Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nabicie klimatyzacji czynnikiem R290
Autor Wiadomość
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 29-06-2018, 15:35   

juniorkm7 napisał/a:
R290 jest bardziej skuteczny i bezpieczny

Jeszcze bardziej skuteczny, i o niebo bezpieczniejszy jest R744. Tylko co z tego ?

juniorkm7 napisał/a:
No to że nas doją to wszystko kochana ciocia Unia

Niby masz rację, ale nie tak do końca.

Marcino napisał/a:
Ciekawy temat..... mam własnie do nabicia klimę...:)

Zrób sobie wycieczkę - do przejścia granicznego Grzechotki - Mamonowo masz jakieś 130 km w jedna stronę ;) A jakiś warsztat zajmujący się klimatyzacją w Obwodzie Kaliningradzkim bez problemu znajdziesz na necie ?
Ale nie wiem, jak jest z paszportem, wizami i tym podobnymi pierdółkami, żeby przekroczyć granicę Federacji Rosyjskiej. ;)
Koledzy mieszkający w sąsiedztwie Białorusi czy Ukrainy mają łatwiej :)

Poza tym, jest bardzo prosty test, czym jest nabijana klimatyzacja. R134a jest niepalny, R290, czyli propan a tym bardziej LPG, czyli propan-butan jest łatwopalny.
Wystarczy mieś ze sobą zapalniczkę ;) Reakcja serwisanta na jej wyciągnięcie i próbę zapalenia powie wszystko :D :wav:

A serio, to chyba nie pozostaje nic innego, jak zainwestować kilkadziesiąt złotych i kupić czujnik gazu - gdzieś obiły mi się o oczy takie kieszonkowe, zasilane baterią czujniki.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

Ostatnio zmieniony przez apg2312 29-06-2018, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-06-2018, 15:40   

apg2312 napisał/a:
Reakcja serwisanta na jej wyciągnięcie i próbę zapalenia powie wszystko :D



Nie sądzę, ludzie palą normalnie bez skrępowania przy gazie....
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24360
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-06-2018, 16:01   

Tu jest film, nie wiem czy to fakty, czy ktoś trolluje...
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2018, 23:01   

Dorzucę - strasznie dużo filmów się ostatnio pojawia.
https://www.youtube.com/watch?v=t0EvYB9QYy0

Oczywiście nie popieram nabijania LPG ale skoro R290 czyli czysty propan jest dedykowany do klimy to może ktoś się wypowie czy Misio przyjmie taki czynnik przy pewnych korektach ilości oleju w układzie czy po tygodniu klima do wymiany.

Mnie osobiście R290 przekonuje bo na Ukrainie i w Rosji wiele aut ma go w specyfikacji standartowej. Pytanie czy jest modyfikowany układ czy robią nas w UE w konia i układ ten sam tylko gaz droższy :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24360
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-07-2018, 10:35   

na wykop.pl też ktoś testował, ale zgubiłem wątek
generalnie gazów do napełniania klimatyzacji jest wiele - chodzi tylko o to by dały się sprężyć i potem skroplić a następnie przy rozprężaniu mocno się schłodził i to zimno oddał do powietrza przepływającego przez parownik
prócz R290 jest jeszcze R152a, R218, R600, R410a, R507 czy R744, który to jest zwykłym dwutlenkiem węgla i pewnie wiele innych - na niektórych z nich chodzą np. klimatyzatory domowe i działają od lat i bez obsługi (jak są poprawnie zmontowane)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-07-2018, 10:49   

Dwutlenek węgla wymaga dużo wyższych ciśnień przez co osprzęt musi być mocniejszym, cięższy i są większe straty. Niby to jest jeden z argumentów dlaczego go nie wprowadzili... A ten nowy R1234yf niby wszystko jest w nim super łącznie z wysoką ceną (co oczywiście cieszy tych co go lobbowali a nie kierowców) ale szkoda że przy pożarze jest niebezpieczniejszy od żywego ognia...

juniorkm7 napisał/a:

Mnie osobiście R290 przekonuje bo na Ukrainie i w Rosji wiele aut ma go w specyfikacji standartowej.


Już pisałem w Australii chyba wszystkie nowe....

A co do oleju to ciekawy komentarz jest pod filmikiem, że w instalacji fabrycznie wchodzi np. 45g oleju ale przy ściąganiu więcej jak 10g nie ściągnie.... Więc nie da się go od tak wymienić...
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2018, 23:59   

Może i nie da się wymienić ale zastanawia fakt czy pod np R290 nie trzeba byłoby dolać więcej :)

[ Dodano: 08-07-2018, 18:02 ]
To już powoli nie są żarty - coraz większa cena za dobicie klimy. Klima chłodzi ale chciałem tak po prostu przeserwisować i dobić zgodnie z dobrą kulturą technicznej obsługi i stwierdziłem że temat R290 nie ma sensu ALE. No właśnie ALE wczoraj zaproponowano mi 100zł za pierwsze 50g i potem 80zł za każde kolejne + olej 50zł za wymianę. No i temat powrócił. Czy ktoś jest w stanie określić czy ten R290 pójdzie na fabrycznym układzie czy jednak różni się on tego np. na Australie. Na youtube widać że dawno przestali żartować i biją gaz zapalniczkowy z puszek na potęgę i co ciekawe chłodzi jak szalony. Nie ukrywam że marzę o tym żeby w takie upały mieć tak jak w pierwszym poście -15 stopni z nawiewu przy klimie ustawionej na maxa. Taka wydajność to też w dalszej perspektywie oszczędność paliwa, akustyka itd.

https://www.youtube.com/watch?v=ZhA8va021ao
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24360
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-07-2018, 22:00   

Cytat:
mieć tak jak w pierwszym poście -15 stopni z nawiewu
to jest jakiś błąd pomiarowy - nie wierzę by dało się uzyskać taką temperaturę i nawet bym takiej u siebie nie chciał - wszystko poniżej 6 stopni może spowodować odmrożenia...
dawno dawno temu na czynniku R12 można było uzyskać 2-4 stopnie i to było dosyć niebezpieczne, szczególnie przy ustawianiu na twarz czy nogi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.