w40 aby w wyższych temperaturach silnik był lepiej chroniony nawet kosztem tego 0,1l na 100km |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 10-06-2018, 12:22
|
|
|
Jeżeli podać w dobieraczkach silnik 3.0 z USA to rekomendują:
5W20 albo 5W30 z ACEA A5/B5 (czyli lekkobieg)
A jeżeli 3.0 w Europie to pełen wachlarz od 0W30 do 10W50.
Rozsądkowo zdaje się sugerują na lekki 5W30 albo mocniejszy 5W30 (ACEA A3/B4). |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 10-06-2018, 21:37
|
|
|
https://bmwservice.livejournal.com/27699.html fajny test wielu olejów
[ Dodano: 21-06-2018, 22:38 ]
A w jakich dobieraczkach znalazłeś te klasy? Potrzebuje też znaleźć do outlandera sport 2.0 (4B11) |
|
|
|
 |
|