 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nabicie klimatyzacji czynnikiem R290 |
Autor |
Wiadomość |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 29-06-2018, 15:35
|
|
|
juniorkm7 napisał/a: | R290 jest bardziej skuteczny i bezpieczny |
Jeszcze bardziej skuteczny, i o niebo bezpieczniejszy jest R744. Tylko co z tego ?
juniorkm7 napisał/a: | No to że nas doją to wszystko kochana ciocia Unia |
Niby masz rację, ale nie tak do końca.
Marcino napisał/a: | Ciekawy temat..... mam własnie do nabicia klimę...:) |
Zrób sobie wycieczkę - do przejścia granicznego Grzechotki - Mamonowo masz jakieś 130 km w jedna stronę A jakiś warsztat zajmujący się klimatyzacją w Obwodzie Kaliningradzkim bez problemu znajdziesz na necie ?
Ale nie wiem, jak jest z paszportem, wizami i tym podobnymi pierdółkami, żeby przekroczyć granicę Federacji Rosyjskiej.
Koledzy mieszkający w sąsiedztwie Białorusi czy Ukrainy mają łatwiej
Poza tym, jest bardzo prosty test, czym jest nabijana klimatyzacja. R134a jest niepalny, R290, czyli propan a tym bardziej LPG, czyli propan-butan jest łatwopalny.
Wystarczy mieś ze sobą zapalniczkę Reakcja serwisanta na jej wyciągnięcie i próbę zapalenia powie wszystko
A serio, to chyba nie pozostaje nic innego, jak zainwestować kilkadziesiąt złotych i kupić czujnik gazu - gdzieś obiły mi się o oczy takie kieszonkowe, zasilane baterią czujniki. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
Ostatnio zmieniony przez apg2312 29-06-2018, 15:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-06-2018, 15:40
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Reakcja serwisanta na jej wyciągnięcie i próbę zapalenia powie wszystko |
Nie sądzę, ludzie palą normalnie bez skrępowania przy gazie.... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24360 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2018, 23:01
|
|
|
Dorzucę - strasznie dużo filmów się ostatnio pojawia.
https://www.youtube.com/watch?v=t0EvYB9QYy0
Oczywiście nie popieram nabijania LPG ale skoro R290 czyli czysty propan jest dedykowany do klimy to może ktoś się wypowie czy Misio przyjmie taki czynnik przy pewnych korektach ilości oleju w układzie czy po tygodniu klima do wymiany.
Mnie osobiście R290 przekonuje bo na Ukrainie i w Rosji wiele aut ma go w specyfikacji standartowej. Pytanie czy jest modyfikowany układ czy robią nas w UE w konia i układ ten sam tylko gaz droższy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24360 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2018, 10:35
|
|
|
na wykop.pl też ktoś testował, ale zgubiłem wątek
generalnie gazów do napełniania klimatyzacji jest wiele - chodzi tylko o to by dały się sprężyć i potem skroplić a następnie przy rozprężaniu mocno się schłodził i to zimno oddał do powietrza przepływającego przez parownik
prócz R290 jest jeszcze R152a, R218, R600, R410a, R507 czy R744, który to jest zwykłym dwutlenkiem węgla i pewnie wiele innych - na niektórych z nich chodzą np. klimatyzatory domowe i działają od lat i bez obsługi (jak są poprawnie zmontowane) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-07-2018, 10:49
|
|
|
Dwutlenek węgla wymaga dużo wyższych ciśnień przez co osprzęt musi być mocniejszym, cięższy i są większe straty. Niby to jest jeden z argumentów dlaczego go nie wprowadzili... A ten nowy R1234yf niby wszystko jest w nim super łącznie z wysoką ceną (co oczywiście cieszy tych co go lobbowali a nie kierowców) ale szkoda że przy pożarze jest niebezpieczniejszy od żywego ognia...
juniorkm7 napisał/a: |
Mnie osobiście R290 przekonuje bo na Ukrainie i w Rosji wiele aut ma go w specyfikacji standartowej. |
Już pisałem w Australii chyba wszystkie nowe....
A co do oleju to ciekawy komentarz jest pod filmikiem, że w instalacji fabrycznie wchodzi np. 45g oleju ale przy ściąganiu więcej jak 10g nie ściągnie.... Więc nie da się go od tak wymienić... |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-07-2018, 23:59
|
|
|
Może i nie da się wymienić ale zastanawia fakt czy pod np R290 nie trzeba byłoby dolać więcej
[ Dodano: 08-07-2018, 18:02 ]
To już powoli nie są żarty - coraz większa cena za dobicie klimy. Klima chłodzi ale chciałem tak po prostu przeserwisować i dobić zgodnie z dobrą kulturą technicznej obsługi i stwierdziłem że temat R290 nie ma sensu ALE. No właśnie ALE wczoraj zaproponowano mi 100zł za pierwsze 50g i potem 80zł za każde kolejne + olej 50zł za wymianę. No i temat powrócił. Czy ktoś jest w stanie określić czy ten R290 pójdzie na fabrycznym układzie czy jednak różni się on tego np. na Australie. Na youtube widać że dawno przestali żartować i biją gaz zapalniczkowy z puszek na potęgę i co ciekawe chłodzi jak szalony. Nie ukrywam że marzę o tym żeby w takie upały mieć tak jak w pierwszym poście -15 stopni z nawiewu przy klimie ustawionej na maxa. Taka wydajność to też w dalszej perspektywie oszczędność paliwa, akustyka itd.
https://www.youtube.com/watch?v=ZhA8va021ao |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24360 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-07-2018, 22:00
|
|
|
Cytat: | mieć tak jak w pierwszym poście -15 stopni z nawiewu | to jest jakiś błąd pomiarowy - nie wierzę by dało się uzyskać taką temperaturę i nawet bym takiej u siebie nie chciał - wszystko poniżej 6 stopni może spowodować odmrożenia...
dawno dawno temu na czynniku R12 można było uzyskać 2-4 stopnie i to było dosyć niebezpieczne, szczególnie przy ustawianiu na twarz czy nogi |
|
|
|
 |
|
|