Opony |
Autor |
Wiadomość |
Mefisto92
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2018 Posty: 13 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-05-2018, 21:29 Opony
|
|
|
Czeka mnie zakup opon zimowych do Pingwina, a za jakiś rok-dwa również przydało by się wymienić opony letnie. Zastanawiam się nad zestawem opon całorocznych AT, najlepiej bfgoodrich. http://allegro.pl/4x-opon...7354271830.html
Pytanie czy terenowe opony całoroczne w ogóle się do czegoś nadają, czy lepiej kupić dwa oddzielnie zestawy? Nie jeżdżę zbyt dużo dlatego pomyślałem o takim rozwiązaniu |
|
|
|
 |
myszakowaty
Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
Kordesky
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1.8 GDi SS4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-05-2018, 09:10
|
|
|
AT w misku nadaja sie na 90% sezonu. Jedynie zima podczas hamowania bedziesz jezdzil jak na lyzwach ale w sniegu bardzo fajnie pracuja. |
|
|
|
 |
AntonioPL
Nowy Forumowicz
Auto: Pininfarina
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2018 Posty: 13 Skąd: k/ Środy Wlkp
|
Wysłany: 19-06-2018, 09:27
|
|
|
Skorzystam z tematu. W instrukcji obsługi znajduje się wpis, żeby stosować takie same opony, w sensie rozmiar. Jest też zaznaczone, że mają mieć równe zużycie bieżnika, bo może to doprowadzić do awarii. Mam Super Select na wisku, Auto kupiłem po kolizji z przodu, musiałem więc wymienić dwie opony. Mam AT na licencji BF Goodrich, i te nowe chciałem dać na tył (13mm bieżnika), te używane na przód (około 8-10mm bieżnika). Czy takie różnice mogą mieć wpływ na kondycję napędów? Teoretycznie przy stałym napędzie 4x4 tak, bo powstają naprężenia i uślizgi z tytułu różnic prędkości obrotu przedniej i tylnej osi, ale przy sprzęgle wiskotycznym ma to znaczenie, w trybie jazdy 4H na asfalcie? |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 19-06-2018, 13:34
|
|
|
AntonioPL napisał/a: | Skorzystam z tematu. W instrukcji obsługi znajduje się wpis, żeby stosować takie same opony, w sensie rozmiar. Jest też zaznaczone, że mają mieć równe zużycie bieżnika, bo może to doprowadzić do awarii. Mam Super Select na wisku, Auto kupiłem po kolizji z przodu, musiałem więc wymienić dwie opony. Mam AT na licencji BF Goodrich, i te nowe chciałem dać na tył (13mm bieżnika), te używane na przód (około 8-10mm bieżnika). Czy takie różnice mogą mieć wpływ na kondycję napędów? Teoretycznie przy stałym napędzie 4x4 tak, bo powstają naprężenia i uślizgi z tytułu różnic prędkości obrotu przedniej i tylnej osi, ale przy sprzęgle wiskotycznym ma to znaczenie, w trybie jazdy 4H na asfalcie? |
myślisz dobrze - poszukaj tematów z forum SUBARU co się potrafiło dziać. Dla tego ważne jest to co piszesz + prawidłowe ciśnienie w oponach ( ja jestem na to uwrażliwiony ), piszą nawet o okresowej rotacji opon przód tył .. poczytałem o tych wiskozach - i zacząłem na to uważać ..
co do opon - nie spodziewajcie się tu jakichś rewelacji .. każdy ma swoją opinię, bo nie przerobił przecież dziesięciu kompletów. by wyczuć niuanse, a też wchodzą nowe modele .. etc.
Ja latam na General Grabber At2 - bardzo dobre na mokrej nawierzchni ale .. szybko schodzą.. i znów : fizyki nie pokonasz - albo będzie miękka i schodziła i będzie bardzo przyczepna, albo będzie twardsza - żywotniejsza ... i będzie mniej kleiła .. fizyki nie pokonasz. Tu cudów nie ma.
Na lód koledzy to nie ma opony bez kolców - jedynie łańcuchy + AT'ki. Ale mi się taka sytuacja jeszcze nie zdarzyła, żebym sobie nie poradził wjeżdżając rozsądnie ... ( czyli ze świadomością braku wyciągarki czy chociaż high lifta = nie kozaczyłem ) ale też nie mam domku w górach z "pionowymi" podjazdami.. czasem działka nawet zimą w kopnym śniegu nad Rabą.. ale ile tego śniegu ostatnio jest ... nic .. także tak z tymi oponami jest - mnie nie zawiodły, kolejne będą takie same - jedynie większe bo poszedł lift 6cm. |
|
|
|
 |
AntonioPL
Nowy Forumowicz
Auto: Pininfarina
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2018 Posty: 13 Skąd: k/ Środy Wlkp
|
Wysłany: 20-06-2018, 08:10
|
|
|
No to mi teraz dało do myślenia. Czy kupić dwie nowe opony na przód takie jak na tył? Mam różnicę 3-4 mm w wysokości bieżnika między przednią a tylną osią ;S |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 20-06-2018, 21:20
|
|
|
AntonioPL napisał/a: | No to mi teraz dało do myślenia. Czy kupić dwie nowe opony na przód takie jak na tył? Mam różnicę 3-4 mm w wysokości bieżnika między przednią a tylną osią ;S |
jak znajdziesz inną zaprzeczającą informację - daj znać proszę.. chętnie zweryfikuję swoje poglądy. Ja dotarłem z tym do ściany ( informacje ) - więc nie kozaczę i chucham na zimne. |
|
|
|
 |
AntonioPL
Nowy Forumowicz
Auto: Pininfarina
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2018 Posty: 13 Skąd: k/ Środy Wlkp
|
Wysłany: 22-06-2018, 00:57
|
|
|
Mam kolejny problem. Opony ocierają mi z przodu o ramę przy skręcie. Niezależnie od zbieżności, w którymś miejscu zawsze dotyka, albo od strony zderzaka, albo od kabiny. Felgi nam oem, aluminiowe, opony to eko wersje BF Goodrich 215/65r16. Czy felgi z innym odsadzeniem to jedyne rozwiązanie? U Was weszły takie opony? |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 24-06-2018, 12:07
|
|
|
Może lepiej dystanse takie przelotowe 5mm. Ale na Oem felgach jest jeszcze dużo miejsca u mnie przy 215 70 16. |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
AntonioPL
Nowy Forumowicz
Auto: Pininfarina
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2018 Posty: 13 Skąd: k/ Środy Wlkp
|
Wysłany: 25-06-2018, 07:47
|
|
|
5mm to nadal bedzie za mało. Zamówiłem 22mm z osobnymi szpilkami. Jak będą wystawać to się gumę na nadkole dokręci i będzie ok. |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 27-06-2018, 15:06
|
|
|
AntonioPL napisał/a: | 5mm to nadal bedzie za mało. Zamówiłem 22mm z osobnymi szpilkami. Jak będą wystawać to się gumę na nadkole dokręci i będzie ok. |
i z uchem jeździj przy łożyskach piast .. tak mawiają, że przy dystansach lubią paść.. kupując pinina naczytałem się o padających łożyskach nagminnie - 40k zrobiłem - wszystko sprawne,.. także może - ale nie u mnie . czego i Tobie życzę. |
|
|
|
 |
AntonioPL
Nowy Forumowicz
Auto: Pininfarina
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2018 Posty: 13 Skąd: k/ Środy Wlkp
|
Wysłany: 03-07-2018, 15:59
|
|
|
Tego też się obawiam, ale u mnie to auto nie zrobi więcej niż 5 tysięcy na rok (drugie auto), więc zakładam, że będzie ok. |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 15-07-2018, 11:08
|
|
|
AntonioPL napisał/a: | Tego też się obawiam, ale u mnie to auto nie zrobi więcej niż 5 tysięcy na rok (drugie auto), więc zakładam, że będzie ok. | Daj znać / moze jakieś fotki - jak Ci te dystanse się sprawują . sam się zastanawiałem - bo kiedy zrobiłem lift 6cm do góry - to chciałem tez i na boki - żeby zobaczyć czy będzie stabilniej w zakrętach. |
|
|
|
 |
|