Otwarty przez: Owczar 07-01-2010, 16:05 |
[FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-08-2018, 08:35
|
|
|
warto |
|
|
|
 |
draco09
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 99' 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 151 Skąd: Mściwojów
|
Wysłany: 10-02-2019, 23:33
|
|
|
Gdzieś tutaj przeczytałem, że napinacz i pompę wody wymienia się co drugą wymianę rozrządu, prawda? W lipcu tego roku minie 6 lat od kiedy wymieniałem cały rozrząd na polecane tutaj podzespoły (pasek Conti, rolki Koyo, oryg. napinacz, pompa GMB, pasek wspomagania SKF, alternatora Bosh + oryginalne uszczelniacze) - chcę w tym miesiącu (przebieg od wymiany to 56 tyś. km) zająć się rozrządem i zastanawiam się, czy muszę znowu całość wymienić czy można coś pominąć? |
_________________ Galant Avance 99' 2,5 V6 |
Ostatnio zmieniony przez draco09 11-02-2019, 08:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vrangsinn
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 522 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 11-02-2019, 07:42
|
|
|
osobiście tylko napinacz wymieniam co 2 wymiane...paski osprzetu w zależności od stanu...a reszte zawsze...choć jak wszystko wymienisz to na pewno prawidłowo... |
_________________ Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-02-2019, 08:33
|
|
|
draco09, ja w różnych Mitsu przeciągałem wymianę pompy wody, żeby wiedzieć, ile mniej więcej wytrzyma i z reguły jest to ok. 200 000km - w każdym razie na tak małej grupie pomiarowej tyle mi wychodziło. Dlatego tak się zaleca.
A napinacz hydrauliczny tylko, jeśli ma oznaki swojego końca - czyli wyciek lub brak ciśnienia na trzpieniu. |
|
|
|
 |
marecki
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-04-2019, 16:41
|
|
|
Siema,dorabiał ktoś może "special toolsa" o numerze MD998781,blokadę koła zamachowego?chodzi mi oczywiście o wymiary tego w sumie prostego płaskownika |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-04-2019, 17:26
|
|
|
Tez się chętnie dowiem. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-04-2019, 17:43
|
|
|
Ja uzywalem czegos takiego
https://www.tesam.pl/s000...16v-p-9430.html
Konkretnie nie wiem z czego to mam, ale wiem ze kosztowalo kolo 30-40zł
Dorobienie płaskownika to banał bo wystarczy wywiercic jedna dziure i zrobic z przeciwnej strony fasolke, odpowiedniej grubosci plaskownik i po temacie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marecki
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-04-2019, 19:24
|
|
|
robertdg, spoko też myślałem nad uniwersalną blokadą ale chyba przy okazji ściągnięcia skrzyni (bo muszę) to i pomyślę nad własnym patentem blokady zamachu (tak żeby się cechy-markery zgrały na rozrządzie,też muszę zmienić) przypuszczam że tak prodent to zgrał |
|
|
|
 |
draco09
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 99' 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 151 Skąd: Mściwojów
|
Wysłany: 26-06-2019, 19:20
|
|
|
Dziś doszły "zabawki", tj. części na rozrząd i potrzebuję pomocy. Czy rolki, które dostałem:
- Koyo PU106218GRR1D
- Koyo PU 307034ARR1DW
to odpowiednio rolka E55042 i E55020? Niby znalazłem na jakiejś zagranicznej stronie, że są takie same, ale wolę się upewnić, bo w polskich katalogach nie udało mi się znaleźć tych numerów OE. |
_________________ Galant Avance 99' 2,5 V6 |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-07-2019, 16:25
|
|
|
przelatałem już z 80 tkm od wymiany rozrządu i pora wymienić więc moje pytanko o AKTUALNE info co teraz sie zaklada? Z tego co pamiętam to miałem:
Pasek SUN
Rolki KOYO
Pompa GMB
Napinacz Oryginał
paski osprzetu jakies tam japońskie.
Dalej to samo sie montuje raczej? |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-07-2019, 20:15
|
|
|
Raczej tak tylko napinacza nie musisz zmieniać, bo co drugi rozrząd jest wymagany. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2023, 10:30
|
|
|
napinacz siadl po ok 30tkm. szukam nowego ale widze ze pokonczylo sie troche czesci i nie jest tak latwo znalezc ori czy jakis inny sensowny. Ma ktos moze namiar na napinacz dobry do EA5W? |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-08-2023, 20:38
|
|
|
SnowDevil, jak był w zamienniku to i tak chyba pobiłeś rekord z tym napinaczem. Szukaj napinacza w pudełku INA, to oryginał, ale kosztuje prawie 700 zł. Polecam założyć używany oryginalny, one nigdy nie padają. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-08-2023, 09:58
|
|
|
Hugo napisał/a: | Polecam założyć używany oryginalny, one nigdy nie padają. |
Mam taki na półce.... i chyba założę bo mój rozrząd zaczyna się robić wiekowy |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-08-2023, 11:32
|
|
|
no jak sie okazalo to mi zamiennik zalozyl mechanik i to bylo JapKo. To serio tak krotko dzialają? Wczesniej montowalem INA i bylo ok. Teraz nie moge znalezc nigdzie. Ori po znajomosci od MMC kosztuje 1k już....
EDIT: znalazlem w sumie ORI w Dubaju i w Japoni. z JAP moge sciagnac z dostawą za 150 USD, z Dubaju za 130 USD. Nigdzie indziej tego nie mają, nawet w UK |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
Ostatnio zmieniony przez SnowDevil 25-08-2023, 15:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|