Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z klimatyzacją...
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-06-2018, 22:03   

Zestaw grzechotek, płaskich, oczkowych, nastawne, trochę chemii... Tak to niewiele więcej się mi w mieszkaniu mieści... Na biegu będzie zablokowany silnik ale pewnie może ślizgnąć? Gdzie są te podkładki skoro nie trzeba ściągać koła pasowego i nie ruszać paska?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-06-2018, 23:14   

Blokada silnika nic nie pomoze bo tarcza która jest na komresorze kreci sie swobodnie , znajduje sie po jej srodku centralnie nakretka lub sruba już nei pamietam, jak nalozysz klucz to kreci sie calosc bez oporu, trzeba tarcze zablokowac w taki sposób aby nie uszkodzic jej elementów sprezystych, odkrecic srube/nakretke, wysunac tarcze reka, bez uzycia narzedzi takich jak srubokret, etc - oan musi swobodnie zejsc z wieloklina, na jej czopie albo wałku bedzie znajdowac sie podkladka, po jej demontazu jak zalozysz tarcze i dokrecisz trzeba sprawdzic czy szczelina nie jest za mała, bo jak bedzie za mala to uklad nie bedzie sie rozprzegal i cisnienie pusci z dymem kompresor lub inne elementy ukladu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-06-2018, 08:36   

A jakiś pomysł jak/czym to zablokować?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-06-2018, 09:23   

Tasma do filtra po obwodzie, niektórzy bolkuja srunbokretem (jezeli tarcza jest z wystajacymi trzema tłumikami) - ale trzeba byc ostroznym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-06-2018, 16:28   

Zna ktoś może wymiary tej oryginalnej podkładki? Nie mogę jej znaleźć na żadnych schematach. Chciałbym sobie przygotować cieńsze zamienniki, żeby załatwić sprawę za jednym podejściem. "Zwykła" podkładka będzie dobra, czy trzeba jakąś specjalną - niemagnetyczną?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-06-2018, 18:07   



Rozumiem, że ta regulacja to podkładką nr 6?





Pomiar pod napięciem z akumulatora? :?

Dzisiaj zerknąłem pod maskę i miejsca tam nie za wiele :(

No i byłem popatrzeć drugi raz, od góry nie ma szans tego zrobić.

No i proszę:
https://www.youtube.com/watch?v=xbMHP1-tHyM

[ Dodano: 16-06-2018, 17:50 ]
Zrobione. U mnie szczelina wynosił około 0,55mm. Wjechałem na drewniane najazd, parę spinek od osłony silnika. Klucz 14 oczkowy odgięty, śrubokrętem przyblokowałem za wystające elementy, odkręciło się bez problemu. Sprzęgło zeszło bez problemu. Wyciągnąłem podkładkę o wymiarach 0,6mm grubości, średnica wewnętrzna 10mm, zewnętrzna, 14mm. Założyłem, postępując jak na filmiku sprawdziłem czy nie obciera, zakręciłem zmierzyłem 0,25mm (pomimo tego że 0,55mm - 0,6mm = -0,05mm). Odpaliłem ani nie drgnęło więc luz ma.


15 minut robot jak się ma wszystko pod ręką.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 08-07-2018, 19:07   

Dzisiaj wywaliłem podkładkę na sprzęgle klimy. Do dyspozycji miałem kanał, wszystko zrobiłem przy okazji wymiany oleju. Najpierw ściągnąłem jedną osłonę pod autem z lewej strony. Śrubokrętem zablokowałem koło (o te wystające trzy okrągłe rzeczy), odkręciłem fajkowym kluczem śrubę w środku. Wszystko pięknie ręcznie zeszło, wywaliłem podkładkę, potem wszystko poskładałem. Zobaczę czy będzie działało w upały. Ogólnie łatwa robota, bez kanału od strony koła też da radę dojść.
Szczelina przed robotą 0,8, po robocie 0,4.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-08-2018, 12:09   

U mnie też nie ma już podkładki i jak na razie wszystko działa jak należy. Ok 1h roboty pod blokiem - dojście po zdjęciu koła jest wystarczające. Nakrętka odkręciłem grzechotką, kółko od sprężarki zablokowałem kluczem z rączką w kształcie "T". Najwięcej czasu zajmuje poskładanie plastików (a jak się zapomni o "wewnętrznym" rzędzie spinek, to trzeba robić 2 razy :P ).
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 27-04-2019, 14:12   

Szczelina to chyba ta przerwa oznaczona czerwoną strzałką, u mnie ok. 1mm, klima nie działa.
Po włączeniu na kokpicie klimatyzacji automatycznej kontrolka w pokrętle daje znać o załączeniu, wentylator klimy zaczyna pracować ale zasprzęglik stoi w miejscu a koło pasowe się obraca.
Podejrzewam, że może to być słynna podkładka, jednak chciałbym sprawdzić elektrycznie cewkę zanim ruszę mechanikę.
Czy masa cewki jest na obudowie sprężarki ? Gdzie dokładnie wchodzi plus gdyż widzę różne wtyczki na sprężarce.

_________________
Go MitsuGo
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-04-2019, 23:31   

MitsuGo napisał/a:
Szczelina to chyba ta przerwa oznaczona czerwoną strzałką, u mnie ok. 1mm, klima nie działa.

Manual chyba przewiduję 0.3-0.5mm.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 28-04-2019, 00:46   

Być może, nie znalazlem tego w manualu. Miałem nadzieję, że usunięcie podkładki pomoże ale mimo widocznego od razu zmniejszenia przerwy
zasprzęglik nadal nie jest przyciągany i nie kręci się wraz z kołem pasowym po załączeniu klimy.
Po obserwacji obwodu i pomiarach V i Ω wygląda na to, że jednak uszkodziła się cewka sprzęgiełka w sprężarce.
Napięcie do wtyczki dochodzi ale sam obwód cewki ma przerwę :evil:
_________________
Go MitsuGo
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-04-2023, 20:32   

Panowie odkopie kotleta. Przerwa 0.8mm czy mogę wyjść wszystkie podkładki dystansowe? Jak przerwa po takim zabiegu będzie nadal ponad 0.5 to sprzęgło do wymiany?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24264
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-04-2023, 06:35   

Możesz wyjąć wszystkie podkładki. I tak - sprzęgło się zużywa, ściera, z czasem nawet warto wymienić. Ostatnio kupowałem cały komplet (elektromagnes, koło pasowe, tarcza) za nieco ponad 200zł (do mazdy) także cena przystępna.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-04-2023, 07:08   

Dzięki w weekend wyjmę ta podkładkę dystansową, jak elektro magnes działa i koło pasowe ok to wymienić tylko samo tarcze sprzęgła?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24264
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-04-2023, 13:38   

Zobacz jakie to ma pokłady rdzy :) - zrobisz jak uważasz, pamiętaj że samo sprzęgło też możesz od wewnątrz liznąć (mam na myśli element przylegający do wałka od wewnątrz) i tym samym zmniejszyć odległość a jak przesadzisz to zawsze dać podkładkę :)
Ale sam zobacz jak nowe elementy wyglądają:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.