Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sonda 2 i emulator
Autor Wiadomość
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 14-06-2018, 19:22   sonda 2 i emulator

Outlander II silnik 4b11 - benzyna bez gazu. Mam problem z sondą lambda 2 (diagnostyczna- za katalizatorem). Po kasacji błędu (ASO), drugi raz, po przejechaniu ok.300 km abarot włączyło się CE. Tak się składa, że mam badanie techniczne za kilkanaście dni. Oryginalna sonda kosztuje gigantycznie ale zamiennik tez sporo ponad 1000zł.
Co myślicie o zastosowaniu emulatora sondy 2. Zastanawiam się, czy diagnosta będzie wyrozumiały.
Pozdr
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2018, 19:57   

Jak po skasowaniu błąd się szybko nie zapala a błędu chcesz się pozbyć jak najszybciej to kup jakiegoś taniego Elma327 bluetooth http://allegro.pl/obd-sca...7081225963.html to w połączeniu z jakąś aplikacją (Piston) na telefon z androidem w kilka chwil błąd wykasujesz.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-06-2018, 20:25   

1plubas napisał/a:
Mam problem z sondą lambda 2 (diagnostyczna- za katalizatorem).

Lub samym katalizatorem.

1plubas napisał/a:
Po kasacji błędu (ASO)

Robili pełną diagnostykę czy tylko skasowali błąd :?:

1plubas napisał/a:
ale zamiennik tez sporo ponad 1000zł.

Chyba coś przesadzasz z ceną zamiennika :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2018, 21:03   

Oczywiście to co zaproponowałem jest tylko ostatecznością jakbyś nie wyrobił się z naprawą przed przeglądem.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 14-06-2018, 21:49   

najpierw musisz ustalis co masz walniete
katalisator czy sonde
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5364
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-06-2018, 22:11   

Kod błędu byłby bardzo pomocny.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 15-06-2018, 16:36   

Bzyk_R1 napisał/a:
Kod błędu byłby bardzo pomocny.

Byłem jednocześnie na przeglądzie rocznym, zrobili m.in. diagnostykę i stwierdzili, że to na pewno sonda 2.Tzn. błąd a czy na pewno walnięta, to zapewne trzeba by zrobić jej diagnostykę. O kody się nie pytałem. Jeśli chodzi o zamiennik sondy to znalazłem taki NGK 91329, cena 1262 PLN + koszty dostawy. Na razie robię rozeznanie.
Co do zastosowania emulatora sondy 2, czy to wymaga ingerencji dodatkowo w oprogramowanie Outlandera?
Co sądzicie o zatankowaniu Pb 98.
Może wiecie czy jest sprawdzony/ dedykowany interfejs diagnostyczny w obudowie OBD2 dla mojego Mitsubishi z j. polskim.
Ostatnio zmieniony przez 1plubas 15-06-2018, 16:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-06-2018, 16:41   

Może grzałka padła? Wtedy nie wiem czemu CE zapala się po drugim uruchomieniu silnika od skasowania.


Skoro masz pewność że to ona to ją po prostu wymień? Ja dostałem oryginał w dużo niższej cenie tutaj: http://mitsustyle.pl/kontakt/
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-06-2018, 20:04   

1plubas napisał/a:
Jeśli chodzi o zamiennik sondy to znalazłem taki NGK 91329, cena 1262 PLN + koszty dostawy.

W zamienniku DENSO (bez wtyczki) kosztuje na allegro około 140zł z dostawą.
Ewentualnie podjedz do jakiegoś warsztatu BOSCHA i zapytaj o koszt sondy z montażem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5364
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-06-2018, 22:10   

1plubas, no właśnie zwykła kostka obd za 20zł plus torque na androida i byśmy wiedzieli czy to awaria sondy czy grzałki. CE wyskakuje po drugim odpaleniu od skasowania bo sterownik tak ma że kontrola grzałek jest co drugie uruchomienie. Po założeniu emulatora nie trzeba niczego zmieniać w oprogramowaniu gdyż druga sonda jest diagnostyczna a nie korekcyjna. Możesz wrzucić opornik 10-15 Ohm i podłączyć pod czarne kabelki wtedy CE nie wypluje jeżeli to grzałka.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
  Wysłany: 18-06-2018, 21:15   

Bzyk_R1 napisał/a:
1plubas, n

CE wyskakuje po drugim odpaleniu od skasowania bo sterownik tak ma że kontrola grzałek jest co drugie uruchomienie.

Wyskoczyła po 4 odpaleniu. Obecnie przy 7 odpaleniu - wyłączyła się i odpukać - trwa :D . Przejechane ok. 250 km i kilka odpaleń. Jak to wytłumaczyć.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-06-2018, 21:17   

No to może sonda, po przy pewnych okolicznościach w trasie elektronika robi test katalizatora i jak padł lub sonda padła to wtedy da znać błędem. Po mieście nie da rady żeby test przeszedł. Gdzieś jest w dokumentacji opisane jakie musza być warunki. Ciężko się wróży bo szklaną kulę zostawiłem w pracy. Jakby był kod błędy to zazwyczaj jest podane jak na tacy.
 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 19-06-2018, 18:36   

krzychu napisał/a:
No to może sonda, po przy pewnych okolicznościach w trasie elektronika robi test katalizatora i jak padł lub sonda padła to wtedy da znać błędem. Po mieście nie da rady żeby test przeszedł. Gdzieś jest w dokumentacji opisane jakie musza być warunki. Ciężko się wróży bo szklaną kulę zostawiłem w pracy. Jakby był kod błędy to zazwyczaj jest podane jak na tacy.

ca 200 km to trasa jazda zróżnicowana na S8 (dałem w pedał) i do dzisiaj jest ok. Badanie kontrolne zaliczone.
Jak byś miał tą szklana kulę, to warto się pochylić nad tym problemem :biggrin: Mnie się wydaje, że problem/ przyczyna jest inna (paliwo) a diagnostyka jest nie doskonała.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.