 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Diagnostyka klimatyzacji (jak nie dać się naciągnąć???) |
Autor |
Wiadomość |
stormag
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDi 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-06-2018, 20:40 Diagnostyka klimatyzacji (jak nie dać się naciągnąć???)
|
|
|
Przestała mi działać klimatyzacja (Carisma 1,8 GDi, 2000r.) i w kiedy zadzwoniłem do warsztatu, powiedziano mi, że najpierw muszę uzupełnić czynnik chłodzący (ponad 100zł na dzień dobry - dodam, że uzupełniałem go niecały rok temu), a „potem się zobaczy”, czyli jeśli np. instalacja będzie nieszczelna, to za chwilę będę musiał uzupełnić go jeszcze raz, albo odwrotnie - jeśli problem jest gdzie indziej, to niepotrzebnie wydam kasę na nabijanie „pełnej” instalacji.
Czy to jest rzetelne podejście do tematu naprawy klimy? A może powinno się najpierw sprawdzić inne komponenty? Mam wrażenie, że przy zaproponowanej procedurze, jak nic wydam co najmniej z pięć stówek... |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 10-06-2018, 21:55
|
|
|
stormag napisał/a: |
Czy to jest rzetelne podejście do tematu naprawy klimy? |
NIE NIE i jeszcze raz NIE
Trzeba sprawdzić czy w układzie jest ciśnienie jakiekolwiek , wystarczy nacisnąć któryś z zaworków serwisowych .
Jeśli układ zupełnie pusty należy zrobić test szczelności , nie polecam szczelności wykonywanych maszyną ponieważ one ją robią na podciśnieniu i po pierwsze małych nieszczelności nie wykazuje w ogóle i twierdzi maszyna że układ szczelny a na ciśnieniu ucieka czynnik ,po drugie nabijanie z kontrastem to także psu na budę , w UV świeci wszystko , gaz ucieka do atmosfery i niszczy środowisko a klient w plecy o cały czynnik lub jego cześć do momentu aż przestanie działać i resztę zdążą odzyskać czyli odessać z układu .
Szczelność robi się na ciśnieniu z butlą z reduktorem z azotem z domieszką kilku procent wodoru obserwuje wskazania manometrów i szuka nieszczelności specjalnym detektorem do gazu , czujnik jest bardzo czuły i wykrywa ulatniający się wodór , wskazując tym samym dokładnie miejsce nieszczelności .
Jeżeli na samym początku zostanie jednak stwierdzona jakakolwiek obecność czynnika w układzie a klima nie uruchamia się bo jest go np za mało to należy go ściągnąć z układu i wykonać to co napisałem powyżej .
Najpierw jeszcze jak jest czynnik można sprawdzić sprężarkę na krótko czy się załącza ,spr bezpieczniki , instalację el , czy uruchamiają się wentylatory , w kostce od sprężarki spr sterowanie itd .
Nabijanie z kontrastem i czekanie co będzie to pseudofachura i naciąganie klienta oraz trucie środowiska .
Nieuczciwe warsztaty napełniają także preparatami, które nie podlegają ewidencjonowaniu czynnika, jak np. ogólnodostępnym propanem-butanem, czyli tanim LPG – porcja tego gazu potrzebna do napełnienia klimatyzacji kosztuje mniej niż 5 zł! A że jest on skrajnie łatwopalny tak samo z resztą jak i ten nowy czynnik R1234yf . |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
stormag
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDi 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-06-2018, 21:56
|
|
|
czarny.marcin napisał/a: |
Trzeba sprawdzić czy w układzie jest ciśnienie jakiekolwiek , wystarczy nacisnąć któryś z zaworków serwisowych. |
Superdzięki za informacje. Jak na razie byłem w jednym warsztacie - mechanik zaczął właśnie od sprawdzenia, czy jest czynnik (jest, chociaż nie był w stanie stwierdzić, czy ciśnienie jest właściwe), a później zauważył, że wentylatory się włączają (co ponoć zwykle potwierdza obecność czynnika). Po dalszych oględzinach zawyrokował, że sprężarka nie włącza się, ponieważ nie dochodzi do niej zasilanie. I tyle – stwierdził, że nie jest elektrykiem i muszę się do takowego wybrać .
Kurde, dzwoniąc do następnego warsztatu muszę chyba wyraźnie zaznaczyć, że chodzi mi o kompleksowe kompetencje... |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 21-06-2018, 03:23
|
|
|
[quote="stormag"]Po dalszych oględzinach zawyrokował, że sprężarka nie włącza się, ponieważ nie dochodzi do niej zasilanie. I tyle – stwierdził, że nie jest elektrykiem i muszę się do takowego wybrać .
/quote]
rozpinał kostkę i sprawdził kontrolką ? czego nie ma masy czy plusa ? |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
stormag
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDi 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-06-2018, 23:37
|
|
|
czarny.marcin napisał/a: | rozpinał kostkę i sprawdził kontrolką ? czego nie ma masy czy plusa ? |
Niestety, odpowiedź była z tych enigmatycznych:/. |
|
|
|
 |
|
|