Brak mocy - przerywa |
Autor |
Wiadomość |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 15-06-2018, 19:41 Brak mocy - przerywa
|
|
|
Witam wszystkich, pacjent Mitsubishi Sigma 3.0 V6 1994 Kombi Automat, kilka dni temu mocno strzeliła na gazie, <mam blosa, będzie sekwencja> i straciła moc. Na postoju na luzie ok <zarówno na biegu N i P>, ładnie się wkręca, po zmianie na bieg do przodu max 10 km/h, przy próbie przyspieszania dławi się, przerywa, gasnie. Poczytałem i diagnoza przepływka, dzisiaj podmieniłem przepływki i .... to samo, ale zauważyłem pewną rzecz. Okazuje się, że Sigma do przodu szwankuje, ale przy jeździe do tyłu wszystko jest ok, ładnie przyspiesza nie dławi się - wszystko ok. Co może być przyczyną problemów ? |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 15-06-2018, 21:59
|
|
|
Na benzynie jest tak samo?
Udaje Ci się ją rozpędzić?
Na wyższych biegach jest tak samo?
Na wyższych obrotach? |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 15-06-2018, 22:12
|
|
|
Bena i gaz tak samo.
Nie ma takiej opcji, 10-15 km/h max
Na wyższe nie wchodzi
Na wysokie nie wchodzi.
P.S. Te problemy są tylko w ustawieniu skrzyni do jazdy naprzód na wszystkich mozliwościach tj. bieg L,2,D w ustawieniu skrzyni N, P, R, maszyna chodzi bezbłędnie, a wszystko się stało po strzale gazu |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-06-2018, 23:41
|
|
|
Na początek proponuję sprawdzić czy komputery silnika i skrzyni zarejestrowały jakieś błędy po strzale. Instrukcje jak to zrobić masz w tematach przypiętych. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 16-06-2018, 12:50
|
|
|
Sprawdziłem - błędów brak |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 16-06-2018, 13:17
|
|
|
Ja bym skrzynie rozbierał, niestety |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 16-06-2018, 15:10
|
|
|
Ja jednak przed pochopnym rozbieraniem skrzyni sprawdziłbym przepustnicę, gdyż jest to kolejny element który mógł ulec uszkodzeniu w wyniku strzału, najlepiej podmienić na sprawną. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
kazik70
Forumowicz

Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 147 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 16-06-2018, 16:18
|
|
|
Ale na wstecznym i na neutralnym chodzi dobrze. Więc to nie przepustnica. Jak już podmieniać to sterownik skrzyni. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 16-06-2018, 17:09
|
|
|
Gdy są problemy z układem zasilania/zapłonowym silnika, skrzynia w sigmie potrafi dawać objawy niedomagania. Nie można wykluczać uszkodzenia skrzyni/sterownika ale lepiej zacząć diagnozę od sprawdzenia rzeczy które były narażone w pierwszej kolejności.
Nb, komputer skrzyni można zdiagnozować w prosty sposób, wystarczy go odłączyć.
[ Dodano: 16-06-2018, 18:03 ]
Ps Ciężko jest diagnozować tego typu usterki na odległość, przypomina to trochę wróżenie z fusów. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 22-06-2018, 21:03
|
|
|
Problem ogarnięty, okazało się, że problem generuje jeden z przewodów WN , przy włączeniu biegu do jazdy na przód silnik minimalnie się odchyla do tyłu i powoduje mocne przebicie kabla WN do masy, przy postoju i jeździe tyłu jest ok - ogólnie masakra samochód unieruchomiony na tygodnie był. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam
P.S.
Oczywiście wymieniam zaraz kable WN mimo, że niedawno wymieniałem. Już wiem, że nie ma co oszczędzac. Jakiej firmy kable polecacie? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-06-2018, 21:50
|
|
|
Mogę polecić z czystym sumieniem, obecnie moje sigmy na nich śmigają. Jedyne które pasują wymiarowo.
http://motoiskra.pl/p/1/7...-zaplonowe.html |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|