[CA1A 1.3] Jazda bez oleju... ;( |
Autor |
Wiadomość |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-04-2007, 16:37 [CA1A 1.3] Jazda bez oleju... ;(
|
|
|
Witam... chciałem się dowiedzieć jak mogę sprawdzić czy wszystko z silnikiem w porządku, ponieważ półtora miesiąca temu wymieniałem olej, filtry i inne pierdółki. Jakoś tak dwa tygodnie temu coś tak jagby metaliczny pogłos (ale po paru sekundach się uciszał), ktoś zasugerował że mało oleju, ale przecież przez dwa tygonie nie mógł zjeść 4 litrów oleju więc nawet tego pod uwagę nie brałem. Co się okazało kontrolka oleju padła, gdzieś mi te 4 litry się zapodziały a ja przez ten okres zrobiłem 3k kilometrów (i niech nikt mi nie mówi że japoniec ma słaby silnik ) Teraz seria pytań:
1) nie widziałem plam pod samochodem, ani nie kopcił - więc gdzie mi olej wcięło
2) sprawdzałem kontrolkę oleju - jest dobra, więc co nie tak że się nie zapaliła
3) gdzie i jak mogę sprawdzić że silniczkowi po tej sytuacji nic się nie stało
Z góry thx |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 24-04-2007, 21:24
|
|
|
Nie jestem specem w tej dziedzinie ale przejechac 3k bez oleju to raczej nie mozliwe. Czy jestes pewien ze bagnet wlozyles do konca. A najlepiej bedzie jak odkrecisz srubeczke od miski olejowej, spuscisz olej i zobaczysz ile ci go zostalo. |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-04-2007, 22:29
|
|
|
W silniku 1.3 brak 0.8l oleju objawia się brakiem oleju na bagnecie. Musisz go dolać, a uciekać może przez uszczelniacz wału wprost na docisk sprzęgła, wiem bo tak miałem.
W instrukcji obsługi jest napisane, że w zależności od sposobu jazdy, oleju, itd może zużywać: "Nawet do 1litra oleju na 1000km" |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 25-04-2007, 00:37
|
|
|
Kontrolka oleju zazwyczaj jest odpowiedzialna za sygnalizacje utraty cisnienia oleju w ukladzie.
Jesli takowa sie nie zapalila cisnienie oleju bylo caly czas ok i silnik byl smarowany ( przy niskim stanie oleju w zakretach naprzyklad mogla by sie zapalac
9jak pompa zalapuje powietrza)
Mialem przykre zdarzenie rok temu w zime puntem (powiesilem sie w koleinie na misce)
Skonczylo sie zlamanym smokiem pompy oleju i zanim sie pokapowalem przejchalem z 15km (dopiero po tym czasie z mrugania kontrolka przeszla w ciagle swiecenie).
Skutek byl taki ze wymienilem pompe oleju wyklepalem miske i mialem lekko przytarta pierwsza panewke.
3000km bez smarowania jest niewykonalne 30km bez smarowania skonczylo by sie prawdopodobnie przytartym silnikiem i generalka a im wiecej tym gorzej:) |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2007, 00:41
|
|
|
Ja w zeszłym roku przez ubytek oleju zatarłem Poloneza...ale to dlatego,że podczas jazdy wywaliło mi tłok i dziurę w bloku...przejechałem tylko 1km i już było po ptakach:) |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-04-2007, 00:50
|
|
|
....jedna rada dolej olej, tylko nie odrazu 4 litry, lej sobie tak po pół litra i sprawdzaj na bagnecie czy się nie poajwił. Jak "pedałujesz" Misia gazem do spodu, to ten litr na 1000 km całkiem realna sprawa. Dobrym nawykiem kierownika Misia jest sprawdzanie poziomu oleju raz na tydzień - o serce trzeba dbać. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 13-05-2007, 15:56
|
|
|
Tak sobie czytałem forum i zaciekawił mnie temat o olejach silnikowych, że bywa iż Castrola potrafi ubywać, a Mobila o tej samej sprecyfikacjji nie itp. Coś mnie tknęło abym sprawdził poziom oleju w moim silniku... i co?!?! BAGNET SUCHY JAK PIEPRZ !!! Gdy kupowałem auto powiedziano mi, że siedzi w nim LOTOS 10W-40 i nie bierze ani grama oleju !!! Zapytałem znajomego mechanika co sądzi o lotosie bo chcę wymienić pro forma olej - a on mi na to, że Lotos jest poza wszelką specyfikacją - że to najzwyczajniej shit !!! Polecił mi Castrola, Elfa i Mobil 1. Kupiłem Castrola Magnatec 10W-40 (A3/B3) w pojemniku 4 L, wymieniłem filtry i olej i wszysko grało, było to przy przebiegu 145 400 km. Potem tydzień później sprawdziłem poziom oleju (po jakimś 1000 km) i rzeczywiście - ani grama wydawał się nie brać. Odpuściłem wiec sobie sprawdzanie oleju aż do dzisaj. Musiałem dolać mu około 1 Litra aby było na miarce pomiędzy min a max !!! Czy to normalne że robię niecałe 4 000 km i tracę 1 litr oleju ??? Czy może powinienem uznać, że licznik był kręcony i przyjąć przebieg 200 000 i przejść na mineralny ??? Czy może mieć wpływ na branie oleju pęknięty kolektor wydechowy ???
Pomóżcie !!! |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 13-05-2007, 16:49
|
|
|
czesc LEWY SPOR pęknięty kolektor nie ma wpływu na branie oleju tylko nieszczelności w silniku apękniętykolektor ma wpływ na spalanie około 1 litra na 100 km więcej JA spawałem kolektor jest to częsta usterka w Coltach poczytaj są opisane w dziale Colt 96 2004 CJO
co do oleju ja lejęShel Helix SUPER Mineral Motor oil 15 w 40 na temat olejów do MIśKóW poczytaj naforum są różne zdanja olej który Ci podałem stosowałem już wpoprzednim samochodzie Suzuki z BARDZO DOBRYM SKUTKIEM
[ Dodano: 13-05-2007, 16:57 ]
po wlaniu oleju niech silnik pooracuje iMUSISZ SPRAWDZIć JESZCZE RAZ czasami trzeba dolać ok 0,5 litra być morze tego nie zrobiłeś a potem niespodzianka i szukanie dziury wcałym |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-05-2007, 17:03
|
|
|
Moim zdaniem masz najechane sporo K/km i wypadało by chyba przynajmniej uszczelniacze zaworowe wymienić. W Corsie robi się to co 100K km a zakładając że nawet w japońcu niewiele więcej wytrzymują to mógł u ciebie przyjść czas na nie no i pali ci olej. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-05-2007, 22:22
|
|
|
saphire napisał/a: | Moim zdaniem masz najechane sporo K/km i wypadało by chyba przynajmniej uszczelniacze zaworowe wymienić. W Corsie robi się to co 100K km a zakładając że nawet w japońcu niewiele więcej wytrzymują to mógł u ciebie przyjść czas na nie no i pali ci olej. |
Wiele więcej, mi zaczęły puszczać po 250.000km |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-05-2007, 21:53
|
|
|
To jeszcze zależy jak się jeździ - czy delikatnie czy agresywnie kręci silnik na maxa no i jakie oleum jest wlane i jak często zmieniane. Generalnie różnie z tym jest - jednym 100k wytrzyma a innym 250k niemniej jak chla olej to pewnie przez uszczelniacze skoro nie krwawi na zewnątrz... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Mateo567 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2007, 00:38
|
|
|
Levyspor, tak czytalem co napisales o lotosie i moge powiedziec z czystym sumieniem ze sie mylisz ja mam taki olej zalany 10w 40 pół syntetyk i przez 8 tys km wziol mi jakies 0.5 l moze 0.7 i nie jezdze nim powoli wiec chyba masz cos nie tak a tak swoja droga wymieniam go co 10 tys wole czesciej bo to lotos chcialem inny zalac ale wujek mechanik mowil ze nie ma sensu i tym bardziej ze bierze tego oleju tyle co nic pozdro |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-05-2007, 13:21
|
|
|
Mateo567, ja miałem auto zalane Lotosem 10w40 semisyntetyk, przed zalaniem brał olej około 1l. na 10tkm, przez 15tkm jazdy na w/w Lotosie,zużycie stopniowo wzrosło do 1l.na 1tkm, załałem Shell Helix 10W40 i spalanie oleju spadło do 1l. na 3tkm, tak że LOTOS robi straszne spustoszene w silniku, na dzień dzisiejszy po 15tkm na Lotosie mam do wymiany pierścienie i uszczelniacze popychaczy zaworów koszt częśći + robota okło 1500 zł. NIE CHCE NAWET SŁYSZEĆ O LOTOSIE
Levyspor napisał/a: | Lotos jest poza wszelką specyfikacją - że to najzwyczajniej shit !!! |
Święta Prawda !!! |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|